Den Norske Dataforening STRATEGIER I DATAFORENINGEN Eirik Thun, styreleder i DND Trøndelag.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tillidsarbejd i Fritid med Bistand Opstartskonferance – Fritidspas – 12. maj 2011.
Advertisements

Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
RENT VANN. REN FREMTID.. Klyngens mål På lang sikt: Utvikling av en midtnorsk vannteknologiklynge som oppnår økt konkurransekraft og posisjon i et globalt.
Kjære BI-prisen kandidat Vedlagt følger skjema som benyttes ved innlevering av nominasjon til BI- prisen Prosessen er som følger: – Innlevering.
Sommervikar i Blend.
Svein Engedal Fagsjef Nybygg
Alfhild - leder Østlandet
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.
Saman om ein betre kommune
Teknologiledelse 1 Hvordan utvikle produkter med høy designfokus Kristine Holbø SINTEF Teknologiledelse.
Sariba Frokostseminar 14JUN12
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
Forutsetninger – barrierer - strategier VIRKNINGSFULLE TJENESTER - om å bygge opp og utvikle en virkningsfull tjeneste.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Foreldrene betyr all verden! Mona Røsseland Ann-Christin Arnås
Usikkerhet skal integreres i prosjektstyringen
Regulering av markedstilførselen - markedets, næringens eller myndighetenes ansvar? Lisbeth Berg-Hansen, Årsmøte Trøndelag Fiskeoppdretterlag, 8. mars.
Tankesmia Medieanalyse for Helse Nord-Trøndelag 23. Jan 2008.
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Samarbeid mellom vekstbedriftene i Nord-Trøndelag Høstkonferansen i ASVL Jahn K Winge styreleder.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
Trøndelag – verdensledende innen havbruk Muligheter og ønsker knyttet til areal Jørund Larsen Regionsjef, FHL Midtnorsk Havbrukslag.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Nasjonalforeningen - utfordringer og muligheter Landsstyremøte 14.juni Lisbet Rugtvedt.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Å utvikle ordforråd Senter for leseforsk: Bruk tid på hva ord betyr. De mener å ha funnet en forskjell. Essensielt for barn med flere språk. Å avdekke.
Rotarys livskraftige framtid Distrikt 2300,
Ungdomsbevegelsen til Kirkens Nødhjelp
Ungdomsbevegelsen til Kirkens Nødhjelp
1 Washington Mills AS 1 Logistikkonferansen Velg sjøveien i Trondheim Velger Washington Mills også sjøveien i fremtiden? Hvorfor bruker vi sjøtransport.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
*BEST Coaching Strategi – Organisasjonsutvikling – Executive Search - Coaching 1.
Dialogkonferanse Faglig råd for Naturbruk _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
SØRUM KOMMUNE Du kan gjøre en forskjell!
Sammen skal vi gjøre Stavanger-regionen åpen, energisk og nyskapende Vi arbeider med strategisk næringsutvikling i en flerkommunal.
Studieveilederens verktøykasse
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Vibeke Lund, Kjedeleder Officer AS Gulltasten Quality Hotel Expo Bedriftsmarkedet er et fieldgame.
DITT LIV Skru opp volumet og klikk for å komme i gang.
Arbeidslivstrender Hvordan møter Hydro Polymers disse utfordringene Torsdag 4. november 2004 Leif Hellebø, Hydro Polymers AS.
RFID på Deichmanske bibliotek. Problemstilling Hvordan påvirker innføringen av RFID, og annen teknologi på Deichmanske bibliotek, kundene og de ansatte.
Fremtidens Web Pensum: Olsen, kap se også: Berre A & Olsen, K.A. (2004) Brytningsteknologier og pirater, kronikk i Bergens Tidende,
Unge utforskere La ungdom ta grep i eget liv
Gruppeøving 1.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser –2 min. pr. student –Tilbakemeldinger på presentasjonen –Diskusjon Hva er en FRUST og.
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
RePULSE- styr dine impulser Presentasjon PPT
Fylkesseksjonskonferanse i Oslo 13.februar 2009 Seksjon helse og sosial v/Signe Hananger, avd leder.
*Hvem er vi? *Hva gjør vi? *Hvordan stod det til i tidligere tider? *Hva er forventingene? *En titt inn i glasskulen Metropolis’ kavalkade.
1 Skilt på utebanen i Bratsberg – fin plass for profilering.
STRATEGISK STYRING OG LEDELSE: FORUTSETNINGE OG BEGRENSNINGER Irene Dahl Andersen Divisjon for psykisk helsevern Sykehuset Østfold.
Inflasjonsmål I 2001 ble det innført et inflasjonsmål for pengepolitikken i Norge. Norges Bank fikk i oppdrag å holde inflasjonen nær 2,5 % på årlig basis.Norges.
Fremtidens spesialsykepleiere
Soknedal Sparebank-Valentinlyst
[Firmanavn] Forretningsplan.
Ressursfokus vs mangelfokus
[Firmanavn] Forretningsplan.
SAK Ny struktur i ny Altinnorganisasjon
Hva er et menneske? Å tro at «menneskets hensikt er å arbeide» får andre konsekvenser for livet, enn å tenke at «menneskets hensikt er å bygge gode relasjoner»
Bli med på den beste landsleiren noensinne, velkommen til fremtidsplaneten Futura!
STAYER – studien Thomas Solgård Svendsen no sus
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Kapittel 15 Produktvalg Læringsmål:
Strategibegrepet Strategi som plan: Et forsøk på å vise tiltak og delmål på vei mot overordnede og mer langsiktige mål. Strategi som mønster: Det mønsteret.
Hva betyr det at fremtiden er digital i Lier kommune
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Utskrift av presentasjonen:

Den Norske Dataforening STRATEGIER I DATAFORENINGEN Eirik Thun, styreleder i DND Trøndelag

DEN NORSKE DATAFORENING Vi engasjerer, påvirker og skaper fremtid! Erfaringer fra Trøndelag • Tilgjengelighet, omtanke og kompetanse • Korte beslutningsveier • Nærhet til medlemmer, kunder og marked • Evnen til å lytte • Ta de vanskelige beslutningene • Det er lov å tro selv om man ikke er i kjerka

DEN NORSKE DATAFORENING Vi engasjerer, påvirker og skaper fremtid! «Time to market» DND skal og må være der

DEN NORSKE DATAFORENING Vi engasjerer, påvirker og skaper fremtid! Endringsdyktighet – kun på foil eller i produksjon

DEN NORSKE DATAFORENING Vi engasjerer, påvirker og skaper fremtid! Skal en strategi inn på Digi.no, eller skal den operasjonaliseres?