OTH ord til handling Arbeidsplaner med konkrete mål og vurderingskriterier.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
DROPS simulator - konspetet •En ny tilnærming til å forhindre DROPS •En interaktive 3D simulering av riggen, som gjør det mulig for brukeren å: - utføre.
Advertisements

-slåss for frihet Lillehammer Judo For Fred.
R OTARYS UTDANNINGSPROGRAM FOR UNGDOMSLEDERE. ÅRETS ARRANGEMENT.
Endgame - Lessons from Afghanistan Torbjørn L. Knutsen.
Trinn 5 Å gi rammer som støtte for elevenes skriving.
Bruk av Web 2.0 og interaktive digitale læringsressurser
Språkrådgiving på HSL-fakultet Marina Pantcheva Språkrådgiver i engelsk ved HSL.
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
- derfor går vi mobilt Espen Olsen Langfeldt, redaksjonssjef VG Mobil, Fagpressedagen 2013.
SKRIVERAMMER SOM METODE I FREMMEDSPRÅK- UNDERVISNINGEN
Hva ligger i begrepet om ansvarlig nanoteknologiutvikling? Roger Strand (Senter for vitenskapsteori, UiB)
Gitte Holten Ingerslev - DPU Tekst Forskerens og didaktikerens blik på mødet mellem tekst og læser.
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
Plan for uka i 7A. Timeplan MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Eng/IKT/norskKrøKHVEng/IKTNorsk """"" """Matte (Delt)Fremføring "EngelskNorsk"" Eng/IKT/norskNaturfagMatte.
Hjelp, vi har algdat! En liten kickstart på TDT4120 Algoritmer og datastrukturer Åsmund Eldhuset.
Konseptuell modell Hvordan skal dette se ut ifra brukeren?
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
AT WORK 1 Lærebok ● Arbeidshefte ● Cd-er ● Elevnettsted ● Lærernettsted.
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk og læringsmål i forskerutdanningen
Council of Europe Common European Framework of Reference: learning, Teaching, Assessment Inger Langseth
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
Skriverammer FORSLAG TIL SKRIVERAMME ENGLISH AS A WORLD LANGUAGE
SKRIVERAMMER SOM METODE I FREMMEDSPRÅK- UNDERVISNINGEN
Lesing Inger Langseth Program for Lærerutdanning NTNU
Et samarbeidsprosjekt mellom Åfjord og Rissa videregående skole.
1 p.nr / des : profilundersøkelse 2010 Profilundersøkelse 2010 : 15 år+ oljeindustriens landsforening utarbeidet av Synovate Norge (tidligere.
Økonomiske forutsetninger Gullfaks landsbyen 2007.
R OTARYS UTDANNINGSPROGRAM FOR UNGDOMSLEDERE. TEMA.
Problem set 2 By Thomas and Lars PS: Choose the environment, choose many pages per sheet. Problem set 2 Exercise 11/29 Laget av: Thomas Aanensen og Lars.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
A PROJECT WEEK 45: INTRO+ RESEARCH AND PLANNING WEEK 46: RESEARCH AND WIKI WRITING WEEK 47: NO ENGLISH WEEK 48: FINISHING TOUCHES WEEK 49: ORAL PRESENTATIONS.
Trinn 5 Å gi rammer som støtte for elevenes skriving.
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
MAS 1500 Vest-Europeisk historie
Misjon – å krysse grenser
What is Signed English (SE)? Patricia Pritchard cand polit Audiopedagog Statped vest.
© 2004 by Rettmer Trading Trust Trinity - An Approach to Trading Shares Udo Stegen © 2004 by Rettmer Trading Trust.
Digital Portfolios – a tool for assessment and learning Asgjerd Vea Karlsen Eli Kari Høihilder.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
On your smartphone, please either locate and bookmark in your browser orhttp://kahoot.it download the Kahoot-app from your app shop (Google.
On your smartphone, please either download the Kahoot-app from your app shop (Google play, App-store,...) or locate and bookmark in your.
Oppfriskning av engelskferdigheter
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
IDI FU-møte 10/ Quick presentation round
Frigjørende evangelium Rom 8 og Gal. 2 Lov eller evangelium Krav eller løfte Noe du skal oppfylle eller noe som er blitt oppfylt for deg Dåp Bekymringer.
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
CAMPAIGNING From vision to action.
Using nursery rhymes and songs
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Godt grep – presentasjon
Misjon – å krysse grenser
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
Information retrieval in medical and biological literature (SMED 8004)
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Course PEF3006 Process Control Fall 2018 Split-range control
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Split-range control
Stouffer’s Stars March 19, 2018
English /22/18 What kind of relationship to the children have with Miss Maudie? What does she say about the Boo Radley stories? Why did the banker.
Semester survey 2018 Mariana Hatzianastasiou, Amit Chitra Knutepunktet
PhD on Track som nettressurs i bibliotekkurs for ph.d.-kandidater
What are the Chances CSCOPE Unit 08 Lesson 02.
Be Joyful Keep the Faith Do the Little Things
A sentence is a complete thought.
(You can delete these instructions before sharing with students.)
Formalities in the final months May 22, 2019
Nottingham City Diabetes Service PLT Tuesday March 2017
Types of Sentences.
Prompt: Do you believe that culture contributes or detracts from an individual’s success? Write five sentences in which you state your opinion. Support.
Utskrift av presentasjonen:

OTH ord til handling Arbeidsplaner med konkrete mål og vurderingskriterier

Hvilke kompetansemål?

Skriverammer Ordtilfang, running dictation, wordgrud, wordbox Å kunne uttrykke seg skriftlig og muntlig 5 noveller Å skrive om litteratur Skriverammer Ordtilfang, running dictation, wordgrud, wordbox Å snakke om litteratur Snakkeramme Ordtilfang (repetisjon) Å kunne lese Å kunne regne Å kunne bruke digitale verktøy Digital mappe Digitale tekster Digitale innspillinger

Halvårsplan I can read and understand 5 short stories I can write a literary analysis on one of the short stories above. I can have a conversation on one of the short stories above, lasting at least 5 minutes. I can do all my hand-ins digitally

Ukeplan PLAN FOR WEEK 39, 40 AND 41 Due to your SCHEDULE 2 weeks of week nr. 39 through 41, you have been asked to do the following: ALL TEXTS (SHORT STORIES) can be found in your textbook Gateways: READ THE FOLLOWING SHORT STORIES: p.20     Chicken! byDon James (done in class - week 36) p.26     Eye-Witness by Ed McBain (done in class - week 38) p.63     Brixton by Maeve Binchy p.81     Reunion by Arthur C. Clarke p.84     Dad, Can I Come Home by Malorie Blackman Main aim for these weeks: I can read and understand 5 short stories.

I can write a literary analysis on one of the short stories above Klare rammer…. Begrepsinnlæring og ordtilfang i arbeid med tekstene gjennom ”metodiske grep.” Klare evalueringskriterier

Tilbakemelding Alle innleveringer rettes/ kommenteres i Fronter Kommentar med vekt på positiv tilbakemelding og tydeliggjøring av hva som skal til for å få en bedre karakter. Eleven kan forbedre innlevert arbeid seinere med basis i ovennevnte. Eleven gir egen tilbakemelding i skolearena på evaluering og eget arbeid.