Dyreparken på 300 sekunder.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Inkludering i idrettslag Børre Rognlien 2. visepresident
Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
telenor.com – forsideanalyse
Utgifter og kostnader Utgift: Kjøp av ressurser, målt i penger
Forslag til tre forbedringstiltak for
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Mzoon – for fremtidens filmskapere?  Hvilken funksjon mzoon har, og i hvilken grad den kan sees på som en digital læringsressurs?  Hvilke former for.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Mats Rosenberg Enercon AS
Fotballen.eu Her følger en detaljert oversikt over muligheter for annonsering på fotballen.eu Du får også oversikt over statistikk samt historikk.
Vivi Sævik, journalist i PD
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
Kundens kundelønnsomhet Espen Ellingsen Espen Ellingsen
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Prosent og forhold - repetisjon
Tid som yrkesaktiv og pensjonist Inntreden i yrkeslivet.
Foreløpige resultater
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Tjenestepensjonsordningene i privat sektor Status og utviklingstrekk Pensjonsforum 05/09-08 Geir Veland.
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
Høstens NFF-konferanse 16. og 17. november 2006NFF 1 Mobil og fleksibel kommunikasjon i nettbasert utdanning Astrid de Mora og Aleksander Dye.
Finansiering av Vegbygging
Matendo Kreativ Ungdom (MKU)
Trondheim - Steinkjer Trønderbanens utvikling Fra 0,55 mill reisende til 1,1 mill fra 1992 – 2002 Innsats på stasjoner og holdeplasser: Lerkendal, Røstad,
1 Det økonomiske opplegget for kommunesektoren i 2009.
15. november 2000 Redaktører – Willy, Gunnar, Kirsti og Gro Magnhild Stor jobb i forarbeidet.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Nina Amble, Arbeidsforskningsinstituttet (AFI):
Bredbånd og modernisering av offentlig sektor Karasjok 02. november 2004 statssekretær Eirik Lae Solberg 2005.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
1: Gjengs leie Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo første kvartal 2007.
Hvordan utfordrer NoBio regjeringen i arbeidet med statsbudsjettet 2010? Årsmøte i Norsk Fjernvarme, Fredrikstad 28. mai 2009 Kari Asheim, NoBio.
MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.
IndikatorerÅr 2010Kommentar Sosialhjelpsmottakere (totalt)2029Ant. klienter varierer fra mnd til mnd Antall deltakere på KVP (totalt)150 Sosialhjelpsmottakere.
Markedspuls 2012 Næring Bolig.
Statsbudsjettet 2010 Avdelingsdirektør Joar Nybo 19. oktober 2009.
Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!. Side 2 Bilforlaget – 30 ÅR!! Bilforlaget AS, etablert 1975, har siden starten spesialisert seg på bilinformasjon.
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Fra byggeboom til byggedepresjon på rekordtid….. Norske Rørleggerbedrifters Landsforening 15. oktober 2008 Fra byggeboom til byggedepresjon på rekordtid…..
JavaBin Det norske javamiljø. Hvem er Totto  President i javaBin siden 1998  Sjefskonsulent i ObjectWare  Arkitekt, utvikler, mentor  J2EE siden 1997,
Energipolitikk Utfordringer for framtida
Prognosesenteret November 2012
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
LR-Akademi Grunnlag markedsføringsplan LR-Akademi LRs forretningsmodell.
Arbeid er førstevalget
Levanger kommune Rådmannen Presentasjon av foreløpig forslag – formannskapet Budsjett 2006 – rådmannens forslag.
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Presentasjon av konsept
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
28. april 2007 Tillitsmannskonferansen 2007 Utfordringer knyttet til medlemsøkning, inntekter og ”faste kostnader”
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
1 Nasjonale målsettinger ved bosetting og integrering av flyktninger Tromsø 11. mars 2004 Statssekretær Cathrin Bretzeg.
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Utskrift av presentasjonen:

Dyreparken på 300 sekunder

Dyreparken har… 44 års historie 52 heltidsansatte 750 sesongansatte 120 dyrearter 600 mål område 690.000 gjester (2009: estimert)

Dyreparken.no 1998 – 2008: dyreparken.com Fra 2008: dyreparken.no

2004

2007

2009

For barn:

For voksne:

Nyhetsfokus

Besøksutvikling på nett 2003: 500 besøkende per dag 2005: 1500 besøkende per dag 2007: 2100 besøkende per dag 2009: 2500 besøkende per dag

En vanlig dag… 12. juli 2003: 800 unike brukere

Trafikk på dyreparken.no i 2009 800.000 besøk (450.000 unike) 6 min 54 sek. per bruker 8,6 sidevisninger per bruker Totalt 7 millioner sidevisninger

Fortelle de gode historiene Det vi satser på: 1: Innhold Fortelle de gode historiene

Gjøre det superenkelt for brukeren Det vi satser på: 2: Salg Lage ”motorvei” Ikke ta alle hensyn Gjøre det superenkelt for brukeren

Salg på dyreparken.no Salg av dagsbilletter på dyreparken.no: 2004: 0 kr 2005: Nettbillettløsning: 3 mill kr 2006: ”Hurtigbooking” 5 mill kr 2007: 7 mill kr 2008: 10 mill kr 2009: Større salgsfokus: 18 mill kr

3: Trafikk Det vi satser på: Søkeordmarkedsføring Ambassadører (sosiale medier) Strategisk PR-arbeid

Ideell mix ?

PR

PR Oktober + november 2008: 1003 klikk direkte fra dagbladet.no 90 % av disse var nye besøkende på dyreparken.no

PR

Sosiale medier

Hvor mange har du? Sosiale medier Dyreparkens tilhengerside på facebook har 8400 tilhengere… Hvor mange har du?

4: Konvertering Det vi satser på: Hvor mange konverterer fra ”besøkende” til ”kjøpere” Øke verdien av hver kunde

Konvertering 60 kroner UT = 2355 kr INN I 2009 har vi brukt 24.000 kroner på Google Adwords-søkeordannonsering Vi har ”kjøpt” 45.000 besøkende (snittpris 60 øre per klikk) Konverteringsrate: 5,2 % (I 2008 var det 2,16 %) Dvs: 5 av 100 personer som kom inn via annonsene, kjøpte billetter Hvert salg hadde en gjennomsnittlig verdi på 453 kr. Vi betalte altså 60 kroner i markedsføring for å få 5 transaksjoner til en samlet verdi av 2400 kroner 60 kroner UT = 2355 kr INN

Kampanjefokus / Salgsutløsende

Konvertering

Uke 20, 2008: Solgt for 125.000 kroner i billetter på nett Uke 20, 2009: Solgt for 1,639.000 kroner i billetter på nett Dvs. + 1211 %

Veksten i billettsalg: Opp mot 100 % hvert år Dette er en vesentlig sterkere utvikling enn hva man ser for netthandel generelt. Netthandel i kategorien reiser/overnatting økte fra 65 % til 71 % fra 2007 til 2008. Antall personer som handler på nett har stagnert og utgjør samme antall som i fjor. (Kilde: SSB)

Om to dager får du se dette…

Web Marketing Mix ”Merkevarebygging på nett er ikke en uavhengig aktivitet, men et resultat av at du lykkes med aktiviteter i de tre hovedstegene: Flere besøk Flere kunder Øke verdien av hver kunde

Andre nettsatsinger Pelsbok.no lansert 1. mai 2008 Nyskapende sub-brand Sosialt nettsted for dyr Interaktivt (Web 2.0) 50.000 besøk i 2009 8900 registrerte profiler

Dagens Næringsliv, 20.8.1996

”Internett er en motegreie som kommer til å dø ut om et par år” ”Når vi skal bestille våre billetter eller reiser så vil vi snakke med et levende menneske, ikke taste inn på en maskin” Leif Osvold, 1996