Ola Grøvdal 2010 Media 1 & 2. 1. Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Innføring i bruk av speilreflekskamera
Advertisements

1 Tittel på foredraget Navn foredragsholder Tid og sted Hvordan kan vi forstå menighetsutvikling i norsk folkekirke? Harald Hegstad Bergen 2. februar 2010.
Mappen Hva er det? Hva gjør jeg?. Formelle krav • Ta utgangspunkt i et medievitenskapelig tema. – Kan være knyttet til innhold, produksjon, plattform,
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
POWER POINT INNFØRING I BRUK AV SOM ET PRESENTASJONS VERKTØY
Strategiske valg ved etablering av nettsteder •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
BUSKERUD Etablering av ungdomsråd. BUSKERUD Bakgrunn / hvorfor ungdomsråd? •Over flere år kom det fram et ønske om eget opplegg for ungdom •I 2010 ble.
Prosjektoppgave Grafikk og digital foto.
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Innovation Camp ”Forretningsplanutvikling i praksis”
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Didaktisk relasjonstenkning
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Introduksjonssenteret
Muntlig eksamen i Historie og filosofi Del 2 – fagsamtalen
Oppgave: Nærmiljø og samfunn – kartlegging av mulige tema og aktiviteter Del I Gjennomfør en kartlegging av ulike temaer og aktiviteter som er aktuelle.
Konsekvenser ved skifte av e-postsystem Hovedprosjekt AITeL, HiST Våren 2002 Prosjektgruppe 34E Oppdragsgiver: Bjørn Østbye, IVT, NTNU.
Hvordan skrive en god utredning?
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Hva er en artikkel?.
Fra fremmedspråkdidaktikerne ved ILS, UiO 1ILS-UiO-2010.
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
NASJONAL PKO KONFERANSE KIRKENES 2010 Kai Brynjar Hagen
Temabasert undervisning
Nettverkskommunikasjon og utviklingsprosjekter
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
MEDIE- OG INFORMASJONSKUNNSKAP
Anna-Lena Østern, NTNU Hamarseminaret.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Hva kan jeg gjøre bedre, lærer?
Norgesuniversitetets prosjektmidler Vigdis, Janne og Eva
2 3 Vær med å utvikle Fellesforbundets fremtid! En organisasjon som er rigget for fremtiden Lønns- og arbeidsvilkår som fortjent En samfunnsaktør med.
Workshop Sosiodynamisk fagkonferanse HiL 20. mai 2008.
Studenthjemmeside- etikk Noen tanker og ideer om studenthjemmeside-produksjon.
Gruppe 5 Problemeiere: Ola Listhaug –Prof. I Statsvitenskap ved ISS Thomas Nilsen –Mastergradsstudent i Medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi.
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
EST4001: Metode og prosjektbeskrivelse Introduksjon onsdag Ragnhild Tronstad.
Digital kompetanse Innledning. FYLL UT Hovedpunkter i min forståelse av dette tema! (Hva kan jeg?) Hva vil jeg bidra med i tema- behandlingen? Læreplan.
Individuell fagtekst fra praksis.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Seminar 1: EXFAC august Opplegget De første fire seminarene vil konsentreres om pensum. Her vil vi forsøke å nærme oss det teoretiske ved.
BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.
MEDIEHISTORIE MI1 – Tanks Mars FRA LÆREPLANEN ● “Et historisk perspektiv er grunnleggende når en skal studere forholdet mellom medium og samfunn.
Idèmyldring. Klarer du denne? Forsøk å binde sammen de ni punktene med fire rette streker uten å løfte blyanten fra papiret.
Validitet og reliabilitet: Fra teori –> via operasjonalisering –> til empiri Et teoretisk utsagn er en framstilling av sammenhengen mellom abstrakte begrep.
Kapittel 9 Kulturmøter i samtidstekster Karin Beate Nøsterud/NTB scanpix.
Opplæring Lære å jobbe effektivt og nøyaktig. Introduksjon Definer emnet Opplys om hva deltakerne vil lære Finn frem til alle typer bakgrunnsmateriale.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
Opplæringspresentasjoner Arbeide effektivt og nøyaktig.
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
NY VRI Nina og Ingvild.
Hvordan skrive egne dilemma
Arbeidet med prosjektskissen
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Lære å jobbe effektivt og nøyaktig
Idéjakt Jakt på aktuelle tiltak til egne forbedringer.
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Oppgaver som fremmer kommunikasjon B – Samarbeid
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
Viktige spørsmål om kjønn, samliv og barn
Utskrift av presentasjonen:

Ola Grøvdal 2010 Media 1 & 2

1. Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010

 Tema for medieproduksjonen blir ofte definert av oppdragsgiver  Sjølvalgt tema: formuler temaet slik at du kan kommunisere det til andre på en forståelig måte Ola Grøvdal 2010

 Definer målgruppa  Ofte er målgruppa definert av oppdragsgiver  Vær konkret når du definerer målgruppa med tanke på alder, kjønn, kulturell bakgrunn og interesser  Begrunn valg av målgruppe  Forklar hvorfor du meiner at denne målgruppa skal være mottakere av medieproduktet ditt Ola Grøvdal 2010

 Velg det mediet som du meiner egner seg best for  Å få fram temaet  Treffe målgruppa  Begrunn hvorfor du meiner dette mediet egner seg  Forklar hva som gjør dette mediet egna til å få fram temaet og samtidig treffe målgruppa Ola Grøvdal 2010

 Sett opp en plan over innholdet, punkt for punkt  Beskriv innholdselementene  Knytt innholdet opp mot faglig kunnskap Ola Grøvdal 2010

 Konkret framstillinga av utforminga, begrunn hvorfor du vil gjøre det slik  Form  Teknikk  Tidsbruk Ola Grøvdal 2010

 Hvordan vil du distribuere medieproduktet ditt?  Forklar hvorfor du meiner disse distribusjonskanalene vil nå fram til målgruppa Ola Grøvdal 2010