3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO 05.09.12 Knut-Arne.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Litt mer om PRIMTALL.
MedieTrender – med fokus på sosiale medier EnergiNorges Markedskonferanse Knut-Arne Futsæter
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
:50 Evaluering Lysvåken i Bergen domkirke menighet 1 Svarlogg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Videregående skole Videregående skole Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Grunnskole Grunnskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Tilbakegang for lørdags- og søndagsutgavene Rapportering fra 08/ Forbruker & Media Medieåret 2007 Starter med alle. Deretter nett og tv, og til.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi +3,0 % Totalmarked første halvår.
1 Interkodex forhandler MARS Del 1 Nyheter, praktiskinfo, trender.
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN 65% leser papiraviser daglig Avislesing 2013 TNS Gallup.
Tall og fakta: Unge mediebrukere
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Radiolyttingen i Norge.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2015 © TNS Årsrapport for radiolytting.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Årsrapport for radiolytting.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
Årsrapport internettbruk 2014 © TNS TNS Gallup Årsrapport internettbruk 2014.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Oppsummering og informasjon om TVOV-undersøkelsen
Utskrift av presentasjonen:

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne Futsæter TNS

2  Streaming av videoklipp, direktesendte program som fotball via TV2 Sumo, streaming av serier og filmer etc. vil i de kommende årene bli en av de viktigste og største medietrendene.  Det vil komme stadig nye enheter og flater (f.eks. glass) – mediebrett og smarttelefoner er bare begynnelsen.  Man kan se video og TV ”hvor som helst” - ”når som helst”. Man vil velge beste skjerm ut ifra hvor man befinner seg og hvilken situasjon man er i.  Multi-tasking mellom vanlig TV-seing og kommunikasjon via sosiale nettsamfunn som Facebook og Twitter hvor man chatter rundt programinnholdet vil øke - social TV. Streaming og social TV er en av de sterkeste medietrendene

3 Access  Internet 92% and broadband 86%  Smartphone 66% and tablets 30% Daily use  Internet 79%  Mobile content 36%  Facebook 58% Look to Norway

4  66% bruker mer enn en device daglig.  1,0 stasjonære PC-er og 1,9 bærbare PC-er per husstand.  89% har trådløst nett.  72% har PC i stua i 2012, mot 35% i Anywhere - anytime % 42% 19% 4% 1% Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012

5 Utbredelse av smarttelefon og mediebrett 66% har smarttelefon i følge InterBuss 2Q % har mediebrett som tilsvarer personer 15 år eller eldre. Kilde: TNS Gallups InterBuss Prosent

6 Kombinasjoner av PC, mobiltelefon og mediebrett med mulighet for å se TV PC og mediebrett 17 % PC og mobil 34% Mobil og mediebrett 12% Alle 11% PC MediebrettMobiltelefon Kilde: TNS Gallups TV-utstyrsundersøkelse våren 2012

7 Fordeling av streaming på PC, mediebrett og mobil for NRK under OL i London Kilde: NRK Analyse

8 Bruk av Facebook blant ulike adopsjonsgrupper for ny medieteknologi Kilde: TNS Gallups InterBuss 2012 Prosent

9 26% har koblet TV-apparat til Internett og 15% har Smart TV Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

10 5% ser daglig TV-programmer og film via Internett 21% ser daglig levende bilder/video via Internett Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

11 46% ser YouTube ukentlig Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q Prosent

12 12% ser YouTube daglig Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

13 Daglig dekning og seertid 2Q 2012 (NIP) Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) 2Q 2012 Prosent Minutter (blant alle)

14 Daglig dekning for streaming 2Q 2012 (NIP) Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) 2Q 2012 Prosent

15 Dekning i løpet av en vanlig fredag (hverdag) Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) 1Q-2Q 2012 Tall i tusen

16 Dekning i løpet av fredag med 22/7 dommen Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP). VG satte ny rekord med «pakken» på kvelden, og serverne og målingene ble overbelastet. Tall i tusen

17 Seing på stream under rettsaken i forhold til Q Kilde: TNS Gallups Norsk Internett Panel (NIP) Prosent

18 Gjennomsnitt daglige unike brukere nrk.no/sport under OL Kilde: NRK Analyse med tall fra TNS Scores 2008 S 2010 V 2012 S Tall i tusen

19 NRKs dekning på TV, radio og stream under OL Kilde: NRK Analyse med tall fra PPM. Tall i tusen Formiddag Kveld

20 Antall brukere av NRK stream under OL Kilde: NRK Analyse med tall fra PPM. Tall i tusen

21 15% har betalt for å se på levende bilder/video via Internett med topp kvalitet Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012

22 Ukentlig bruk: 73% Facebook og 11% Twitter Kilde: TNS Gallups InterBuss Prosent

23 4% har diskutert TV-program på SNS 21% er medlem av gruppe til et TV-program på SNS Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

24 21% anbefaler varer og tjenester på Facebook 12% omtaler varer og tjenester på Facebook Kilde: TNS Gallups InterBuss 2Q 2012 Prosent

25  Leverandørene av IPTV og bredbånd vil komme med stadig nye tilbud  Boksene fra Google TV, Apple etc. blir bedre og bedre  Det vil hele tiden komme nye og spennende teknologiske enheter hvor det er mulig å se levende bilder fra  Tilbudet på levende bilder på nett fra NRK, TV2, MTG, SBS, VG, Dagbladet, Netflix, HBO etc. vil bli bedre  Mulige innholdsdrivere: Direkte sendte nyheter, spesielt ved større nyhetshendelser, underholdningskonsepter og serier som Fanthomas, sport, (fotball), lokale overføringer fra arrangement  Samlet sett vil dette medføre økt bruk av både kortere videoklipp og lengre program/overføring Hva skjer?

26