Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Del 2: Personlig økonomi.
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
”Et felles løft for breddeidretten i Stavanger”
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Digital markedsføring
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Velkommen til CarbonPro & Wealth Master
Daglig leder program Samling 2, sept. Hensikt.
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Salgsteknikker & Sosial media
Hvorfor?  Markedsføring  Informasjon  Rekruttering  Mobilisering  Har vi noe å fortelle?  Det er kjekt…
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Den Norske Dataforening STRATEGIER I DATAFORENINGEN Eirik Thun, styreleder i DND Trøndelag.
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
CRM 2.0 – it’s the relationship, stupid! Energi Norge 22. september.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
Case Lytt godt til historien som fortelles. Etter du har hørt denne, blir du presentert noen problemstillinger.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Nye MSN Audun Giske Channel Manager November 07/08, 2007 msn.no.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Kundens opplevelse av reisen - Kjelsås and Grorudalen
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
Inkassoprosessen er avansert kundebehandling
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
Idrett for funksjonshemmede
Kan god kommunikasjon gi økt sykkelbruk?
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
1 Interkodex forhandler MARS Del 1 Nyheter, praktiskinfo, trender.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Peace Research Institute Oslo Fordommer Fordummer Oslo, 23. november 2010 Rojan Ezzati.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Sosiale medier og kriseinformasjon. «.. en teknologisk nyvinning som har potensial til å endre våre arbeidsvaner. Deltakelse i sosiale nettverk, samarbeid.
Neste års PETS og Distriktskonferanse:
Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby.
SINTEF Fiskeri og havbruk AS 1 Hvordan oppnå økt deltakelse på Tromstrygdskolen? Signe Sønvisen og Trine Thorvaldsen SINTEF Fiskeri og havbruk.
Oppdraget  Initiativtakere: Oslo kommune og samarbeidsalliansen Osloregionen  Prosjektarbeidet startet fur jul i fjor.  Arbeidet utføres av Osloregionens.
1 Kirkens Nødhjelps Fasteaksjon Det er ikke rettferdig at over 1 milliard mennesker fortsatt lever i ekstrem fattigdom. Sammen kan vi bekjempe.
Å bygge en profesjonsgerilja på sosiale medier
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
Just do it! Om digital oppstart og satsing Tag IT, 19. mars 2015.
Produktion og udbud 4. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
VERVETIPS. Verve nye medlemmer Fakta: Sosiale nettverk viktig, flest lar seg rekruttere gjennom bekjentskaper, ikke gjennom nære familie- og vennskapsbånd.
Markedsføring.
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
Innholdsmodell Salgstrakt Bevisstgjøring Vurdering Anskaffelse
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Hvilke plattformer bruker dere?
Plan for Sosiale medier
Gode venner som hjelper andre
VERDENS BESTE VERTSKAP
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler

I den spede begynnelse… Slide: 2

Bakgrunn Facebook • Opprettet høsten 2009 ifbm konkurransen «Vinn et fly» • medlemmer i løpet av kampanjeperioden • Jevnt tilsig av medlemmer siden oppstarten • Stor vekst i «askeperioden» –Opprettet eget Facebook-team med 18 ansatte –Døgnbemannet –Rask responstid –Alternativ kundeservice • Fra markedskanal til toveis kommunikasjonskanal. Dialog, dialog, dialog! • Ingen «eier» Facebook. Samarbeid mellom kundesenteret, markedsavdelingen og kommunikasjonsavdelingen. • fans, av de største i Europa • Skape engasjement rundt merkevaren • Omdømmebyggende Slide: 3

Hvorfor er Facebook og andre sosiale medier viktig? Slide: 4

Vår atferd i sosiale medier påvirker omdømmet vårt Slide: 5

Hvorfor Facebook? Slide: 6

Hva bruker vi Facebook til? • Vi snakker med kundene våre • Vi lytter til kundene våre • Vi hjelper kundene våre • Våre kunder hjelper hverandre og snakker med hverandre • Vi engasjerer kundene våre ved å arrangere konkurranser • Vi informerer kundene vår om store uregelmessigheter i trafikken • Vi deler viktige nyheter om Norwegian med våre kunder • Vi forteller kundene våre om kampanjer og tilbud Slide: 7

Dialog Slide: 8

…og mer dialog Slide: 9

Konkurranser Slide: 10

Uregelmessigheter i flytrafikken Slide: 11

Nyheter om/fra Norwegian som skaper positiv debatt Slide: 12

Brukergenerert innhold Slide: 13

Hvorfor Twitter? • Viktig kanal for beslutningstakere, politikere, journalister og mediefolk • Kommunisere med kundene våre der de er Slide: 14

Hva gjør vi på Twitter • Går i dialog med kunder og andre stakeholders • Overvåker temaer, emner og diskusjoner • Distribuerer nyheter om selskapet • Innsalg Slide: 15

Hvorfor YouTube? • Størst på video i verden • Viktig distribusjonskanal, særlig når vi vokser ute • God, gratis innholdsbase Slide: 16

Positiv produktsnakk Slide: 17

Slide: 18 Mer positiv produktsnakk

Slide: 19 Veien videre • Uforløst potensiale, mange muligheter, ny strategi • WiFi om bord • Nye markeder

Slide: 20