Papir bretting Bilde fra Paul Jackson.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markus Zusak.
Advertisements

Form og volum gjennom Bretteteknikker i papir
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Slik kan du hjelpe skolen din komme i gang med programmering
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Studieverkstedet v/Grethe Moen Johansen
Form og volum gjennom Bretteteknikker i papir
@hanneersdal 5 grep som gjør at du som designer får bedre kontroll over hva programmereren produserer Yggdrasil 2014 – Hanne Ersdal.
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Publisering på internett
03/22/13FJORDNORWAY Navn på din destinasjon og Fjord Norge presenterer årets nasjonale Vestlandskampanje Din logo.
Last ned apper fra Google Play (Android) Åpne Internett på din enhet og søk deg inn på siden trykk på Play, som du finner på menylinjen.
NORSKE JULETRADISJONER 7 SLAG TIL JUL
Manual for bruk av Storylineverktøykassa Laget av Åse Skiftun.
Salgsteknikker & Sosial media
TIPS OG RÅD TIL MUNTLIGE FRAMFØRINGER
Spøken som gir deg lykke!
25 spørsmål. Du skal lese selv inni deg. Så skal du si svaret høyt ! Klar ?
Konsept: Pierre Robert ØKO
Aksel Sandemose.
MILEPÆLPLAN FOR EIDET, STRAUME OG STEINE SKOLE Utfordringer, prosess, til ferdig plan.
- Bak enhver tekst er det arbeid
En du kan støtte deg til når ting går galt. En du alltid kan stole på, fortelle alt til.
Prosess – arbeidskrav 3.. •Siden vi skal lage et undervisningsopplegg basert på de erfaringene vi gjør oss, velger jeg å ha en prosess og et produkt som.
Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Den digitale dimensjonen i fagplanen for matematikk i vgs
Øving 2 – Elektronisk papir Ny teknologi (se ) Elektronisk blekk Bedre egenskaper enn dagens.
Gå inn på denne internettadressen:
Hospitering i Hordaland RETT KOMPETANSE – framtidens behov.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Heksenes hevn (273 sider) Voktorens forbanelse (352 sider)
Blogging med Google Blogger
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Prosedyrer - et hverdagsdilemma
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
Publisering på verdensveven Kursdag 3 VÅFF, våren 2002.
PORTEFOLIO Ekrom skole.
Norsk - lytte, tale, lese, skrive - eventyr og fortellinger om dyr
Av Dan-Christian og Stein Jørgen Yrke: Produksjonsleder på Helseth Vi var på Helseth As. Helseth AS lager propeller til båter. De fleste kjøperne er.
 Format?  Layout?  Estetikk?  Program?  Visuell kommunikasjon?  Produsere, ikke bare konsumere?  Lage/gjøre, ikke bare se/høre?  Blir elevene.
Problemet og løsningen:
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
100 lure ord å lære.
Individuelt arbeid før neste kurs. Det vil alltid være saker for de tillitsvalgte som ligger i en gråsone mellom juss og andre typer vurderinger Hva styrer.
Veien mot et bærekraftig leppefiske
Studiespesialisering med formgivingsfag
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Og.
Kva går Delicious ut på? Delicious er et bokmerkenettsted. Det vil si at påloggende brukere kan lagre, dele og utforske andre brukeres bokmerker til nettsider.
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Blomar.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Mål: Bruke FNs barnekonvensjon for å forstå barns rettigheter og likeverd.
* Slik taler norske politikere * Og slik stemmer Europa i Eurovision Song Contest.
Utenlandsturnering LFH
UKEPLAN FOR 3. KLASSE UKE mars 2015
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Brukerveiledning for kloning i GIMP
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
Hvordan lage passepartout
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Sosial kompetanse og psykisk helse.
Utskrift av presentasjonen:

Papir bretting Bilde fra Paul Jackson. Har noen erfaring med papirbretting? Hva kan vi fra vi gikk på små- eller mellomtrrinn om papirbretting? Spå? Papirfly? Kan vi ett annet ord for hva vi sier om spå og papirfly , nå når vi har kommet til 10.trinn? Vil frem til 3D-format. Når vi nå skal inn i en periode med papirbretting ligger det noen føringer for dette.

Kunnskapsløftet sier: http://www.udir.no/kl06/KHV1- 01/Kompetansemaal/?arst=98844765&kmsn=- 1654775316 K-06. Bruker hyperkobling bevisst for å visualiserer krav ifht. kilder og at en link må virke. Følger link til Kunst- og håndverk, 10.trinn.

Brutt ned til lokal læreplan, vil dette si at vi skal lære: https://fronter.com/oyene/ >Rom > Kunst- og håndverk >Årsplan 10.trinn Visualiserer hvor disse planene ligger slik at elevene vet hva dette skrivet er , og at dette kan videreføres til videregående, selv da om de skulle komme over til Its Learning-plattformen

Hva trenger vi for å jobbe med papir? Gjenta viktigheten med orden i sekken, slik at man faktisk har med ett penal. Ikke en selvfølge! Finne frem arbeidsverktøy fra arbeidsskap. Dette vil nå si at de får beveget seg litt etter litt tørr informasjon.

Symboler: Symbolforklaringer, slik at eleven ikke blir helt frustrerte. Poengtêr valley- og mountain-fold

Vi starter utprøving: Modell 1 Deler ut ark i 100 gr papir slik at de får litt tykkere papir enn kopiark. Passer på å ha verktøy klare, og ett lite Førstehjelpsskrin. Noen vil i denne undervisningen skjære seg. Modellen arkiveres i plastmapper med klare plastlommer. Jeg ønsker å unngå å bruke sakser, da det alltid mangler venstrehendte sakser.

Hva mener dere om ordet «Nøyaktighet» Hvordan gikk det? Så dere fargene på linjene? Hva indikerer «valley» og «mountain»? Hva mener dere om ordet «Nøyaktighet» i denne oppgaven? Repetisjon og gjennomgang for å få med alle elevene. Begynne nå å klargjøre viktigheten av at ett skikkelig arbeid krever nøyaktighet.

Arkivèr modellen din i mappen din: Modell 1

Modell 2 Deler ut ark 2. Nå vil det begynne å bli nivåforskjeller på elevene, og det vil begynne å vise seg ulike kognitive og persepsjonelle forskjeller.

Modell 3 Fler modeller for de som er raske. Her er det mulig å hjelpe de som trenger ekstra oppfølging, og de som er selvgående må bare ha fòring med mer modeller. Men gjenta :Nøyaktighet! Og arkivèr i mappa

Oppgaven: Del ut. Les en og en Les sammen to og to Les sammen i gruppe fire og fire. Så gjennomgår vi oppgaven Her er oppgaven: Papirbretting av ett klesplagg Dele ut oppgaven , følg oppsett om gjennomgang. SÅ gjennomgå, snakke rundt oppgaven, lese, notere.

Konfirmasjon, borgerlig seremoni Eksempel: Sløfa «Propellen» Konfirmasjon, borgerlig seremoni Familie, venner. Store festdager Dress Slips eller sløyfe? Oi, oi, oi.

Paul Jackson`s nr. 1.2.4_1 Brettearket Legg merke til fargene som indikerer «Valley» og «Mountain»-brettene.

Prøvebretting i 100 gr. papir

Propellen videreutvikles Ferdig modell Lim mønsterarket på tapet eller annet lekkert papir. Lim

Videre arbeid Hvilke materialer ville dere nå arbeidet videre med for denne prototypen? Hva slags marked/behov er det for denne sløyfa? Hvordan er sløyfas historie? Hva slags emballasje ville du laget for salg av denne sløyfa? Hvordan vil du presentere denne sløyfa for oss? Her ved dette bildet ville jeg nå ha jobbet videre til Valgfag: Design og redesign. Her ville jeg hatt dette bildet som en start inn mot opplegg som varte over lengre tid, og at man fikk bedre kjennskap til designprosessen, funksjon og krav, skisseprosess, ned på detaljnivå ifht. utforsking i materialer og teknikk, produsenttilbakemelding og selvfølgelig en catwalk.

Kilder Bilder: Papirbretting: https://www.google.no/search?q=folding+techniques&biw=1366&bih=622&tb m=isch&imgil=zeM8_QrZpn9cuM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencr ypted- tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcTH_GAgo6iLK uzRe6AK4Y2Ew8YStu0sAlGoCk0FqG5V9QasJ9f_%253B468%253B468%253BH S3CRqh9am8ceM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.dezeen.com%2 5252F2011%25252F07%25252F25%25252Fcompetition-five-copies-of- folding-techniques-for-designers-to-be- won%25252F&source=iu&usg=__sDV2pVqfWbw9kaAIrdqtkQuYm- I%3D&sa=X&ei=5oUlU_n_L6q8ygOY5YDYBw&ved=0CC4Q9QEwAg#facrc=_&i mgdii=_&imgrc=zeM8_QrZpn9cuM%253A%3BHS3CRqh9am8ceM%3Bhttp%2 53A%252F%252Fstatic.dezeen.com%252Fuploads%252F2011%252F07%252 Fdezeen_Folding-Techniques-for-Designers- 1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dezeen.com%252F2011%252F07%25 2F25%252Fcompetition-five-copies-of-folding-techniques-for-designers-to-be- won%252F%3B468%3B468

Tekst: Udir: K06: http://www.udir.no/kl06/KHV1- 01/Kompetansemaal/?arst=98844765&kmsn=- 1654775316 Fronter:Lokal læreplan: http://fronter.com/oyene/ (Passordbeskyttet)