© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
NYTT FRA FREDRIKSTAD Institutt for Journalistikk utlyser nye kurs, søker etter markedsansvarlig og kursledere. Spre denne informasjonen videre, særlig.
Status selvvalg i NorgesGruppens kjeder
Møte for bedriftskontaktene 4. oktober • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
03/22/13FJORDNORWAY Navn på din destinasjon og Fjord Norge presenterer årets nasjonale Vestlandskampanje Din logo.
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Digital markedsføring
Sommerkampanje 2011 Spre glede.
Aktivitetsdagen for ditt nærområde
Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Salgsteknikker & Sosial media
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Dyreparken på 300 sekunder.
Klamydiaprosjekt 2012/2013 Evaluering Engø 7. oktober 2013.
Møte for bedriftskontaktene 6. september • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Det gode Det rette Det rettferdige
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Barn og unges kommunestyre kårer den sprekeste skolen og de tre mest aktive klassene, høsten 2014 Bli med og vinn fine premier! Beste skolen: Innskripsjon.
Svømmingens Dag Lørdag 8.mai 2010 Svømmingens Dag Aktivitetsdagen for ditt nærområde.
Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre
1 E-Site 3.2 Webmaster introkurs. 2 Innhold •Generell informasjon om E-Site •Funksjoner •Adminsider.
TR90 LTO 7. – 11. oktober ER DU KLAR? ordertr90.nuskin.com.
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
Svømmingens Dag Lørdag 8. mai 2010 Aktivitetsdagen for ditt nærområde Svømmingens Dag lørdag 8. mai.
MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.
Månedsbrev Smørblomst
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Kan god kommunikasjon gi økt sykkelbruk?
Sykkelbynettverket Mer vekt på dialog Foto: Knut Opeide.
Snakker de om meg?! Ikke gå glipp av hva folk sier om firmaet ditt i sosiale medier Faggruppen for webkommunikasjon Den norske dataforening 13. februar.
Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup.
1 Hvordan lage websider Med Interkodex AS. 2 Innledende Å lage profesjonelle webløsninger kan gjøres veldig enkelt og rimelig. Du trenger ikke kunne webdesign.
Barn og unges kommunestyre 2012
Webkurs – redigering på hjemmesiden
100 lure ord å lære.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Sykkelby- nettverket 80 kommuner, 15 fylkeskommuner og regionene i Vegvesenet Regionale samlinger, Storbysamling, studietur, todagers kurs i planlegging.
Sosiale medier og kriseinformasjon. «.. en teknologisk nyvinning som har potensial til å endre våre arbeidsvaner. Deltakelse i sosiale nettverk, samarbeid.
Sykkelbynettverket Mer vekt på dialog Foto: Knut Opeide.
Ungdomsbevegelsen til Kirkens Nødhjelp
1Mobility Oslo - Presentation 01 Klar-ferdig-gå. 2Mobility Oslo - Presentation Vinneren ble avgjort med beste tekstforslag: Hva er det beste med.
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Case 2 Jordan GO! Det norske selskapet Jordan, som har merkevarer som selger over hele verden, lanserte i Norge en helt ny type tannbørste i mai 2006.
M&L2 Kap. 10 Kamanjeplan Oslo, februar Hva er en aktivitetsplan? 1. Aktivitetsplaner kan lages for nær sagt alle typer aktiviteter 2. Aktivitetsplaner.
#allemannsretten Oppdal 2.desember 2015 Terje Qvam seksjonsleder.
Best Practice i sosiale medier. Tilbud  Alle detaljerte tilbud bør skje via personlig kontakt  Henvis alltid til din MyAloeVera-side eller be følgerne.
Sykkelen.no Alt om sykler og utstyr. Misjon “Vi skal hjelpe norske forbrukere å navigere i utstyrsjungelen.”
Markedsføring.
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
Rekrutteringskampanjen 2015
Småelektronikkampanjen 2009
Markedsplan 2011.
Award-konsept.
Utskrift av presentasjonen:

© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010

Fairtrade-ukene Uke 42 og •Skape aktivitet og engasjement •Økt salg •Bygge kunnskap om Fairtrade for å skape lojalitet og etterspørsel

© Fairtrade 2010 Målet: Vi ønsker at forbrukerne skal vise hvordan de bryr seg ved å dele sitt «Fairtrade-øyeblikk» (produkter og/eller situasjoner). På denne måten vil vi vise bredden av produkter og bygge kunnskap om hvilke produkter som er merket, hvor de fås kjøpt, produktkvalitet og forbrukersituasjoner. Målet er at vi skal skape aktivitet og engasjement, samt økt salg, i de to Fairtrade-ukene. Vi vil samtidig bygge kunnskap gjennom budskapet «Når du kjøper Fairtrade- merkede produkter, bidrar du til å bekjempe fattigdom i 70 land» og takke for at de velger Fairtrade. Fairtrade-ukene Uke 42 og

© Fairtrade 2010 Plakater: A3, 50x70, 70x100Web/Facebook-annonse

© Fairtrade 2010 Instagramkonkurranse: #bryseg «Ta bilde av ditt Fairtrade-øyeblikk!» Plakater: A3, 50x70, 70x100

© Fairtrade 2010 • Vinn et års forbruk av ditt Fairtrade-merkede favorittprodukt. Del ditt Fairtrade-øyeblikk. Merk bildet #bryseg. Se konkurranseregler på Facebook.com/fairtradenorge • Hver dag kåres et beste bilde og vinneren får et utvalgt Fairtrade-merket produkt. • En hovedvinner mottar et års forbruk av sitt favorittprodukt! Instagram-konkurranse: #bryseg

© Fairtrade 2010 •Spre konkurransebudskap i sosiale medier (Facebook, Instagram, Twitter, nyhetsbrev, eDM og egne nettsider) •Facebook-annonser •Engasjere opinionsledere og andre instagram-brukere med mange følgere. Benytte oss av egne ambassadører, som for eksempel Charlotte Thorstvedt. •Inngå samarbeid med noen få, utvalgte toppbloggere. •Spar, Ultra og Meny kjører tilbud på Fairtrade-merkede varer (25-30%)! •Aktivitet i alle Meny-butikker over hele landet. Plakater, flyer, kundeavis. Utdeling av roser og sjokolade fredag 18. oktober. Fairtrade Norges spredningsaktiviteter:

© Fairtrade 2010 •Plakater, takkekort, sampling •Demo i butikk? •Spre kampanjebudskapet i egne kanaler og gjennom egne sosiale medier? •Tilbud?

© Fairtrade 2010 Takkekort: 8,5x5.5cm ForsideBakside

© Fairtrade 2010 •Legge ut en post/artikkel på sosiale medier/hjemmeside/nyhetsbrev: «Vinn et års forbruk av *vårt Fairtrade-produkt*! Delta i Fairtrade Norges konkurranse, se informasjon her: facebook.com/fairtradenorge» supplert av annonsebildet. •Sette opp plakater og dele ut takkekort i butikk/utsalgssted/hos kunder. •Informere om Menys tilbudskampanje dersom deres Fairtrade-produkt(er) er omfattet av denne. •Kjøre egne rabattkampanjer på Fairtrade-produkter. •Du og dine kolleger er med i Instagram-konkurransen! Legg ut bilde av ditt Fairtrade-øyeblikk med deres Fairtrade-produkt(er) på Instagram, merk bildet #bryseg. Project Title sits here Bli med å spre kampanjen! Forslag til aktiviteter: