Annonsetest Hytteliv nr
Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet leses gjennomsnittlig 3,7 ganger* –Norsk Medieindeks/ Målgruppeindeks –* Norsk Medieindeks Riksundersøkelsen
Om undersøkelsen Prosjektnavn: Annonsetest Hytteliv nr Prosjektnummer: Ansvarlig Hjemmet Mortensen: Heidi Thomassen Prosjektleder Synovate: Nils Petter Strand Utvalg: Web-undersøkelse blant bladets abonnenter Antall intervju: 201 intervju år: 96 personer 50 år +: 105 personer Feltperiode: 11. – 19. mars 2008 Det er kun personer som har lest eller tittet i det aktuelle bladet som deltar i denne typen annonsetester. Respondentene får tilsendt undersøkelsen på mail. Bladet blir presentert ved visning av forsiden og hver annonse vises før de svarer på standardiserte spørsmål pr annonse som testes. Spørsmålene som stilles dekker observasjons- og leseverdi, inntrykk av det annonserte produktet og kjøpssannsynlighet for produktet eller tjenesten det annonseres for. Det er viktig å huske at denne undersøkelsen, som alle utvalgsundersøkelser, er beheftet med feilmarginer. Når vi bryter intervjuene ned på undergrupper øker feilmarginene. Ved små undergrupper, med mindre enn respondenter, bør det utvises stor forsiktighet ved tolkning av tallene. Feilmarginer Alle resultater som presenteres i denne rapporten er beheftet med en viss statistisk usikkerhet som skyldes at vi har kun observert et utvalg av enheter, og ikke hele populasjonen. Denne usikkerheten kan imidlertid beregnes. Generelt i denne undersøkelsen gjelder at tall i totalkolonnen er beheftet med en feilmargin på +/- 3,1 – 7,1 prosentpoeng. Feilmarginene for tall i undergrupper er større.
Utvalgsstørrelse Total år96 50 år +105 Rådgivende møbler og interiør84 Interesse møbler og interiør81 Godt inntrykk (5-6)86 Kjøper baderomsmøbler innen 6 mnd44 Kjøper baderomsmøbler innen 7-12 mnd41 Kjøper baderomsmøbler om mer enn 12 mnd57 Har sett155 Har lest58
Inntrykk av produktet
Observasjon og leseverdi
Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseOppmerksomhet:Leseverdi: Alle: 66%34% Denne testen:64%29%
Liking
Påstander
Forståelse Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseForståelse: Alle: 72% Denne testen:69%
Nyhet Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseNyhet: Alle: 39% Denne testen:37%
Relevans Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseRelevans: Alle: 31% Denne testen:26%
Troverdig Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseTroverdig: Alle: 40% Denne testen:41%
Unikhet Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseUnikhet: Alle: 21% Denne testen:16%
Unikhet
Kjøpssannsynlighet
Ordassosiasjoner
Observasjonsverdi: Andel av leserne som har sett annonsen Leseverdi: Andel av leserne som har lest hele eller deler av annonsen
Liking
Forståelse
Nyhet
Relevans
Troverdig
Kjøpssannsynlighet
Sigdal AS, Sigdal, s Assosiasjoner - egenskaper * Hyppige brukere eller de som har planer om kjøp eller investering i nærmeste fremtid.