Annonsetest Hytteliv nr 3-2008. Hytteliv •349.000 lesere –57 % menn - 43 % kvinner •61.043 i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
1 Leserundersøkelse 2012 Evaluering av Politiforum Juni 2012 Utarbeidet for Politiets Fellesforbund.
Lesbarhet på pakninger/rutetabeller og offentlige skjemaer
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Litt mer om PRIMTALL.
Andel reinnleggelser ved St. Olav per måned, Reinnleggelse definert som ø-hjelp innleggelse innen 30 dager etter forrige utskrivning Andel reinnleggelser.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
INTEGRERINGSBAROMETERET Holdninger til integrering og mangfold GRAFIKKRAPPORT.
Bygningsdelstabellen
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Rapport av markedsundersøkelse
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
:50 Evaluering Lysvåken i Bergen domkirke menighet 1 Svarlogg.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
Fôr til oppdrettstorsk – bruk av vegetabilsk feitt Odd Leknes Forskningsdagene 2007 Alta.
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Seniorene – morgendagens arbeidskraft! 5. desember 2006 Senter for Seniorpolitikk NAV Arbeidslivssenter Akershus NAV Arbeidslivssenter Oslo.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Innherred samkommune 1 Årsrapport og Regnskap 2007 Samkommunestyret 10. april 2008 Administrasjonssjef Ola Stene.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Midt-Norge Stjørdal
Om Norsk Finansbarometer 2014
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Statistikk på 20 2 timer PSY-1002
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Innhold Prosjektinformasjon 2 Sammendrag 4
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
Aktuell sykefraværsstatistikk Inderøy kommune oppdatert 2009 NAV Arbeidslivssenter Nord-Trøndelag.
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Siste forelesning er i morgen!
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
Leserkretsundersøkelse © TNS Juni 2016 Leserkretsundersøkelse Juni 2016.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Høye lederambisjoner blant Econas medlemmer Econa Arbeidsmarkedsbarometer Ønske om å bli leder i fremtiden % %
Kommuneundersøkelsen vår 2015 For NHO juni INNSIKT SOM BRINGER DEG VIDERE Bakgrunn OppdragsgiverNHO KontaktpersonPer Øyvind Langeland HensiktFormålet.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Test av eksternt bilag i Dagens Næringsliv
Utarbeidet for: Natur og Ungdom
Utskrift av presentasjonen:

Annonsetest Hytteliv nr

Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet leses gjennomsnittlig 3,7 ganger* –Norsk Medieindeks/ Målgruppeindeks –* Norsk Medieindeks Riksundersøkelsen

Om undersøkelsen Prosjektnavn: Annonsetest Hytteliv nr Prosjektnummer: Ansvarlig Hjemmet Mortensen: Heidi Thomassen Prosjektleder Synovate: Nils Petter Strand Utvalg: Web-undersøkelse blant bladets abonnenter Antall intervju: 201 intervju år: 96 personer 50 år +: 105 personer Feltperiode: 11. – 19. mars 2008 Det er kun personer som har lest eller tittet i det aktuelle bladet som deltar i denne typen annonsetester. Respondentene får tilsendt undersøkelsen på mail. Bladet blir presentert ved visning av forsiden og hver annonse vises før de svarer på standardiserte spørsmål pr annonse som testes. Spørsmålene som stilles dekker observasjons- og leseverdi, inntrykk av det annonserte produktet og kjøpssannsynlighet for produktet eller tjenesten det annonseres for. Det er viktig å huske at denne undersøkelsen, som alle utvalgsundersøkelser, er beheftet med feilmarginer. Når vi bryter intervjuene ned på undergrupper øker feilmarginene. Ved små undergrupper, med mindre enn respondenter, bør det utvises stor forsiktighet ved tolkning av tallene. Feilmarginer Alle resultater som presenteres i denne rapporten er beheftet med en viss statistisk usikkerhet som skyldes at vi har kun observert et utvalg av enheter, og ikke hele populasjonen. Denne usikkerheten kan imidlertid beregnes. Generelt i denne undersøkelsen gjelder at tall i totalkolonnen er beheftet med en feilmargin på +/- 3,1 – 7,1 prosentpoeng. Feilmarginene for tall i undergrupper er større.

Utvalgsstørrelse Total år96 50 år +105 Rådgivende møbler og interiør84 Interesse møbler og interiør81 Godt inntrykk (5-6)86 Kjøper baderomsmøbler innen 6 mnd44 Kjøper baderomsmøbler innen 7-12 mnd41 Kjøper baderomsmøbler om mer enn 12 mnd57 Har sett155 Har lest58

Inntrykk av produktet

Observasjon og leseverdi

Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseOppmerksomhet:Leseverdi: Alle: 66%34% Denne testen:64%29%

Liking

Påstander

Forståelse Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseForståelse: Alle: 72% Denne testen:69%

Nyhet Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseNyhet: Alle: 39% Denne testen:37%

Relevans Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseRelevans: Alle: 31% Denne testen:26%

Troverdig Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseTroverdig: Alle: 40% Denne testen:41%

Unikhet Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseUnikhet: Alle: 21% Denne testen:16%

Unikhet

Kjøpssannsynlighet

Ordassosiasjoner

Observasjonsverdi: Andel av leserne som har sett annonsen Leseverdi: Andel av leserne som har lest hele eller deler av annonsen

Liking

Forståelse

Nyhet

Relevans

Troverdig

Kjøpssannsynlighet

Sigdal AS, Sigdal, s Assosiasjoner - egenskaper * Hyppige brukere eller de som har planer om kjøp eller investering i nærmeste fremtid.