En kort beskrivelse av NEAS Teknisk Drift AS

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ørnulf Wiig Installasjon AS
Advertisements

M3 Management Veien til et optimalt prosjekt.
Litt enklere, litt smartere!
SERVICE PÅ NØDLYS OG LEDESYSTEMER
1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
>> Finding the job - choosing the people
Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten Konserninnkjøp
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
PLANLEGGING SMÅKRAFTVERK AV EN STØRRE GRUNNEIER
Leverandørutviklings-programmet 20.mars utbyggers behov •Baseareal •Fellesareal •Kulturskolen •Arbeidsrom •Personalrom •Kantine •Administrasjonen.
Byggavfall Kåre Myran HMS-sjef HENT AS.
Utvikling.org Teambuilding – Lederutvikling - HMS
Entrepriser –hva skjer i Bergen? 25.april 2007 Prosjektsjef Rune Moen Regiondirektør Jorunn Nerheim.
Drøfting av 110-Innlandet
Lambertseter Svømmeklubb og Svømmehall
1 KvalitetsLosen: Prioriteringer og framdrift innenfor fellesfunksjoner / adm.funksjoner  Utarbeidet: Inneholder 3 sider inkl. denne.  Det.
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
Status til årsmøte 23. mai 2008 •Virksomheten •Møter •Økonomi •Prosjekter •Marked •Standardisering / Internasjonalt arbeid •Prioritert aktivitet i år.
Kan det lages et felles internkontrollsystem i kommunen. Åre
”Vi ønsker å tilby Kunden best mulig service ved våre tjenester”
» Kvalitet og ledelse Helse Møre og Romsdal Emne – innføring av miljøledelse i Helse Møre og Romsdal 18.April 2013.
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
Medisinsk Teknisk Forenings landsmøte 2008
Uni Eiendom FDV – Status for produktet
Eksternfinansiert virksomhet F Avd. dir. Arne Lunde, Kunnskapsdepartementet.
eksempler på HMS-faktorer:
Helen Knutsen Prosjektansvarlig Undervisningsbygg Oslo KF
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Hovedprosjekt 44 Webrapporteringssystem med ASP
Fjernvarmeutbyggingen i Tønsberg, HORTEN OG SKIEN
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 4
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 2
E.C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986, og eier helt eller delvis et 50-talls eiendommer i Trondheim sentrum. Selskapet er en langsiktig eiendomsaktør.
NRLs vannskadeprosjekt ”Vann på avveier – en bransjeutfordring”
Unibusskonsernet Januar 2014 Unibuss.
Drift. Målt energibruk vs beregnet energibruk Erfaringer fra 64 prosjekter fra 5 land Forventet og målt energibruk til oppvarming i boliger og yrkesbygg.
Framtidens byer Status og Handlingsprogrammet For Framtidens byer Formannskapet Tone Skau Jonassen.
Høstkonferansen ASVL Arvid Kaspersen Daglig leder.
Spørsmål til diskusjon Hvordan kan vi påvirke holdningene i alle ledd -Se til England? -Den gode samtalen? -Annet.
Prosjektavslutning og sluttrapport
Hvem er vi Takst Team AS er et firma som har drevet med taksering i 30 år. Med Rogaland fylke som primærområde, utfører vi taksering av fast eiendom. Oppdrag.
Borgestad Business Partner
Sentral Driftskontroll i Eiendomsforvaltningen
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
Internkontroll ved Setesdal vgs Mål: ”Å få til felles rutiner og dokumentasjon”, virksomhetsplanen Hele internkontrollsystemet ligger i Fronter, rom.
3/29/2015 Et skolebygg å være stolt av!. 2 Nøkkeltall  etablert 1. januar 2002  eier og drifter alle skolebygningene i Oslo  ca. 1,3 millioner kvm,
HOVEDPROSJEKT 28e HiST2003/2004. Om oss Tor Arne Hammervik, 21 år Tor Arne Hammervik, 21 år Thomas Lund, 24 år Thomas Lund, 24 år Geir Magne Nilsen, 24.
HOVEDPROSJEKT E53 Hovedprosjekt ved AITeL våren 2001 Studenter Erland Johnsrud Steffen Osen Eirik Øye Oppdragsgiver ERGO Runit ved Anders Håkon Gaut Veileder.
INTERNKONTROLL - Medlem av Norges største frittstående elektrikerkjede -
– 1.1 Presentasjon av Undervisningsbygg Tilbudskonferanse vaktmestertjenester Runar Berget –
1 Pasientsikkerhetsvisitter Adm. dir. Einar Magnus Strand.
Organisering og struktur Martin Gjelsvik Forskningsleder RF.
Samarbeid ordfører og rådmann Fast møte hver mandag Forarbeid til møter Etterarbeid etter møter Løpende avklaringer rundt representasjon og deltagelse.
Prosjekt ERP i Troms Kraft Beskrivelse prosjektfaser og overordnede prosesser
Hva er Akasia? Akasia er en virksomhet under Bergen kirkelige fellesråd som ivaretar en del av områdene som i henhold til Kirkelov og Gravferdslov er.
1 Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Skøyen, “Livsviktig IKT”
Rammestyrt forretningsdrift til selvkost St Olavs Hospital, Allmenn Teknikk Avdelingssjef Mats Hobber.
Oslo, 2016.
Hvordan styrke bestillerkompetansen
Eiendomsdrift og forvaltning Asker kommune Roar Nygaard Virksomhetsleder EDF Eldrerådet, 26.april 2017.
Visjon, virksomhetside og verdier
Jan André Hansen Thomas Øverby Jon Torp ADMINISTRERENDE DIREKTØR
Helse miljø og sikkerhet
Event som strategisk virkemiddel
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Asker - mulighetenes kommune
UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010
Utskrift av presentasjonen:

En kort beskrivelse av NEAS Teknisk Drift AS NEAS Teknisk Drift AS er et datterselskap i NEAS Gruppen sammen med NEAS Facility Service og Totalreform. Vi er en av landets ledende aktører innen Teknisk Drift (O&M) av næringseiendommer. Vi har mer enn 20 års erfaring fra eiendomsbransjen i Norge. Vårt tjenestespekter omfatter teknisk drift av næringseiendom, fasaderenhold, landscaping og håndverk. Selskapet har 130 dedikerte og kompetente medarbeidere. I 2012 omsatte vi for MNOK 150.   Vår visjon er å gi mennesker en bedre arbeidsdag. Våre kunder har fokus på sin kjernevirksomhet. Sammen skal vi skape effektive bygg som driftes så optimalt som mulig. NEAS Teknisk Drift AS har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo. Selskapet har avdelinger i Trondheim, Bergen, Stavanger, Porsgrunn og Tønsberg.

Organisasjonskart NEAS Teknisk Drift AS NTD Tore Kyvik Økonomi H. Brandtzæg HR Janne Gjelstad Syst./Fakturering P.Gulliksen/M.Dahl Salg Dag Tore Hansen Teknisk Drift Oslo Vedlikehold Oslo Teknisk Drift Regioner Energiledelse EVR Norge AS Stor-Oslo Gunnar Finstad Storebrand Tom Lund Håndverk B. H. Johansen Trondheim Arvid Føll Sentrum/DNB Geir Mjølkalid Newsec Jan Stensrud Landscaping Øystein Kongelf Bergen Tore Jensen Sentrum/Vakt H. Christensen Posten Tore D. Jacobsen Fasaderenhold Tore Kyvik Stavanger Ted Bakke HMS organisering: H. Christensen (HVO) M. Dahl (VO - Kontor) K. Grøvan (VO - Oslo) R. Pedersen (VO - Fasade) T. Lehn (VO - Trondheim) S.M. Nilsen (VO - Bergen) F. Lervik (VO - Stavanger) E. Mathisen (VO – Porsgrunn) Asker Frank Henriksen ICA Jan Olav Rosmo Porsgrunn Jørn T. Haugen Norgesgruppen Christoffer Rohde

NEAS skal være «navet» i det operative arbeidet på eiendommen og ha løpende kommunikasjon med oppdragsgiver DRIFTSMØTER Driftsleder kunden Driftsleder m.fl. NTD Månedlig KUNDEN Leietagere Utvendige areal TAKTISK Driftsleder kunden Adm dir/driftsleder NTD 2 – 3 ganger/år Under- leverandører Bygnings- kropp Varme / Kjøling Felles- areal STRATEGISK Ventilasjon Adm dir kunden Adm dir NEAS 1 gang/år

NEAS skal levere teknisk drift og vedlikehold av høy kvalitet som er benchmark i markedet Fasaderenhold Fasade- vedlikehold Utarbeide vedlikeholdsplaner og budsjetter Administrere vedlikeholdsarbeider Etablere og følge opp serviceavtaler Oppfølging av IK og myndighetskrav Teknisk dokumentasjon/arkiv Energiledelse Teknisk forvaltning Personal- og HMS ansvar Etablere tilsynsrutiner og årsplaner Drift og ettersyn av tekniske anlegg Følge opp IK, brann, elektro, legionella Følge opp serviceavtaler Følge opp underleverandører Fakturakontroll og attestasjon Innspill til budsjett Energiledelse Landscaping Energi ledelse Driftsleder Kompetanseansvarlig Energioptimalisering Landscaping Føre tilsyn med eiendommene (inne/ute) Drift og ettersyn av tekniske anlegg Avfallshåndtering Avviksregistrering Følge opp serviceavtaler Følge opp underleverandører Energioppfølging Håndtverk Driftstekniker Effektive bygg Håndverk

Kort oversikt over de ulike tjenesteområdene i NEAS Teknisk Drift Ettersyn utvendig bygg Ettersyn fellesareal Ettersyn tekniske anlegg Melde avvik Avfallshåndtering Stell av uteareal Vedlikehold eiendom Leietagertilpasning Maling Flisleggning Etc. Garasjevask Feiing Gressklipping Graffitifjerning Transport avfall, etc. Snøbrøyting Fasadevask Persiennevask Vindusvask Overflatebehandling Takrennerens Rens av takstein Istappfjerning

Mental posisjonering, ressurser, verdier og systemer Effektive bygg Proaktiv Ansvarlig Tydelig

Våre 3 hovedstrategier mot 2015 som skal bidra til riktig inntjening, bedre kundetilfredshet og høyere kvalitet i leveransene 1 VEKST Dedikerte selgere Internt mersalg (servicesenter) Markedsføring DBII 2 KUNDER Opplæring ansatte Kommunikasjon kunder KTU FORETRUKKEN 3 LEAN Implementere rutiner Kvalitetssystem Miljøsertifisering KVALITET

Hva markedet forventer av en driftsleverandør Ti på topp! Vær imøtekommende, velstelt og proaktiv Ha en tydelig arbeidsinstruks (SLA) All belysning ute og i fellesareal skal fungere Kundeveier (inngangsparti, garasje, trapper, heis, etc.) skal framstå som rene og ryddige Dører inkl. pumper, låser og håndtak skal være i orden Ventilasjonsanlegg med varme og kjøling skal kjøres optimalt for gårdeier Tekniske rom skal framstå som rene og ryddige (ikke lager) Avfallsrommet skal være rent, ryddig og med optimal sorteringsgrad Dokumentere at internkontroll rutinene er ivaretatt innen brann og elektro Følge opp kundens rapporteringssystem

Plan for opplæring av mellomledere og driftsoperatører Q1 Q2 Q3 Q4 Strategi- samling/ kompetanse Leder- utvikling (Inovati) Leder- utvikling (Inovati) HMS møte/ avdeling HMS kurs Høstsamling Kompetanse-samling: Brann Kompetanse-samling: Ventilasjon Kompetanse-samling: Sentralvarme Kompetanse-samling: EOS

Systemer for dokumenter, ressursplanlegging / utførelse, fakturering og kjørebok Kontrakt Arbeidsinstruks Annet Ressursplanlegging Kjørerute Arbeidsinstruks RFID brikke Avvik m/bilde Skjema Bestillinger Rapporter Fakturering abo. Fakturering timer Elektroniske bilag Rapporter Flåte administrasjon Kjørebok POI NEAS kjører kundens FDV system NEAS kan administrere Vergo på kundens vegne NEAS implementerer M-Solution etter avtale

NEAS sitt bidrag til «Effektive bygg» Energiledelse: Gårdeier, «EOS leverandør» og NEAS Ekstern energirapport Tilgang på servicerapporter Tilgang vedlikeholdsplaner Bruke tid på SD anlegg og EOS Driftsleder med kompetanse Opplæring på driftere Teknisk fagansvarlig på opplæring/oppfølging NEAS med i byggefasen (BREEAM) Materialer Transport Energi

Asker

Kontinuerlig plan for opplæring Hvorfor velge NEAS Teknisk Drift som strategisk partner innen drift av næringseiendom? Kontinuerlig plan for opplæring Avvik / dokumentasjon Dedikerte personer