Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Event som strategisk virkemiddel

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Event som strategisk virkemiddel"— Utskrift av presentasjonen:

1 Event som strategisk virkemiddel
Konserndirektør Jan Bjørneboe ISS Facility Services AS

2 ISS i verden Omsetning 2009: ca 79 milliarder, 540 000 ansatte
Land: 52 land i Europa, Asia, Sør-/Nord-Amerika, Australia og USA Hovedkontor: København ISS Norge: ansatte, 6,3 mrd. Kr Catering, Sikkerhet, Eiendom, Kontorstøtte, Renhold, Bemanning, Facility Management

3 ”Verdensmester er ikke noe du er. Det er noe du har vært
Hvil aldri på dine laurbær… ”Verdensmester er ikke noe du er. Det er noe du har vært – eller kan bli.” Hans Trygve Kristiansen, tidl. skøytetrener

4 Konkurransen øker og konkurrentene blir hele tiden bedre,
men vinnerbedriften ligger hele tiden i front

5 Kultur/stammetilhørighet
er sterk i vinnerbedrifter

6 Spesielle tiltak for å bygge felles kultur
Rekrutterer ledere primært fra egne rekker Verdier, Ledelsesprinsipper, Visjon BasISS–introkurs for alle nye ledere/ KL deltar Felles lederkurs – seks stykker Felles trivselsundersøkelse Like måleparametre innen HR og økonomi Kompetansepyramiden gjelder for hele konsernet Felles kundeundersøkelse Årlig felles lederevaluering Felles HR-verktøy Event: Ledelse Og Strategi- LOS

7 LOS i et historisk perspektiv
Kvalitet-holdningsskapende arbeide Kvalitetsmålsetting innføres Totalkvalitet – TQM-begrepet lanseres ISO-9002 sertifisering (1 mrd. Kr) Relasjonsbygging ISS vinner BI’s Norsk Kundebarometer Vinner av NHO’s opplæringspris 1998 Kvalitetsåret - Lanserer Verdiprosessen (2 mrd. Kr) Kvalitetsåret fortsetter 2001- Verdibasert ledelse 2002 – Stø kurs mot 2005 med økt fokus på ledelse(3 mrd. Kr) Ledelse for trivsel 2004 – KISS- Kunder i ISS 2005 – Kunder og videre strategier 2007 – Ett hus-en kurs, felles kultur og verdier 2011 – The ISS Way (6,3 mrd. Kr.)

8 Top Management Conference
Sammenhenger… Top Management Conference Internasjonale retningslinjer LOS i Norge Transformerer internasjonale retningslinjer til ”norsk” LOS i regioner LOS i avdelinger LOS for servicemedarbeidere KUNDEN

9

10 Hva gjør vi på en slik samling…
Ca. 1000, hvor av de lavere mellomledere er de viktigste Alltid ett tema forankret i strategien Kontinuitet Mye interne krefter, men regi av et eventfirma Humor Film Gjester Etterarbeide

11 The ISS Way     

12 ISS University Alt henger sammen med alt… Step 6 – Ledelse i ISS/AFF
Step 5 - Kontraktssjefsutdannelse Step 4 – Jeg som leder, -rollen som coach/BI Lederprogrammer Kundeprogrammer Step 3 – Spesialprogrammer Step 2 - Lederskolen KONTINUERLIGE PROSESSER Verdier i ISS Ledelse i ISS Kunder i ISS Adm: HUMAN RESOURCE - ADMINISTRASJON - ØKONOMI - IT - KVALITET Fag: RENHOLD - CATERING - SIKKERHET - EIENDOM - KONTORSTØTTE BASISS – INTRO FOR NYANSATTE LEDERE

13 Leder- samling

14 Få inn det rette laget i bussen din…
…og behold dem der…

15 …kjenner våre 14 000 ansatte til visjon og verdier?

16 A WORLD OF SERVICE


Laste ned ppt "Event som strategisk virkemiddel"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google