Hvordan tar vi dette videre? Markeds- og logistikksjef Rolf Aarland, Trondheim Havn 5. juni 2012 Velg sjøveien.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Program for Årsmøte i Norsk Havneforening Comfort Hotel Union Brygge/Union Scene Drammen September – 7. September.
Advertisements

Felles vilje for felles mål Mål og krav fra initiativet for Stor-Oslo Nord Presselansering 10. oktober 2012.
Hvordan lykkes i det lokale/kommunale trafikksikkerhetsarbeidet?
Avtale mellom RHFene og NAV  Oppdragsdok. HOD:  For å få en mer samordnet formidling av høreapparater skal det inngås avtaler om oppfølging og rehabilitering.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Målbilde for min halvtime • Se instruktørrolle med litt nye øyne • Øke interessen for egne medarbeidere/ lærlinger • Noen tips og råd for hvordan du kan.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
mai Havneforeningens Lederprogram Barcelona Foto: Joachim S. Müller.
2013. Kart- legging Arrange- ment Over- føring Deltagere • Havner • Rederi • Speditører.
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Logistikk  Billigst mulig  Uten tap av service  Miljø er ekstra bonus.
Nor Lines – det unike transportsystem.
KRITISKE SUKSESS FAKTORER I VALG AV TRANSPORTØR
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen SHORT SEA KAN OVERTA MYE AV VEITRAFIKKEN, MEN HVA ER SUKSESS KRITERIENE? GARDERMOEN 12 JANUAR 2012.
”En enslig svale gjør ingen sommer”
Seminar januar 2012 Geir Berg
Styring av utdanning – fra global forståelse til ”New Local Governance” Faglige og politiske utviklingsverksted for aktive skoleeiere.
Overordnet målsetting
Livsgledesykehjem- En revolusjon i eldreomsorgen
- på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k k e n - på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k.
Buskerudbyen: Regionalt samarbeid om bærekraftig areal- og transportpolitikk.
ARNE – prosjekt – faggruppe Energi / Offshore Regionens fordeler / forutsetninger:  Strategisk / fordelaktig beliggenhet  Gode havnefasiliteter / infrastruktur.
© Bergen kommune Fra papir til tastetrykk Trygve Sæle Bergen kommune.
”Bakgrunn for multimodal samarbeidsplan for ITS”
Havnedirektør, Bodø havn KF
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
1 Washington Mills AS 1 Logistikkonferansen Velg sjøveien i Trondheim Velger Washington Mills også sjøveien i fremtiden? Hvorfor bruker vi sjøtransport.
Arrangement. Mer last Fokus 1.Transportkjøper «i høysetet» 2.God dialog: Sosialt og faglig 3.Faglig høy kvalitet.
Hvorfor velger Smith sjøveien?
«Velg Sjøveien» Trondheim 5. juni 2012 Bruk sjøtransport, bli rik ! Arne Jakobsen Gründer/CEO.
Logistikk Billigst mulig Uten tap av service Miljø er ekstra bonus.
Årets store mønstring for sjøtransporten
Hva skal til for at mer gods i dagligvarebransjen
Base til Base Initiativet, realisering av Vei til Sjøambisjonen, i ett bredt partnerskap som inkluderer myndighetene Velg Sjøveien! Konferanse Tromsø,
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen VELG SJØVEIEN 2012 Bergen SJØVEIEN – NOE MER ENN OVERSJØ VIDAR KARLSEN ADM. DIREKTØR DFDS LOGISTICS.
Rammebetingelser og NTP Hva er gjort? Hva er status? Hva gjør vi nå? Gardermoen Erling Sæther.
Program for Årsmøte i Norsk Havneforening Drammen September – 7. September.
Sjøtransportprosjektet Gardermoen 11. jan 2012
Foto: Jo Michael Godsfergen Tom Rune Nilsen,
Regional transportplan Agder
Dr.ing. Jan Tore Pedersen
Nasjonal handlingsplan for friluftsområder
Hva er god kvalitet i eldreomsorgen? Faglig Forum for helse og sosialtjenesten, Oslo juni 2003 Politisk rådgiver Roger Iversen, KRD.
2+2= 5 Felles markedsføring av sjøtransport Anne Kristin Hjukse, informasjonssjef Oslo Havn.
Velg sjøveien Erfaringer så langt – veien videre.
Narvik Havn Onsdag Jan Erik N. Netter Kristiansund Port Services AS INTERKOMMUNALT HAVNESAMARBEID I OFOTENREGIONEN Status og erfaringer Samarbeidsprosessen.
Energi Statssekretær Frank Jenssen.
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
NTP og RTP – grensesnitt og samspill 8. august 2011 Fylkesordfører Nils Aage Jegstad, Akershus fylkeskommune Oslo kommune Byrådsavdelingene.
Advokat Brynjar Østgård Norsk Havneforenings fagseminar 14. april 2015.
Står politiet i Vestoppland bedre rustet etter 22.7? Beredskapsmøte i Gjøvikregionen, Sillongen, 16. november 2012.
Kommentarer Bred Godsanalyse Oktober overlevering Bred samfunnsanalyse av godstransport - 2 Drammen havn, 4. september 2015.
Nasjonal transportplan Terminalstruktur KS Fredag 30. oktober 2015 Toril Presttun Vegdirektoratet.
Tar ansvar for sjøveien. Kystverket Trygger sjøveien og bidrar til god fremkommelighet og effektiv trafikkavvikling. Jobber kontinuerlig for at sjøveien.
Varslings- og lokaliseringsteknologi « Samarbeid om velferdsteknologi på Agder 2016» Gro Anita Fosse Rådgiver eHelse og velferdsteknologi HELSE OG SOSIAL.
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
Fylkeskommunen sine oppgaver og ressursbehov Arild Fuglseth, samferdselssjef.
Arbeidsgiverpolitikk gir gode resultater Strategikonferansen i Akershus Spesialrådgiver Hanne Børrestuen.
Universell utforming i Nasjonal transportplan Partnerforum: Universell utforming og statsforvaltningen Blindern, Trine Hagen Vegdirektoratet.
NTP Godsanalyse Hovedrapport Medlemsmøte NFKK 28. oktober 2015.
Program for Årsmøte i Norsk Haveforening Drammen September – 7. september.
Velg sjøveien Larvik Forutsigbar sjøtransport = samarbeid mellom aktørene.
Program for Årsmøte i Norsk Havneforening
Hvordan styrke bestillerkompetansen
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Kommunemøter RPBA - om RTP
Profesjonelle læringsfellesskap
Veiledningstjenester ved Legemiddelverket
Nasjonalt velferdsteknologiprogram
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan tar vi dette videre? Markeds- og logistikksjef Rolf Aarland, Trondheim Havn 5. juni 2012 Velg sjøveien

Et ledd i Sjøtransportprosjektet Hovedtema 1: Rammebetingelser, avgifter og NTP Ansvarlig: Erling Sæther, LTL/Havneforeningen Rammebetingelser er viktig for sjøtransportens konkurransesituasjon. Arbeidsgruppen jobber opp mot NTP, og skal gjennomføre en stor varestrømsanalyse. Ved at organisasjonene står sammen omprioriterte tiltak vil vi oppnå en helt annen effekt på den næringspolitiske arenaen enn at hver organisasjon jobber for seg. Hovedtema 2: Effektivitet i havner Ansvarlig: Kurt Ommundsen, Risavika Havn I det kollektive løftet av sjøtransporten må også havnene gjøre sin del av jobben. Havnene må fremstå som effektive ledd i forsyningskjedene, og muliggjøre kort liggetid til lavest mulige kostnader. Effektive prosesser internt i hver havn kommer som et resultat av samarbeid mellom havn, speditører og rederier. Hovedtema 3: Marked og kommunikasjon Ansvarlig: Anette Brække, Oslo Havn Sjøveiens omdømme skal styrkes gjennom aktiv kommunikasjon. Havnenes markedsføring skal samordnes gjennom integrert kommunikasjons- og PR-arbeid. I år arrangeres den nasjonale markedsføringskampanjen Velg sjøveien, hvor vi skal øke kunnskapen om sjøveis godstransport for transportkjøpere langs hele kysten.

Nasjonalt Opplysningene om flyttbar last som vil fremkomme under hele kampanjen «Velg sjøveien» blir systematisert i et underprosjekt som kartlegger potensialet for overføring av gods fra vei til sjø.

Lokalt Individuell oppfølging av deltagere per telefon, fysiske møter ved behov Tilrettelegging for direkte kontakt med rederi og logistikkoperatør for videre forhandlinger om transportløsning Oppfølging også av de som ikke kunne komme i dag, for registrering av transportbehov Individuell oppfølging av deltagere per telefon, fysiske møter ved behov Tilrettelegging for direkte kontakt med rederi og logistikkoperatør for videre forhandlinger om transportløsning Oppfølging også av de som ikke kunne komme i dag, for registrering av transportbehov

Foto: FreightShippingContainers.com