telenor.com – forsideanalyse

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
I.
Advertisements

Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Brukervennlighet •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Brukertesting •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
Fotballen.eu Her følger en detaljert oversikt over muligheter for annonsering på fotballen.eu Du får også oversikt over statistikk samt historikk.
Salgsteknikker & Sosial media
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Kundesenteret – en gullgruve for brukerinnsikt. Bruk kundesenteret for å lage en bedre tjeneste! 1.Kundesenteret kjenner brukerne best, utfordring å formidle.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
Dyreparken på 300 sekunder.
BokSurf Admin. Åpne hyller nå!. 5. ALEPH Brukermøte Bibliotekenes hus Fredag 19. august 2005 David Massey, Bibliotekenes IT-senter AS.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Brukertest toppnivå uio.no Foreløpig gjennomgang av viktigste funn.
Webredaksjonsmøte 15. september Velkommen. Agenda 1. Hvem oppretter og oppdaterer ansatte? 2. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 3. Demonstrasjon.
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
Star Tour Ferievaner September 2009
Erfaringer fra Nasjonalt e-ID program Arne Berner
Brukerundersøkelse aV Nov 2012 (utvalg) Nov 2012 (utvalg)
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Forside Korteste sti BFS Modifikasjon Dijkstra Eksempel Korrekthet Analyse Øving Spørsmål Dijkstras algoritme Åsmund Eldhuset asmunde *at* stud.ntnu.no.
Dijkstras algoritme Åsmund Eldhuset asmunde *at* stud.ntnu.no
KS Konsultasjoner HVORFOR NY BOSETTINGSMODELL :Vanskelig å få kommuneplasser ÅRSAK: -Regjeringen: kommunene var uvillige. Stort.meld nr 17.
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Muntlige presentasjoner
Line Nybakk Akerholt Astrofysisk bibliotek Erfaringer med kvalitative intervjuer.
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Klart språk og brukerinvolvering Frokostseminar DIFI Oslo 11. juni 2014.
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Hvis du dør i natt, tror du at du kommer til Himmelen?
Webredaksjonsmøte 25. februar.. Agenda: Ny brukermanual for Epi- nih Ny ansattprofil - status implementering "Nye" studie sider Statistikk Nytt søk Webseminar.
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
Hvor mange dager i løpet av de siste 7 dager, gikk du minst 10 minutter i strekk for å komme deg fra et sted til et annet? Dette inkluderer gange på jobb.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Brukerundersøkelse av Trivselsprogrammet Høst 2013 (utdrag)
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
Evaluering av ”Jeg reiser smart”-kampanjen Spørreundersøkelse blant deltakere i kampanjen 5. desember januar 2009.
10 regler for å skrive for web
100 lure ord å lære.
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
Kontinuerlig kvalitetskontroll. Hvordan komme helt i mål.
Og.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
Rennebu Informasjonsmøte om bredbåndsutbygging i Rennebu 20 Januar 2015.
Hurtigreferanse for © 2013 Microsoft Corporation. Med enerett. Startskjermen i Lync Startskjermen i Lync inneholder fliser i huben til venstre, som du.
Evaluering av utbruddsvarslingssystemet Berit Tafjord Heier Avdeling for infeksjonsovervåking, FHI Smitteverndagene 2007.
Shanti - Er det sider ved ditt religiøse liv du synes er for privat til å snakke om? -...[tenker lenge] jeg synes det med menstruasjonen. I India er det.
Hva gjorde du… …i går? For eksempel: I går fikk jeg besøk.
UiO Programkiosk: Ny portal og tilgang fra Mac og Linux
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
Enkeltemnesiden Omlegging og resultater Hege Svanes, april 2015.
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Utskrift av presentasjonen:

telenor.com – forsideanalyse www.telenor.com Telenor lanserte ny versjon av telenor.com i februar 2009 Oktober 2009: Analyse av gammel og ny forside – basert på månedlige klikk-rapporter Resulterte i endringer på forsiden i november Hva ble resultatet?

telenor.com – ny forside – clickmap september 2009 1923 94 1310 205 858 2795 3801 2564 829 641 3455 1695 3641 324 2750 1351 184

telenor.com – gammel forside – clickmap januar 2009

telenor.com – forsideanalyse – utvikling i klikktall for innholdsområder Toppmeny En viss nedgang, men ikke dramatisk

telenor.com – forsideanalyse – utvikling i klikktall for innholdsområder Små bannere Highlights – nyhets-teasere: God utvikling

telenor.com – forsideanalyse – utvikling i klikktall for innholdsområder Sentralt innholdsfelt: Dramatisk reduksjon i antall klikk

telenor.com – forsideanalyse – utvikling i klikktall for innholdsområder Shortcuts Gammel forside: Shortcuts var svært populære Ikke med på ny forside

telenor.com – forsideanalyse Stor banner og Shortcuts på gammel site: Ca 12 500 klikk pr måned Erstattet med flash-område med slogan på ny site: ca 800 klikk pr måned ca 11 000 færre klikk pr måned i dette området Toppmenyen: 4000 færre klikk pr måned: 20% nedgang - I utgangspunktet ikke alvorlig… Men burde ha økt kraftig – fordi Shortcuts var alternativ til toppmenyen på gammel site Til sammen 15 000 klikk pr måned er blitt borte

telenor.com – forsideanalyse Anbefalinger Lag ny shortcut-liste Baser utvalget på popularitet og etterspørsel - bare delvis på nettstedets struktur - tilbakemeldinger fra brukerundersøkelse gir god input Nyhetsteasere fungerer godt Lag plass til to ekstra nyhetsteasere (2x2)

Oppfølging – ny forside lagt ut 20.11.2009

telenor. com – forsideanalyse - resultater Ny forside lagt ut 20 telenor.com – forsideanalyse - resultater Ny forside lagt ut 20. nov 2009 – med shortcuts og 4 nyhetsteasere: >

telenor.com – forsideanalyse – resultater - Bounce rate pr uke Bounce rate = andel som forlater siten umiddelbart etter én side Mål: Bounce rate bør være lav Bounce rate stabilt på ca 55% hver uke siden 1. sept. Faller umiddelbart til ca 40% uken etter ny forside Har holdt seg stabilt på det nivået siden det

Optimaliseringsprosessen – Telenor Klikkrapporter Målsetning Måle Analysere Optimalisere Redusere bounce rate Hva klikkes mye? Hva klikkes lite? Hvorfor? Profilér det som fungerer godt og er populært Gjør det som er lite klikket mer synlig Utvikling og design Innhold og konsepter Web-tilpasning av innhold Konseptutvikling Internett-løsninger og intranett Strategi og rammeverk for måling Informasjonsstruktur Interaksjonsdesign Grafisk design Brukertesting Grensesnitt for applikasjoner Online markedsføring Strategi Markedsplan på nett (Bannere, SEO, PPC, epost, RSS) Måling og optimalisering

Agenda Webanalyse Steria – optimalisering av 3 minutters-guider Telenor.com - forsideanalyse Telenor Mobil - brukerundersøkelse

Brukerundersøkelser Ordinær webanalyse gir svar på: Hvor mange brukere og besøk nettstedet har Hvilke sider er mest poplære Hva brukerne gjør på nettstedet: Nedlastinger, bruk av funksjonalitet, bestillinger Men i liten grad hvorfor de gjør noe, og om de får utført det de kom for Finner brukerne informasjonen de leter etter? Forstår de det som står på sidene? Hva er det de ikke finner? Spør brukerne! Be brukerne fortelle deg om de fikk hjelp og hva de ikke fant

Brukerundersøkelser Utvikling og design Målsetning Måle Analysere Optimalisere Kvalitativ analyse: Bruker-undersøkelse Utvikling og design Innhold og konsepter Web-tilpasning av innhold Konseptutvikling Internett-løsninger og intranett Strategi og rammeverk for måling Informasjonsstruktur Interaksjonsdesign Grafisk design Brukertesting Grensesnitt for applikasjoner Online markedsføring Strategi Markedsplan på nett (Bannere, SEO, PPC, epost, RSS) Måling og optimalisering

Brukerundersøkelse på telenormobil Brukerundersøkelse på telenormobil.no - Fikk du svar på det du lurte på her på denne nettsiden? Vi stilte følgende spørsmål nederst på en rekke sider hvor brukerne skal få hjelp, f.eks pris-sider og brukerveiledninger: Spørsmålet lå fast på siden Brukerne må selv klikke for å delta De får da flere oppfølgingsspørsmål og kan fortelle hva de evt ikke fikk svar på

Spørsmål til de som ikke fikk hjelp: Brukerundersøkelse på telenormobil.no Spørsmål til de som ikke fikk hjelp: Spør alle som ikke fikk hjelp Over 1700 tilbakemeldinger mars-mai 2007

Brukerundersøkelse på telenormobil.no Et godt eksempel på hvordan undersøkelsen bør brukes: - MobilSvar produktside og brukerveiledning November 2005: - Fikk du svar på det du lurte på her på denne nettsiden? 97% fikk ikke hjelp på MobilSvar - Brukerveiledning 81% fikk ikke hjelp på MobilSvar - Tjenesteside

Brukerundersøkelse på telenormobil.no Mottok 77 forklaringer ang MobilSvar tjenesteside og brukerveiledning: - 47 av disse handlet om hvordan man slår av eller utsetter viderekobling til MobilSvar Eksempler: Jeg ønsker at telefonen min skal ringe lenger før mobilsvar kobles inn, hvordan styrer jeg dette? Hvordan forandre ringetid før mobilsvar slår seg på? Har forsøkt å finne ut hvordan man avslutter Mobilsvartjenesten. Hvordan slår jeg av Mobilsvar - ønsker ikke å bli koblet over til mobilsvar. MobilSvar-sidene ble oppdatert med nytt innhold etter hver delrapport

Nov 2005: 3 % fikk hjelp på MobilSvar Brukerveiledning Mai 2007: 60 % fikk hjelp på MobilSvar Brukerveiledning MobilSvar Brukerveiledning gikk fra å være undersøkelsens dårligste side til å bli den beste Identifiser problemsider og oppdater dem med det brukerne ikke får hjelp til!

Brukerundersøkelse på telenormobil.no Brukerne skal greie å hjelpe seg selv på web Lage spørsmål Implementere undersøkelsen Målsetning Måle Analysere Optimalisere Hvilke sider får brukerne ikke hjelp på? Hvorfor? Hva leter de etter? Oppdatere sider med det brukere ikke forstår eller ikke finner Kvalitativ analyse: Bruker-undersøkelse Utvikling og design Innhold og konsepter Web-tilpasning av innhold Konseptutvikling Internett-løsninger og intranett Strategi og rammeverk for måling Informasjonsstruktur Interaksjonsdesign Grafisk design Brukertesting Grensesnitt for applikasjoner Online markedsføring Strategi Markedsplan på nett (Bannere, SEO, PPC, epost, RSS) Måling og optimalisering Kontinuerlig prosess!

HALOGEN AS www.halogen.no Feel free to take contact if you want to discuss or share your thoughts