Riggflytt i praksis. Utfordringer og Erfaringer

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Advertisements

DASH EAM Enterprise Asset Management Vedlikeholdsstyring
Velkommen til en sjekk av alkoholvanene dine!
Teknologi i klasserommet
7.8.3 Elektronisk tilleggsmerking
2 Leseferdigheter og lesevaner
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
“UNDER THE KNIFE” Et planleggingssystem for operasjonsavdelingen Fylkessykehuset i Molde Prototype for planlegging, logistikk, og kostnads estimering.
Om sikkerhet og brann.
Hvordan lage spill i power point?
Torstein Ertsgaard Daglig leder Stjørdal 3D verksted as
SAS er stolt støttestpiller til norsk fotball
Styrket fellesskap Første samling 8. september 2009 Melhus bedehus 19:30 Kaffe 20:00 Vi starter presis 22:00 Avslutter.
Godt verktøy er halve jobben
Kjell Ola Jørgensen Gjøa Driftssjef
“worst human fears”.we’re all afraid of making fools of ourselves! Speaking in public is first among Riggflytt i Praksis, Bergen Mai Solstad Utfordringer.
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
Produkteier vs virksomhetsarkitekt
Dokument med bilde, formatere i Word
Airlift AS, hovedkontor: Førde Lufthavn, 6977 Bygstad | Tel: | Fax: | Helikoptersikkerhet.
Scope of Work – Hvordan gjøre det enklere?
Del 2: Personlig økonomi.
Medisinske Lasere. Praktisk-teknisk gjennomgang,definisjoner
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Personlig planlegging
Skade- og lakk-konferanse Gardermoen 22 mars 2011 If skadeforsikring ved Teknisk fagsjef Vidar Brustad.
Karmøy brann- og redningsvesen
Manual for skoleavis i 6. klasse
Corporate Finance Planlegging og kontroll. Investeringsprosessen Vi har hittil bare behandlet en snever del av investeringsprosessen, kun regneteknikker.
Anne-Berit Imerslund rådgiver Regionsenteret for døvblinde
AD SIGNALER Innkast Ad markerer når ballen er ute av spill.
Gode historier til media - tilretteleggernes rolle AB-konferanse Drammen 2007 Informasjonssjef Per Christian Langset.
Prosjektstyringssystemer i universitets- og høgskolesektoren
MTO diagram Avvik Hendelse- og årsaksanalyse Barrieresvikt Normalt:
Maritim visjon 2020 v/ Lars Peder Solstad Haugalandskonferansen 2010.
”POST 5 SER DEG”  INNLEDNING  PRESENTASJON AV AVDELINGEN  NOEN ORD OM SENTRALE ASPEKTER VED MILJØTERAPIEN  KJENNETEGN VED PASIENTGRUPPEN  DEN PRAKTISKE.
Side 1 Fornying, fleksibilitet, inkludering Øyvind Johnsen
BEDRE GJENNOM KUNNSKAPSDELING
Hvordan forholder vi oss til stille avvik?
CAKE session no. 7 Skader på hender og fingrer. Siden sist … Vi har nylig avsluttet vår stille avvik-serie, og vi er fornøyde med både form og innhold.
CAKE Q2 Awareness og etterlevelse Workshop: Denne gang ber vi om at resultet fra denne sendes onshore. Svarene fra denne workshop skal danne grunnlag for.
TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire) dager.
Trygve Førland Nedrebø | Viking SeaTech
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
VISJON OG VIRKELIGHET RUNDT ”LEKENDE BARN I GUDS VERDEN”
Spørsmål til diskusjon Hvordan kan vi påvirke holdningene i alle ledd -Se til England? -Den gode samtalen? -Annet.
Litt om bildebehandling for kurs på nettet − Servicesenteret Anne Edholm, 20. juni 2013.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
CAKE session no. 4 Stille avvik. Siden sist … Forrige CAKE session handlet om læring og buddysystem Buddygruppen arbeider nå med å gå gjennom innspillene.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Planlegge og prioritere tiltak
Samarbeid for Sikkerhet Status Odd Magne Skei.
Fiskerisimulator i praksis FishTech 2016, Ålesund Olav Sjøvik Sjøvik AS.
Prosedyre for nedrigging ved mastekran Blommenholm Båtforening.
Arbeidsgiverstrategi og ledelse i Elverum kommune v/Arbeidsgruppa for arbeidsgiverstrategi i Elverum kommune For KS-nettverkssamling
BEDRIFTSBESØK Rapport. Bedriftsbesøk  var klassen 2MA1 og lærer Anton Iversen på omvisning på de to offshore fartøyene ”Normand Skipper”
Kvalitet, risiko og avvik
Verktøy for å kartlegge holdninger
Matematikk i skole og hjem
Cake q1 OVERHOLDELSE AV PROSEDYRER
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS OKTOBER 2016
Dekktyper I dag skal vi gå gjennom fire dekktyper: de symmetriske, de asymmetriske, de retningsbestemte og de asymmetrisk retningsbestemte.
Skipavika Rigg og skipstjenester
>> Finding the job
Cake q1 HåndFRIE Operasjoner Desember 2017
Klar til å yte førstehjelp Klar til å stabilisere situasjonen
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Brukstips! Disse permryggene er ca 18,7cm • 5cm. Det kommer litt an på utskriftsinnstillingene du bruker (om du velger fyll siden/tilpass, original størrelse)
Brukstips! Det blå tekstfeltet i denne filen er en tekstboks. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte det rundt og kopiere hvis du vil. Du kan endre.
Utskrift av presentasjonen:

Riggflytt i praksis. Utfordringer og Erfaringer Utfordringer med ankerhånderingoperasjoner sett fra fartøy.

Navn: Svein Wefring Kaptein i Siem Offshore, på AHTS fartøyet Siem Amethyst Jobbet på Offshorebåter i 15 år Erfaring fra A/H opersjoner inkl ROV, PSV og MPSV

AHTS SIEM AMETHYST. Lengde: 91m Bredde 22 m Bollard pull : 297t

Utfordringene vi jobber med til daglig er Riggflytt og Pre-legging Utfordringene vi jobber med til daglig er Riggflytt og Pre-legging. ROV er et verktøy som også blir brukt. Innimellom også supply run, da de fleste fartøy har dekk og tank kapasitet som kan imøtekomme dette. Fartøy personell må vise stor fleksibilitet og alltid jobbe sikkert og effektivt.

Moderne fartøy, stort fokus på sikkerheten

MDH: Multi deck handler MDH: Multi deck handler. Et verktøy som gjør at vi kan jobbe sikkert og effektivt Vi sparer dekk personell for mange tunge løft og potensielt farlige operasjoner. Tilsvarende verktøy er bl.a railkraner

Gode team ombord er avgjørende

Et talende bilde som viser 12 Stevpris anker på dekk, 2 stk piggyback med dertil wire. Om ikke teamet ombord gjør oprasjonen i riktig rekkefølge og ihht prosedyrer er konsekvensene store.

Hva skjer hvis ikke teamet fungerer?

Utfordringer vi står foran: Erfaren kompetanse slutter og begynner på bl.a rigg. Vi må gjøre arbeidsplassen mer atraktiv for å beholde kompetansen. Alle kan ikkje bli styrmann eller maskinist, vi trenger solide, erfarne matroser

Kortere værvindu

Forventninger vi står foran Nye type kenterlinks, som vi håper vil redusere den mest vanlige / typiske skaden vi har under A/H opersajoner: finger og hånd skade.

Typisk operasjons mønster til et A/H fartøy i spot markedet Vi opererer på flere sectorer fra uke til uke. Hovedsakelig på UK sector og Norsk sector. Utfordringer: Forskjellig operasjonsmønster, både under planlegging , mobilisering, utførelse og demob.

På veg ut fra Lerwick, Shetland.