BraWeb Bestilling.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Nedlasting av apper på Apple
Slik bruker du vår nettbutikk!
Dette er en PowerPoint-presentasjon
HVA ER ?.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Keyforce SMS Mobile Link
Brukerveiledning for gruppeledere
Lage og sende MMS 1b Lage MMS MMS er en type melding på mobiltelefon.
Opprett enkelt nyhetsbrev Oppgave: Opprette et enkelt selvstendig nyhetsbrev uten link til undersider. All tekst som skal presenteres skal ligge på samme.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Hvordan lager du en konto?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Trådløs telefon 7921G (side 1 av 2)‏ Normalvisning Hvilestilling Normalvisning: •Telefonnummer til den som er logget på vises •Valget Fører til Tjenester/Menyvalg.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
HVORDAN SLETTER DU DIN FACEBOOKKONTO ?
Intranett: Hvordan komme i gang
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
TIBE EDIT brukerveiledning Etter gjennomgang av denne presentasjonen skal du være i stand til å opprette nye sider, sette.
Brukerveiledning Basware
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Last ned apper fra Google Play (Android) Åpne Internett på din enhet og søk deg inn på siden trykk på Play, som du finner på menylinjen.
Manual for bruk av Storylineverktøykassa Laget av Åse Skiftun.
HVA ER ?.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Intelle SMS Mobile Link
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Visma Enterprise introduksjonspresentasjon Hvordan bruke ny meny i Visma Enterprise HELHETLIG LØSNING FOR NORSKE VIRKSOMHETER Moderne og effektiv tjenesteproduksjon.
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
Gå inn på denne internettadressen:
Arena Helse – Prosjekt St.Olav PC hjelp. 2 Starte Microsoft Outlook første gang Når du starter Outlook første gang får du opp et skjermbilde som vist.
Fasttelefon (1/2) Beskrivelse 1 Håndsettlampe Lyser ved anrop, eller ved ny talemelding 2 Telefonskjerm Viser følgende: tid og dato pålogget telefonnummer.
Opplæring: Digital Diktering
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Hvordan lager du en konto?
Bruk av iPad. Bruk av berøringsskjerm Det anbefales å bruke fingrene eller en digital penn, IKKE bruk skarpe gjenstander da det kan ødelegge skjermen.
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Bibits kundesenter 1. november 2007 Øystein Reiersen.
Basware Purchase Management
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Funksjoner og Innstillinger i
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Online Påmelding via Dette er en påmeldingsløsning som kan brukes av enkeltpersoner som skal melde seg på renn.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2002 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2001 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Support og tilbakemelding
Registrere økter Driftslogg SjåførApp
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Utskrift av presentasjonen:

BraWeb Bestilling

BraWeb Bestilling Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir full fleksibilitet gjennom 24-timers tilgjengelighet via Internett.   BraWeb Bestilling integrerer avtaleinnhold og prislister, og muliggjør for kunden å sende forespørsel eller bestillinger til Bravida via Web. Bravida gir tilbakemelding på at bestillingen er mottatt og tidspunkt for utførelse. Kunden kan følge status på bestilte jobber, se jobbkorrespondanse og jobbhistorikk på tidligere utførte oppdrag via BraWeb Bestilling. BraWeb Bestilling skal brukes i et samarbeid mot DnBNOR. Alle jobber skal sendes til Ole Hartvig Varlo eller Fredrik Swahn. Jobbene blir deretter omdelegert til den riktige Bravida-avdelingen.

Menyen som navigerer deg rundt i systemet. Her dukker nye meldinger/bestillinger opp. Når du har trykket på de nye bestillingene går de over til leste meldinger. For å fjerne ”gamle” meldinger, huker du av på meldingene du vil fjerne, og trykker på ”Fjern merkede” Her er innloggingsbildet. Du har oversikt over nye og gamle meldinger. Trykk på en av meldingene for å se jobben. Når en ny melding blir lest, hopper den over til ”Leste meldinger”. I menyen kan du navigere deg rundt i systemet. Meldinger viser en oversikt over meldingene dine over jobber. Jobber viser en oversikt over dine aktive jobber. Historikk viser en oversikt over ferdige jobber. Det finnes en avansert søkefunksjon under jobber og historikk. Les mer om dette på side 10. Under ”Produkter” og ”Produktutvalg”, kan du se hvilke produkter/tjenester som eventuelt er tilgjengelig og til hvilke priser. Under ”Innstillinger” endrer du dine personlige innstillinger, som varslig på e-post/sms, dine feriedatoer, din kontaktinformasjon, og ditt passord. Les mer om dette på side 11.

Ved ny bestilling vil du motta en mail/sms Ved ny bestilling vil du motta en mail/sms. Her finner du også linken direkte til systemet. Brukernavn er ditt navn med små bokstaver og mellomrom, og passord det samme som brukernavn. Det anbefales å forandre dette passordet. Har du problemer med å logge inn, ta kontakt med en av personene på siste side.

Beskrivelse av jobben kommer her. Her haker du av for å registrere og planlegge jobben. Her er informasjon om jobben og de som er involvert. Her er et eksempel på en typisk bestilling i systemet. Til venstre i bildet ser vi hvem bestillingen kommer fra. Her er det Mette Kjellstorp. Vi kan se status på jobben, prioritering og fagområdet. Vi kan også under hele bestillingen se hvilke personer som er involvert i jobben, med tilhørende e-post og mobil-nummer. For å registrere jobben haker du av for ”registrer og planlegg jobben”. For registrering og planlegging av jobben, se neste side.

Her velger vi montørens navn, og hvilket tidsrom jobben skal utføre i. Her kan vi skrive inn en melding til DnBNOR ang. denne jobben. De vil få opp denne meldingen hos seg. Alt som blir skrevet inn blir lagret i denne bestillinge, og kan ikke fjernes. Hvis jobben trenger teknisk tegning huk av for dette og velg riktig person. Avslutt med å trykke her! Når vi har haket av for registrering av jobben, skriver vi inn en kort beskrivelse av jobben. Hvis vi vet når jobben skal utføres og av hvem, haker vi av for ”planlegg jobben”, rett under beskrivelses-feltet, og velger den montøren som skal utføre jobben og i hvilket tidsrom. Trykk så på ”Planlegg jobben” nederst på bildet. Hvis det kreves teknisk tegning huk av for dette og fyll in riktig person. Det vil nå bli sendt svar tilbake til DnBNOR. Hvis vi ikke vet når jobben skal utføres, haker vi ikke av for planlegging av jobben. Vi fyller da inn beskrivelsen, men ikke montør og tidsrom. Vi avslutter da med å trykke på ”Registrer jobben” nederst på bildet. Det er også mulig å skrive en melding til DnBNOR ang. denne jobben. Fyll inn i ”Send melding” feltet og avslutt med å trykke på ”Send melding” knappen nede i høyre hjørnet.

Sett status på jobben til utført her, og skriv inn melding i meldingsfeltet. Trykk så på ”Oppdater status”. Sett status på jobben til startet her, og trykk så på ”Oppdater status”. Den dagen jobben blir utført går vi inn i systemet og haker av ”Sett status på denne jobben til startet”, og trykk på ”Oppdater status” nederst i bildet. Ved endt jobb, går vi inn på jobben og haker av ”Sett status på denne jobben til utført”. Huk av for ”Sende melding” og fyll inn om kontrollen er utført med eller uten avvik. Trykk så på ”Oppdater status”.

Etter vi har har satt status på jobben til utført, godkjenner DnBNOR at jobben er ferdig og du kan sende jobben til arkivet. Huk av for ”Jobben er fakturert. Send til arkivet.” Avslutt med å trykke på ” Oppdater status” nederst i bildet. Jobber er nå avsluttet, og vil havne i historikken.

Avbestilling Hvis kunden ikke vil ha utført jobben allikevel, kan vi avbestille jobben. Vi går da bare inn på jobben, og huker av ”Send melding vedrørende jobben”, og skriver ”avbestilt” inn i meldingsfeltet. Trykk så på ”Send melding” nederst i bildet. Du vil nå få opp en boks med spørsmål om å avbestille jobben. Trykk så på ”OK”. Avslutt med å trykke på ”Avbestill jobben” knappen nede i høyre hjørnet. Jobben vil nå få havne i historikken med status avbestilt. DnBNOR vil også få en melding om at jobben er avbestillt. Bruk denne funksjonen med forsiktighet. Trykk på ”Send melding”. Du får opp en boks med spørsmål om du vil avbestille jobben. Trykk på ”OK” Huk av her, og skriv inn avbestilt.

Systemet har en avansert søkefunksjon som gjør det enkelt å ”spore” opp pågående / utførte jobber. Trykk på det feltet du ønsker å søke etter og trykk så på ”Søk” knappen. Søkeresultatet etter de valgte kriterier vil nå komme opp.

Under ”Produkter” og ”Produktutvalg” kan vi se hvilke produkter vi eventuellt tilbyr kundene av systemet. Vi kan også legge til nye produkter. Hvis det er ønskelig å legge nye kunder inn i systemet, ta kontakt med en av personene på siste side. Du vil da få hjelp til å sette opp kunden og produktene du ønsker å tilby.

Under menyen innstillinger kan vi enkelt endre varslingsprofilen vår Under menyen innstillinger kan vi enkelt endre varslingsprofilen vår. Her velger vi hva vi vil ha varsling på og om det skal sendes på e-post, sms eller begge deler. Det kreves da at det er lagt inn e-post og eller mobil-nummer i kontaktinformasjonsfeltet. For å endre passord skriver vi inn det nye to ganger. Ved endring i innstillingene må vi skrive inn vårt nåværende passord for å få utført endringene.

Runar Strand Tlf: 90124483 E-mail: runar.strand@bravida.no Ved flere spørsmål og support kontakt din kontaktperson i Bravida Telematikk & Sikkerhet: Odd Enger Tlf: 91646402 E-mail: odd.enger@bravida.no eller kontakt følgende personer for teknisk informasjon om systemet: Runar Strand Tlf: 90124483 E-mail: runar.strand@bravida.no