895 studenter på Universitet i Oslo deltok undervisningsåret 2009/2010 på emner hvor forelesningene på tatt opp og lagt på nettet (Podcastet) Alle disse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den vesle gutten og julenissetoget
Advertisements

1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
I.
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Tilpasset opplæring i praksis Ved Espen Schønfeldt
”Tid for Jesus, meg selv og andre!”
Evaluering av fire spesialiserte korttidsenheter Elektronisk spørreskjemaundersøkelse til ledere av 10 bestillerkontor i Oslo og 4 tjenestekontor på nedre.
16 Repeter for å huske og forstå
Verdens 7 underverk.
Hvordan intervjue en forsker?
FAKTA om barn i Norge: mottok tiltak fra barnevernet
Nettvett.
Resultater fra spørreundersøkelse • 90 tidligere lærebedrifter invitert til å svare på en nettbasert spørreundersøkelse • Inviterte bedrifter hadde lærling.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Rita Lucia Endresen. Medlem NFU´s Landsstyre Den første person med utviklingshemming som er medlem i Landsstyret i egen organisasjon.
Vintreets hemmelighet Livet i ordet, bønnen og gleden Joh 15:7-11
HISTORIEN OM DE 4 LYSENE.
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Tannpleiernes tannpine -podcasting ved Odontologisk fakultet.
På vei mot likevekt! Likevekt!.
Hva er vitsen med å gifte seg?
Johannes 16, Om sorg og glede
:23 Evaluering Juleevangeliet, Barnas Katedral desember Response Log.
LSVT LOUD Hvem er vi? Katrine Kvisgaard og Gry Sandland
FORTSETT SETNINGENE. 1. Hun har et hus For fire måneder siden
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Arbeidsmåter i KRL Alf Rolin.
Undersøkelse om studiegjennomføring og faglig og sosial tilhørighet ved UiB Torunn Valen Mikalsen, 6. november 2009 Torunn Valen Mikalsen.
Podcast i undervisningen. Hvilke muligheter eksisterer?
Gjennomgang av Fasilitetsundersøkelsen Prosessen så langt Arbeidsgruppen organisert som inkluderer deltaker fra alle relevant avdelinger. Arbeidsgruppen.
:02 Evaluering Juleevangeliet, Barnas katedral desember Response Log.
LÆR DEM Å LEDE. LÆR DEM Å LEDE TROSLINJE FØDSEL Guds skaperverk For du har skapt mitt indre, du har vevd meg i mors liv. Jeg takker deg fordi jeg.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Informasjon om hva det vil si å være teknologistudent i Oslofjordalliansen Studieåret
Oppgave i nettkommunikasjon Samarbeid mellom HiHm og HVe.
:25 Undersøkelse faggruppe psykiatrisk/psykosomatisk1 Svarlogg.
Kapittel 4 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 4 oppgave h Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Hvis du dør i natt, tror du at du kommer til Himmelen?
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
Oslo barnevernsamband Barn i barneverninstitusjon og tilsyn utfordringer og anbefalinger Torill Tjelflaat Barnevernets utviklingssenter i Midt-Norge.
morild.org en interaktiv nettjeneste i ti år Mer enn 1000 spørsmål
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
mottok tiltak fra barnevernet vokser opp i fattigdom opplevde at foreldrene skilte seg barn vokser opp med alkoholmisbruk.
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
Podcasting på odontologi. Kort om hva podcasting er. Mer om hvorfor vi podcaster. Deretter hvordan vi podcaster. Til slutt: Funker det???
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
1 Jobb og omsorgsklemma for gamle foreldre Heidi Gautun Forskningsstiftelsen Fafo.
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?
Informasjonsmøte onsdag 24. november 04 Bachelorprogrammet i utviklingsstudier.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
KAPITTEL 5 OPPGAVE C Sett inn preposisjoner eller adverb som passer 1. Å være enig i en sak. (Man tenker likt i en sak på forhånd, uten at man diskutert.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Mona Høvset landskonferansen 2015
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Sakprosa (NOR ) Hva bør vi lære av evalueringen?
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Utenlandsopphold - Midtøstenstudier med arabisk
Kapittel 11 Dåp og konfirmasjon i Den norske kirke
Problemløsning.
Han sier: Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, men venner.
Gang.
Fronter ved MN og Kjemisk Institutt
Utskrift av presentasjonen:

895 studenter på Universitet i Oslo deltok undervisningsåret 2009/2010 på emner hvor forelesningene på tatt opp og lagt på nettet (Podcastet) Alle disse ble tilsendt spørreskjema og 34% svarte Podcast av forelesninger Undersøkelse om studentenes erfaringer

:08 Undersøkelse om podcast av forelesninger ved UiO 2 1. Hvilke fag/emne hvor forelesningen har blitt podcastet har du tatt? 1Kulturhistorie 2Kunsthistorie 3Tannpleie 4Arkivkunnskap 5Klassisk retorikk 6Kristendom 7Sosiologi 8Juridiske emner (Torvund) 9Juridiske emner (Røsæg) N Denne undersøkelsen309

:08 Undersøkelse om podcast av forelesninger ved UiO 3 2. Har opptak av forelesninger medført at du kviet deg for å stille spørsmål på selve forelesningen? 1I stor grad 2Noen grad 3Liten grad 4Ingen grad N Denne undersøkelsen313

:08 Undersøkelse om podcast av forelesninger ved UiO 4 3. Hvor mange av podcastene har du lyttet til? 1Alle eller nesten alle 2Mer enn halvparten 3Noen 4Ingen N Denne undersøkelsen313

:08 Undersøkelse om podcast av forelesninger ved UiO 5 6. Hvorfor brukte du podcastene? (Sett et eller flere kryss for det som passer best for deg) 1Var fraværende fra forelesning pga sykdom 2Var fraværende fra forelesning pga jobb eller andre forhold 3For å repetere forlesningen kort tid etter 4Som repetisjon like før eksamen 5For bedre å forstå det som var vanskelig å få med seg på forelesningen 6Norsk er ikke mitt morsmål, og jeg har derfor nytte av å høre forelesingen en gang til 7Jeg har behov for tilrettelagt undervisning, og da er podcast en fin løsning for meg 8Jeg lærer best ved å lytte 9Jeg bor så langt borte fra UiO, at jeg noen ganger valgte å heller lytte til podcastene. N Denne undersøkelsen275

:08 Undersøkelse om podcast av forelesninger ved UiO 6 8. Droppet du noen gang forelesningen FORDI DU VISSTE at du kunne høre podcastene etterpå? 1Nei, droppet aldri av den grunn 2Ja, en eller to ganger 3Ja, tre eller fire ganger 4Ja, mer enn fire ganger N Denne undersøkelsen275

:08 Undersøkelse om podcast av forelesninger ved UiO I hvilken grad har podcastene vært til nytte for deg? 1I stor grad 2Noen grad 3Mindre grad 4Ingen grad N Denne undersøkelsen275