Kvalitetssikring satt i system gir konkurransefortrinn

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Ørnulf Wiig Installasjon AS
Kvalitetssikring satt i system gir konkurransefortrinn
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
-eBe- Oppdrag og faktura
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
Endringer Generelt for TQM Enterprise
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Timeregistrering og Fakturering
Litt mer om PRIMTALL.
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet - En presentasjon.
Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund. Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Norske Landbrukstenester Landbruksvikarordninga Bakgrunn  Forskrift om tilskot til landbruksvikarverksemd  Fastsett 19. oktober.
Programvare fra Uni Pluss
Sunndalsøra Registertjenester Per Ivar Larsen Sugar
Muzzafer Marvati Brukermanualer Service og vedlikehold.
Regnskap hos Econ AS.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Intelle Service Kontrakt
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet -Praktisk arbeid.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
: Elektronisk post Hva er elektronisk post
Nytt HR-system  Info lederforum
Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier
Regnskapsfører og Sparringpartner / rådgiver
TILskudd ikke-kommunale barnehager i Fauske kommune
Royal Ministry of Culture and Church Affairs idrettsanlegg.no Seniorrådgiver Morten Roa Kultur- og kirkedepartementet, Idrettsavdelingen E-post:
Arbeid med bistand Rapportering.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet Epost PPS NEL Studentweb Its learning.
Releasedokumentasjon versjon 6.1 – Vedlegg –Begrenset tilgang til brukere uten sertifikat Hvis følgende innstillinger er satt for leverandøren:
Regnskapsprogrammet Praktisk arbeid Arbeidsgangen Bilagene konteres og registreres i vinduet for bilagsregistrering. Inn og utbetalinger til kunder og.
Gjennomgang av nye muligheter
Malverk intern produktopplæring
Lis Byberg Forelesning 14. oktober 2005
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Invoices.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Velkommen! 4/4/2017.
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Basware Purchase Management
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Gode råd om regnskapsførsel
Prosjektavslutning og sluttrapport
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Forventninger til økonomen
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
MinSide er et viktig element i et oppdatert regnskap En overgang til elektronisk mottak av bilag gir godt grunnlag for et oppdatert regnskap Duett.no har.
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Forberedelse til forandring.
Tips og Triks i Agresso Ingar Slette, UNIT4 Agresso AS.
Hvordan skrive delegert vedtak Sentralarkivet og Politisk sekretariat Kurs for saksbehandlere Dette gjelder vedtak på: ansettelser elevpermisjoner.
Regnskap og regnskapsrutiner
Kundeforholdet Etablering av oppdrag
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Utskrift av presentasjonen:

Kvalitetssikring satt i system gir konkurransefortrinn Advisor Kvalitetssikring satt i system gir konkurransefortrinn Samarbeidsavtale med NARF og DNA Trykk PageUp og PageDown for å bla opp og ned

Hvorfor investere i Advisor? Medvirker til bedre struktur Forenkler tilgangen til informasjon og erfaringer Øker kvaliteten på kunderelaterte oppgaver Øker kvaliteten på interne gjøremål Frigjør tid Øker inntjeningen langt utover investeringen Gjør byrået mer interessant som arbeidsgiver Øker verdien på regnskapsbyrået

Advisor optimaliserer kontorrutinene Bibliotek Dokumentoversikt E-post Journaloversikt Gjøremål dokumenter, oppgaver og oppdrag Oppdragsoversikt Kundeoversikt Navnkartotek og CRM Fakturering Timer, erfaringssøk, fritekstsøk, metodikk, rapportering

Oppdragsgjennomføring! Habilitetssøk i kontaktregister ved kundeforespørsel Database for kompetansevurdering Opprettelse av kundekort med relasjoner til revisor, myndigheter Opprettelse av oppdragskort med oppgaver (metodikker) Opprettelse av oppdragsavtale og arbeidspapirer Opprettelse av motpart ved konflikter (skatt, mva, bank) Postjournal for inn- og utgående dokumenter og e-post Journalføringer for mottak og utlevering av regnskapsmateriell KS-håndbok med rutinebeskrivelser for kunder og eget kontor Gjennomføring og oppfølging av oppgaver med frister Registrering av timer og utlegg Fakturering og rapportering av økonomisk bidrag Gjøremål ved opphør av ansettelses- og kundeforhold

Kvalitetssikring gir fordeler Øker inntjeningen kvalitetssikring av eget byrået øker inntjeningen salg av denne erfaringen kan ytterligere øke inntjeningen kunnskapsforvaltning er et satsningsområde for konsulenter regnskapskontorer har fortrinn på dette området slike arbeidsoppgaver vil øke rekrutteringen til regnskapsbransjen Ekspertene fokuserer på kvalitetssikring og konkurranse kunnskapsmengden en fare i seg selv iflg. prof. Petter Gottschalk Regnskapsbransjens fortrinn i konkurransen om konsulenttimer faste kunder regelmessig kontakt med kunden faglig kompetanse Faglige kompetanse har reel erfaring fra kvalitetssikring av eget byrå kan mer enn de fleste om økonomirapportering kan fremstå som en totalleverandør av administrative tjenester

Kvalitetssikring og kunnskapshåndtering Registrering og videreforedling av informasjon informasjon vedr. forretningsforbindelser og kontakter kategorier, relasjoner, kommunikasjon m.m. kundeinformasjon kategorier, ansvar, relasjoner, kommunikasjon m.m. oppdragsinformasjon kategorier, ansvar, frister, relasjoner, kommunikasjon, produksjon, fakturering m.m. journalføring av dokumenter og annen informasjonsutveksling dokumentgjennomføring inngående og utgående e-post inngående dokumenter og skanning arbeidspapirer utgående dokumenter frister/oppfølging/flyt/oppfølging versjonshåndtering ansvarlig person og utførende person erfaringssøk oppgavegjennomføring beskrivelse evaluering

Skisse Advisor

Beskrivelse av navnkartoteket Navnkartoteket (som består av objekter) kan importeres og vedlikeholdes fra eksterne databaser. Hensikten med kartoteket er at alle navnopplysninger skal legges inn og vedlikeholdes fra ett sentralt sted. Dette øker kvaliteten og gir tidsbesparelser når man senere skal fylle inn opplysninger på kundekort og oppdragskort, for eksempel opplysninger om styremedlemmer, daglig leder, aksjonærer, oppdragkyndige m.m. Videre øker dette kvaliteten og gir tidsbesparelser ved dokumentbehandlingen. Objektene kan kategoriseres slik at kartoteket kan benyttes til CRM, DM og annen kommunikasjon. På navnkortet fremkommer oversikt over dokumenter hvor objektet står som avsender (inngående post) eller mottaker av dokumentet (utgående post). På navnkortet fremkommer en tilsvarende oversikt over journalføringer hvor objektet er involvert. Av oversikten fremkommer det om objektet er eller har vært kunde. Videre fremkommer det om objektet har eller har hatt noe forhold til en eller flere av kontorets oppdrag: roller som oppdragkyndig, motpart, samarbeidspartner, leverandør, konkurskreditor, vitne m.m.

Egen navndatabase Dokumentoversikt Opprette oppdrag E-post Journalføring Utvalg for CRM Opprette dokument Ikonene markerer at objektet er kunde og at det er opprettet oppdrag (gult) Opprette kunde Ikonene markerer at objektet har et motpartsforhold til et oppdrag (rødt)

Kontakter og relasjoner Relasjonsoversikter som er viktige ved konfliktsøk og habilitetsvurderinger

Navnkortet; andre opplysninger Kategorier som kan benyttes til å opprette utvalg som igjen kan benyttes til fletting av dokumenter og til CRM-funksjoner Ajourhold av e-postadresser er viktig for å få til en rasjonell behandling av e-post i postloggen

Inngående- og utgående post på navnkortet Oversikt over og tilgang til inn- og utgående post

Opprette kundekort fra navnkartoteket Hvis navnet ikke er registrert i navnkartoteket må det gjøres først. Deretter markeres navnet og Ny kunde knapp benyttes. Ansvarlig person, type og bransje bør legges inn. Opplysningen overføres deretter til regnskapet.

Legge inn relasjoner på kundekortet Objektet hentes fra navnkartoteket og tildeles rolle. På navnkortet til objektet fremkommer alle relasjonene som er knyttet til objektet

Erfaringsarkiv Søk etter kunnskap og tidligere erfaringer

Alle kurs legges inn i egen database og kategoriseres Kompetanseoversikt Alle kurs legges inn i egen database og kategoriseres

Opprette nytt oppdragskort fra kundekortet Opprette (ev. kopier) nytt oppdrag for regnskapsføring 2005 Oppdrag for tidligere år

Legge inn opplysninger om oppdraget

Opprette oppdragsavtale (ev. åpne og ajourhold eksisterende avtale) Velg arkiv og mal NARF

Vedlegg til oppdragsavtale fra metodikk

Oppdragskort med dokumentoversikt Dokumentene kan filtreres etter arkivkode

Opprette dokument for bankavstemming Dokumentansvarlig Maler knyttet til arkivkode Unødvendig å fylle ut da malen for avstemmingsskjema henter opplysningene fra opplysningsfeltene på kundekortet. Mottaker benyttes til korrespondanse.

Postlogg inngående post (skannet) og e-post I tillegg til tradisjonell korrespondanse skal e-post også inngå i postloggen

Journalføring av mottak av bilag Mottak og utlevering av bilag skal journalføres og kvittering utleveres til kunde

Bibliotek/KS-Håndboka til NARF Rutiner som er hentet fra KS-håndboken til NARF og tilpasset kontoret Elektronisk arkivering av kurs og rundskriv

Sjekkliste gjennom året, Excel-versjonen Fra et excel-ark kan det ikke genereres rapporter! I Advisor er oppgavene overført til metodikker hvor det kan kjøres ut rapporter.

Metodikker som kan overføres til oppdrag

Fremdrift oppgaver for ansvarlig og utførende Diverse utvalgskriterier

Fremdrift dokumenter for ansvarlig og utførende Diverse utvalgskriterier

Fremdrift oppdrag for ansvarlig Diverse utvalgskriterier

Oppgavestatus for et enkelt oppdrag Totaloversikt over oppgavene på de forskjellige områdene

Rapport som viser oppgavestatus på et oppdrag Ikke utført oppgave Utført oppgave

Timeoversikt på oppdragskortet Utdypende tekst øker faktureringsgraden

Dagens timeliste Mertid, overtid, avspassering og ferie (variable timer) overføres til timebank

Import av timer og utlegg til fakturakladd Plukke enkelte oppdrag eller alle oppdrag hvor det har påløpt timer siden forrige fakturering

Fakturakontroll mot budsjett og fjorårets tall Totalt fakturert inklusive dette fakturaforslaget Fakturert på fjorårets oppdrag Avtalt/budsjettert honorar fordelt på medarbeider og ansvarlig

Utjevningstimer i fakturakladd Timer kan legges til og trekkes ifra når man står i fakturaen Beskrivende tekst kan endres når man står i fakturaen

Eksempel på tekst i faktura Kan erstattes av timeaktiviteter

Eksempel på fakturavedlegg Spesifikasjon av tekstlinjene i fakturaen

Eks. på rapport; faktureringsgrad Faktureringsgraden må leses sammen med disponeringen av totaltiden og økonomisk bidrag (timesats fakturerte timer) Faktureringsgraden isolert sett har liten informasjonsverdi

Innhenting av aktive fullmakter Hente frem aktive fullmakter ved opphør av kundeforhold

Administrasjon av selvangivelser