En skoletime: Hjelp oss med å bringe Norge inn i det 21. århundret! 9. – 13. Desember www.kidsakoder.no/kodetimen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
Samiskopplæring i Nordland
Idrettshall og uteanlegg Kantine
Slik kan du hjelpe skolen din komme i gang med programmering
Kartleggingsmateriell: Språkkompetanse i grunnleggende norsk
Samarbeidsforum for estetiske fag
La ungdommen undervise kidsa!
Guide til Facebook - sider og arrangementer
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto?
”SKAUTRAVERN” – VANDRENDE LEIRSKOLE OG SPENNENDE DAGSTURER I MARIDALSMARKA – ARR: BARNAS LANDSKAP Her er to ulike turtilbud til skoleklasser, studentgrupper.
Pedagogisk bruk av sosiale medier
Lærende nettverk IKT + skolebasert vurdering = SANT Av Vibeke N Holm
Opprette Gmail-konto Lærer/ledsager 3i Opprette Gmail-konto
Janita Flem Spesialrådgiver, Forvaltningsenheten Bærum kommune janita
Ndla matematikk Hensiktsmessig bruk av ndla i undervisningen
1 Det holder ikke å kunne kode for å være en god utvikler! •Rune Sundling • •Blogg: Rune-Sundling.blogspot.com •Twitter:
Digitale læringsressurser i skolen
Bjørn Einar Bjartnes, Computas github.com/bjartwolf
Jan Helge Luth Praktisk bruk av IKT i undervisningen
Hva kommer nå? Skolens nettverk. Fellesområder •Hva slags fellesområder skal vi ha? •Hvordan skal vi organisere dem? •Hvor skal vi lagre filene våre?
Den Norske Skolen i London
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Den gode religions- og livssynslæreren
Krav til pedagogisk bemanning
Fylkesmannen i Nordland
Den digitale skole av Anna, Solveig, Hege, Carina og Regine fra Olsvikåsen vgs.
Forside/oversikt Fag / tema Eventyr Trinn 1.trinn
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Styringsgruppemøte Borgøy
Unge & Rus eies og driftes av: KoRus-Nord Kompetansesenter rus, Nord-Norge Unge & Rus er utviklet i et samarbeid mellom KoRus-Nord Høgskolen i Bergen.
Resymé fra ”Vrengt” av Harald R. Eeg
Refleksjonsspørsmål Region nord. Spørsmål 1a Hvorfor skal jeg lære et nytt fremmedspråk i tillegg til engelsk? Hvordan legitimerer vi fremmedspråket?
Hvem er vi?. På hjemmebane … Vi er en menighetsbevegelse  Antall menigheter i Norge? 94  Antall medlemmer? (per ) Rotfestet Raus Relevant.
Lyst til å prøve noe nytt, noe annerledes? En skole uten eksamen eller karakter Mer enn 300 fag å velge i Internatliv Utstyr tilgjengelig døgnet rundt.
Struktur Nå Internett Uavhengig systemer bygd opp over tid.
Ungomsskoleelever som instruktører i programmering: La ungdommen undervise kidsa! Torbjørn Skauli.
Fra november 2013 til 21. januar 2014 Slik startet vi LKK Rælingen (LKK.r)
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
En skoletime: Hjelp oss med å bringe Norge inn i det 21. århundret. 8
Barnehageloven §2 tredje ledd Barnehagen skal ta hensyn til barnas alder, funksjonsnivå, kjønn, sosiale, etniske og kulturelle bakgrunn, herunder samiske.
KLASSEKONTAKTER: RANDI TONJE HELENE ELIN.  Et godt samarbeid skole/hjem er grunnlaget for en god opplæring og utvikling. Vi må sammen slutte om skolen.
Lyst til å prøve noe nytt, noe annerledes? En skole uten eksamen eller karakter Mer enn 300 fag å velge i Internatliv Utstyr tilgjengelig døgnet rundt.
EN ARENA FOR DIGITAL UTVIKLING
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Forum for studentaktive læringsformer
Foreldremøte Delt kontaktlæreransvar
Velkommen til foreldremøte på Lyshovden Oppveksttun-skole
Høgskolen i Oslo IKT i ny grunnskolelærerutdanning ved LUI, HiO Seminar i regi av Ballast Hovedfunn fra Ballast-prosjektet. 2.Hva er digital.
Likeverdig behandling ved tildeling av offentlige tilskudd til IKBH Oppsummering.
fremtid, innovasjon, empowerment, demokrati, kompetanse, etc
Foreløpig prosjektbeskrivelse Norskgruppa. Fagprosjekt i norskfaget Utgangspunktet var noen læreres ønske om å kunne lage nettsider med elevene og publisere.
SVERRESBORG SKOLE Skoleåret 2016/2017 Litt om skolen Språkvalg Valgfag Ungdomsmiljøet Foreldrerollen.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Kristine Sevik, Senter for IKT i utdanningen Programmering valgfag: Veiledning og MOOC.
Språkløyper Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving sprakloyper.no.
Lær Kidsa Koding! og Kodetimen Karl Arne Dalsaune Heimdal vgs/Kodeklubben
Ungdomstrinn i utvikling Om den nasjonale satsingen og arbeidet ved vår skole.
Erfaringer fra koding i teknologi i praksis. Bakgrunn Kjører koding i 50 % av valgfaget Teknologi i praksis Passer ganske greit inn i læreplanen Varierende.
Booking av Newtondag Deltakelse på jrFLL
Oppsummering Litt om våre læremidler Litt om klasserom.net
Lov, regelbrudd, lovbrudd?
Koding i skolen = fremtidens skole
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Etterutdanningskurs for lærere på barneskolen Jord
IKT i 2. fremmedspråk Kommunikasjon
Herdis Moldøen, prosjektleder Burningplatform.dk april 2019
Utskrift av presentasjonen:

En skoletime: Hjelp oss med å bringe Norge inn i det 21. århundret! 9. – 13. Desember

• Gi elevene en forsmak på programmering • En uforpliktende anledning for skolen • Skape et nettverk av lærere som vil prøve • Gi generasjonen etter oss mulighet til å bli skapere, og ikke bare forbrukere av digital teknologi Hensikt

Veiledning for skoler, bedrifter og foreldre

Struktur og innhold: code.org

Læreren trenger ingen forkunnskaper

Undervisningsopplegget er på nettet

Vi tilbyr norske instruksjonvideoer

Utførlig veiledning

Gå til • Informasjons- brosjyre • Forslag til mailer • Undervisnings- opplegg • Veiledninger • Forum • Nyheter

• Last ned brosjyren og les den • Klassevis påmelding • Vi viser alle påmeldte på kartet –...og samler inn bilder • Følg oss på • Hashtag: #kodetimen • Facebook: • Prosjektleder: Line Moseng Til slutt: