Et samarbeid om et målrettet kundepleieprogram

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ventilasjons og Blikkenslagerbedriftenes Landsforbund og VBL Hordaland VBLs Fagtreff.
Advertisements

Hvordan vinne på auksjonene? Ingen fasit, men mange gode triks.
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Ventilasjons og Blikkenslagerbedriftenes Landsforbund og VBL Hordaland VBLs Fagtreff.
We are all in the same boat together We are all in the same boat together! We have a policy to lessen the differnces between our white collar and.
Samarbeid om europapolitisk deltakelse Gunn Marit Helgesen Leder i internasjonalt fagpolitisk utvalg Oslo,
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
OSLO JAZZFESTIVAL Sponsormuligheter 2012 – ) Jazzfestival sponsor 2) Hovedsponsorer 3) Enkeltkonserter 4) Annonsering i festivalmagasin –
Utvikling.org Teambuilding – Lederutvikling - HMS
Tradebroker Reiseseminar 2011
Utvikling.org Teambuilding – Lederutvikling - HMS
Salgsteknikker & Sosial media
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Butikk Design Service Partner AS
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
Lambertseter Svømmeklubb og Svømmehall
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Instruktør I-kurs i Basisopplæring Renhold 2009
Hva betyr Festspillene for Harstad?
Et samarbeid om et målrettet kundepleieprogram
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
Aktivitetsskolen Rosenholm Infohefte 2013
Lederforum NSF april Frank Pedersen
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Program for partnerskapskonferanse Thon Hotel Nordlys, Bodø juni 2009.
REISELIVSNÆRINGEN; DETTE VI SKAL LEVE AV. Ingen spøk, men ramme alvor.
Friskere for LIVET! Hyggelig atmosfære Individuell samtale
ROTARY mot år 2010 En mulighetenes organisasjon Grunnpilarer –Vennskap –Etikk –Utveksling av yrkeserfaring –Arbeide for internasjonal fred og forståelse.
1 RYLA - et program for fremtidens ledere. 2 Historikk RYLA: Rotary Youth Leadership Award Offisielt Rotaryprogram siden 1971 Første RYLA-seminar i Norge,
Vi håper og tror det kommer 4-5
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Barnelederkonferanse på Bibelskolen i Grimstad februar 2007 ”Kirken i møte med det lekende, ropende og estetiske barnet” Flere spennende foredrag.
Hva betyr festivalen lokalt og regionalt? Camilla Brattland februar 2007.
E.C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986, og eier helt eller delvis et 50-talls eiendommer i Trondheim sentrum. Selskapet er en langsiktig eiendomsaktør.
Torgalmenning RK og RYLA
*BEST Coaching Strategi – Organisasjonsutvikling – Executive Search - Coaching 1.
LOKALT KULTURLIV Offentlig, frivillig og privat Hånd i hånd OG hver for seg?
Velkommen til innkommende president sin time.
VERDENSARVFORUM 2014 Finansiering av fellesgodene Noen eksempler på muligheter for verdensarvområdene Hjelp! Legg pengene her! John A. Bryde.
Velkommen!. Velkommen! Hvorfor trenger Norge et Faglig råd for PP-tjenesten?
Arrangementsutvikling og gjennomføring i praksis..
Lørenskog skolekorps Korpstur 2012 og 2013
5 års jubileum i Lofoten juni 2015 MH68°nord reiser tilbake til Lofoten for å feire 5 års jubileum Markedshøyskolen inviterer til årets råeste studenteventyr.
Presentasjon av konsept
Per Schjølberg-Henriksen Oslo 27. oktober 2004 Forskningsbasert kompetansemegling Erfaringer fra TEFT og IRC Forskningsbasert kompetansemegling Metoder.
Oslo og Akershus Skiskytterkrets Opphold for 100 personer september 2010.
Tilbud seiling Mat og drikke om bord. Middag Restaurant Onda.
Stavanger Turnforening Hvorfor samarbeide med STF i merkevarebyggingen? Stavangers desidert største idrettslag –Pr. dato medlemmer. Disponerer.
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
og egne plasser på tribunen
Tilbudskonferanse Kjøp av bistand til åpningsmarkering Ring 3-prosjektet Rv. 150 Ring 3 Ulven–Sinsen «Rotunden» - åpen rundkjøring på Ulvenveien.
Våre kinoer: Asker, Askim, Halden, Horten, Hønefoss, Kilden (Tønsberg), Kristiansund og Verdal.
Markedsføring.
Gruppe- og bedriftssalg
SISSEL’s julekonsert i Oslo Spektrum
UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010
Kursdeltakerundersøkelsen Deltakernes opplevelse av oss
Roede-kurslederen på Facebook
Roede-kurs på arbeidsplassen
Et samarbeid om målrettet kundepleie
Samarbeid som løfter alle
Venner & valg Velkommen.
Et samarbeid om målrettet kundepleie
SpinnOff leverer deg komplette arrangement.
Camilla Hall-Henriksen
Utskrift av presentasjonen:

Et samarbeid om et målrettet kundepleieprogram

VISJON FORRETNINGSIDÈ ”Kommunikasjon gjennom opplevelser” ”AGA SpinnOff AS skal gi næringslivet et variabelt og fleksibelt kundepleieprogram etter kundens behov og som over tid bygger sterke relasjoner mellom partene”

Det betyr En TELEFON - Ett KONTAKTPUNKT - som gjør din jobb enklere Utvikling og bygging av verdinettverk som er fremtidens salg Konsepter og arrangement som fritar bedriften og bedriftslederen for detaljplanlegging Kunden i fokus - hvor kundens opplevelser teller Kvalitet skal være et fokusområde (konsept og utførelse) Samarbeidet skal gi personlig utbytte Service og oppfølging – mer enn du forventer En TELEFON - Ett KONTAKTPUNKT - som gjør din jobb enklere

FAKTA AGA SpinnOff AS 100 % eiet av SpinnOff Gruppen AS som eies 50 % av Nina Rynning og 50 % Knut Aga Etablert 1999 Kontor i Oslo Omsetning 4 – 5 mill En ansatt og en aktiv styreformann En franchise Lang erfaring med kundepleie, konseptutvikling, arrangement og sponsorsamarbeid samt salgscoaching og kurs – konferanse – seminar og kongresser

Knut & Nina Knut er daglig leder Nina er styreformann 2003 – AGA SpinnOff AS 1997 – 2003 Salgsdirektør Oslo Spektrum 1995 – 1997 Markedssjef Lyn FC 1994 – 1995 Markedssjef/Daglig leder VIF 1991 – 1994 Markedssjef Lillestrøm SK 1987 – 1991 AGA Consult 2011 – 2013 MANPOWER – salgssjef Offentlig 2009 – 2011 MANPOWER – avdelingsleder Off. 2001 – 2009 MANPOWER AS– salgssjef Offentlig Ansvar for salg og markedsføring av Manpower og Manpowers datterselskapers tjenester. 1996 – 2001 MANPOWER AS – Profitcenterleder Knut er daglig leder Nina er styreformann

Hva er kunde- ansattepleie? Kundepleie er en oppfølgingsmodell – det samme gjelder for de ansatte Kundepleie er både et nødvendig og et godt ”onde”. Pleie av ansatte skjer etter ”fortjeneste” – og dermed bare av det ”gode”. De får når det presteres – men da må de huskes på. Kundepleie er avgjørende for å lykkes i markedet. De ansatte er nøkkelen til suksess. Kundepleie er ”vanskelig” hvis du vil. Pleie av ansatte trenger ikke være ”stoooort” – enkle ting som kinobilletter i ny og ne viser at man setter pris på de. Kundepleie krever deltakelse fra de rette personene. Pleie av de ansatte det samme. Sjefen må kjenne de ansatte Kundepleie er ikke smøring, men bygging av tillitt, kunnskap og kjennskap til den du handler med. Pleie av de ansatte skal bare skape mer motivasjon, inspirasjon, lojalitet og glede av å ha en jobb. Det er ingen plikt å være ansatt ”Å styrke kundepleien for å øke gjenkjøpet - er god butikk” ”Å pleie de ansatte er investeringer både i nåtid og fremtid. Det kan være forskjellen på fiasko og suksess”

GOLFPOOLEN Skreddersydde avtaler Faste baner med ”fritt” spill Miklagard, Drøbak, Asker, Onsøy, Mjølkerød, Oppegård, Oustøen, Losby, Hauger, Grini og Grønmo er aktuelle i 2014 Alle typer kurs Turneringer Europa 2014 – Dublin? Golf Academy Alt i golfutstyr Innendørstrening Simulatorspill

FOTBALLPOOLEN 
Venter på trekningen til EM - kvalifiseringen

OPERAPOOLEN # Vi har forkjøpsrett til billetter # Samkjøring via SpinnOff (bestilling av billetter, omvisning, middager, pausedrikke etc) # Pris kr. 7 500,00 som administrasjonsservice # To - års avtaler # Bespisning før/etter hver forestilling organisert av SpinnOff # Vi har også direkte kontakt med Operaen for flere billetter – også når det er utsolgt for andre OPERAPOOLEN

Førpremierer Se filmen før alle andre!! Kino som kundepleie er populært. Det er effektiv kundepleie. Du samler mange folk på kort tid. Du får gitt informasjon til mange ”live”. Enkel servering. Familiefilmer; barnefilmer; kriminalfilmer; grøssere; dokumentar – du har alle muligheter. Alt fra 40 – 900 personer. Du velger kinosal Bruk muligheten til produktlanseringer, informasjon og som konferasnesal med mer.

KULTUR & TEATER Oslo Konserthus Oslo Spektrum Chat Noir Chateau Neuf Dizzie Showteater Det Norske Teatret Oslo Nye SPINNOFF legger opp et komplett arrangement med billetter, bespisning og nødvendige transporter. Alt er lagt til rette for deg og dine gjester. Det eneste du trenger å gjøre er å invitere gjestene. Og trenger du hjelp til innbydelsen – så lager vi gjerne den også.

Flere muligheter KickOff Sponsorformidling - trenger bedriften innspill og råd? Matopplevelser Vin – konjakk og whisky – smaking Trekamp – bueskyting, pistolskyting og lerdueskyting (eller annet) Paintball Teamarbeid - styrke – utholdenhet – smidighet – praktiske og teoretiske oppgaver før vi griller Triathlon Bunkeren – en historisk opplevelse Sightseeing med Harley Davidson - sykler Ring hvis du lurer på andre muligheter!! Skiskyting - på sommeren og på vinteren Rebusløp - bilder og rebus -oppgaver Curling Konferanseservice - kongressmateriell, ID – kort, navneskilt, drikkebonger, notatmapper/-blokker etc. Friidrett på Bislett - dele opp i lag og kjempe mot hverandre i forskjellige øvelser Bjerkebanen - sykkelløp og grilling Bislett Games

Nord Norge - et hav av muligheter Grotteklatring Overnatting på Landegode Fyr Hvalsafari Snøscootersafari Saltstraumen Rib Fisking Grillmeny med hvalbiff på programmet Spa/stamp Hundekjøring Lofoten Rappellering ”Ro og fred”

FORELESERE & UNDERHOLDERE ØKONOMI Øystein Dørum Harald Magnus Andreassen Arne Jon Isachsen Kjell Eliassen NORGE OG VERDEN Kåre Willoch Kristin Clemet Grete Faremo Marie Simonsen KONFERANSIER Are Kalvø Øystein Wiik Trond Espen Seim UNDERHOLDNING & MOTIVASJON Jan Robert Henriksen (buktaler) Dag Erik Pedersen Øyvind Loven Torgrim Holte (hypnotisør) Alexis Duval (kortkunstner) KORUPSJON Eva Joly Erling Grimstad ETIKK Egil Svartdal STRATEGI OG SAMHANDLING Egil Drillo Olsen Åge Hareide Hallvar Thoresen Johan Kaggestad AVGANGSORDNINGER & PENSJONER Alexandra Plahte

Stavanger, Bergen, Trondheim, Narvik…… Om du har avdelingskontor rundt om i Norge, så organiserer vi kundepleieprogram for de også. Du får månedlige oppsett på mulige arrangement Mao – du trenger ikke ta kundene inn til Oslo hver gang du skal arrangere noe. Vi ordner kundepleien på ”stedet”. Du sparer tid, beholder miljøet og lar kontaktpersonene få enda tettere kontakt med kundene. I tillegg sparer du penger. Det er mye spennende som rører seg i by og bygd i Norge Du inviterer – vi gjør resten – selvfølgelig på dine premisser og etter dine behov

COACHING/SPARRING COACHING Bidra til å sette mål for kundepleien Etablere et VIP program Lage forståelse om viktigheten i kundepleie Månedlige møter i bedriften med KAM Coaching på aktiviteter – aktivitetsplan – salg og annet Kommende arrangement og evaluering av siste Valg av kunder på forskjellige arrangement (kategorisering) Kommunikasjon Personlig coaching – jobb

OUTSOURCING Oppfølging av KeyAccounts på kundepleie Salgsoppfølging/coaching Inspirasjon og oppmuntring Pådriver til invitasjoner Oppfølging og gjennomføring av avtaler Rådgiving på kundepleie

MYE MER Rebusløp i Oslo Triathlon Skiskyting Matopplevelser i Frankrike Island – med mange opplevelser Sponsor management/rådgivning Curling Besseggen Regatta Julebord Formidling av artister, forelesere Kinobilletter Felles arrangement sammen med andre firma – type julekonsert Seminar/messer Spesielle lokaler til budsjettmøter og salgsmøter …… eller det DU har behov for - har du forslag til noe du vil? Kanskje dere er for små ”alene” – men sammen med andre firma kan få det til? Og likevel er dere sammen med egne kunder.

PROFILERING & KVALITETSGAVER Logoballer Golfparaplyer Windbreakere Piqueskjorter Caps Sitteunderlag Glassartikler Flagg og vimpler Håndklær …det du har behov for SpinnOff har et samspill med om kvalitetsgaver

OPPDATERT HELE TIDEN Som kunde vil du hele tiden være oppdatert om muligheter til Kundepleie via mail og på våre websider. Nye innspill og tilbud om kundepleie kommer jevnlig Ett kontaktpunkt – lettgjør din jobb slik at du kan ivareta det daglige. Jevnlig kontakt pr. mail, telefon, ved besøk, frokost-samlinger etc. Skal sikre dere den beste oppfølgingen og kvaliteten. Du har lov til å forvente mer av mine arrangement.

VIP PROGRAM I all kundepleie er det viktig at toppledelsen er der å føre mennesker sammen å ha en samtalepartner til ”alle” å orientere gjestene om praktiske ting i detalj å gi gjestene et minne fra arrangementet/opplevelsen å gi service ved eksempelvis å ringe etter drosje å presenter artister/kunstnere etc. for gjestene – om mulig å fjerne støy å overraske kunden med MER enn det du har invitert til

OPPSUMMERING KVALITET (mer enn du forventer) KUNDENÆRHET (tillitsforhold/oppfølging/service) KUNDEORIENTERT (fleksibilt, enkelt og fokusert) PÅLITELIGHET (trygt) MANGE MULIGHETER (ett kontaktpunkt – en telefon)

NOEN REFERANSER