BOTT Økonomi og HR.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Felles IKT driftstjenester Orientering for Felles ordførermøte Huset mot Havet, Sjøvegan
Advertisements

IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Universitetet i Tromsø Bidrags- og oppdragsfinansiert aktivitet økonomistyring Avdeling for økonomi 15. oktober 2009.
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Presentasjon Økonomisjefsamling i Ørsta/Volda mai
Kostnader i pensjonsordningene Pensjonsforum Jan Otto Risebrobakken.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Veikart lønn, økonomi og HR-system
Anbefalinger fra sekretariatet
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Internt handlingsrom (IHR) NTNU – februar 2012 Prosjektleder Jenny Nornes, IHR.
En gledelig begivenhet Orientering til styret om overtakelse av ansvaret for følgetjenester for gravide til fødested og beredskap for denne tjenesten.
Konfliktberedskap Geir Waage Aurdal – forhandlingssjef Virke.
1 Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Skøyen, “Livsviktig IKT”
Rapport fra Egenkapitalgruppa Drag. Utgangspunktet 2 "For å sikre nødvendig soliditet i selskapet er hovedmålet å levere såpass gode løpende resultater.
KOMPENSASJONS-ORDNING MED REFUSJON AV MERVERDIAVGIFT FRA (PÅ HØRING NÅ) DIVISJONSDIREKTØR ASKJELL UTAAKER.
Retningslinjer for samfunnsansvar RBU 26. august 2013 Utforming av retningslinjer.
BOTT Økonomi og HR (ERP)
LOSAM-RO Budsjett 2017.
Administrativ organisering
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Det integrerte universitetssykehuset
IT-investeringer i et femårsperspektiv
[Firmanavn] Forretningsplan.
Nytt Intranett Trøndelag Fylkeskommune
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 13. desember 2017
Adm Etablering av nye fellestjenester
[Firmanavn] Forretningsplan.
Nye retningslinjer internfakturering
HMN Orientering om HMN LAB
Fremtidig budsjettutvikling ved UiS
UHAD preprod 1.
Målbildet Stab/støtte
Langtidsplan og budsjett
IT-ledernettverket 18. april 2018
Internt handlingsrom (IHR)
Oppstartsmøte Prosjektcontrollernettverk Terje Bakke og Thomas Kjensli
Selge et produkt eller en tjeneste
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
Studie - BOTT 1. Formål 1.1 Studie-BOTT er et samarbeidsorgan som skal bidra til økt kvalitet, effektivitet og likebehandling mellom lærestedene innenfor.
Forberedelser til seminar 6. mars UiOs IT-virksomhet
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
UiO: Økonomi og lønn MED 08/
Program for administrativ forbedring og digitalisering
UiO: Økonomi og lønn MN 25/
Gevinstrealiseringsstrategi
BOTT Økonomi og lønn Seksjonsmøte SR 14. mars 2019
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

BOTT Økonomi og HR

Hovedkonklusjon Anbudsregler og kontraktmessige forhold gjør at systemene må byttes. Det er 2 alternativer: Kjøpe tjenester fra DFØ Gå ut i markedet Alternativet med DFØ har lavest pris og risiko. Det er en velutprøvd løsning som brukes av mange statlige kunder. Det er ikke skiftet i seg selv som gir effektivisering og gevinstmuligheter, men skiftet til en teknologisk plattform som muliggjør standardisering og utvikling.

Anbefaling av samarbeid med DFØ Rammene for et strategisk samarbeid med DFØ er definert DFØs veikart dekker BOTTs behov for utvikling fremover mot 2025 Omfanget av tjenester som må utvikles er kartlagt Prosjektøkonomi og budsjettarbeid Selvbetjeningsløsning på lønnsområdet Ny integrasjonsløsning Samlet sett oppnås et løft for BOTT-institusjonene Kostnadene for utvikling og implementering er spesifisert og garantert. Disse er i det lavere segmentet sammenlignet med en markedsløsning. Potensiale for en kostnadsdeling med andre statlige kunder Høsten 2018 starter en «opptaksprosess» med DFØ. Opptaksprosessen begynner med planlegging og ytterligere detaljering av tjenesteleveransene.

Samlede eksterne kostnader (skal betales til DFØ) Kostnadselement UiB UiO NTNU UiT Total Sum drift (årlig kostnad) 17 mill kr 26 mill kr 32 mill kr 16 mill kr 91 mill kr Sum investering (engangskostnad) 29 mill kr 41 mill kr 54 mill kr 28 mill kr 152 mill kr

Forslag til vedtak Universitetsstyret gir sin tilslutning til at det inngås et samarbeid med DFØ om tjenesteleveranser innenfor økonomiområdet inkludert lønn. Første steg i samarbeidet er planlegging av opptaksprosess og fastsetting av endelig pris. Hvis prisfastsetting viser vesentlige avvik ber styret om å få saken tilbake til ny vurdering. Saken vil bli fulgt opp overfor styret i de årlige budsjettbehandlingene knyttet til investeringskostnader og lokale kostnader. Vedtaket forutsetter at det gjøres tilsvarende vedtak ved alle institusjonene.

Betydning for ansatte DFØ en tjenesteleverandør, vil levere tjenester som vi i dag dekker selv. Får særskilt betydning for ansatte i: Avdeling for administrativ støtte USIT Fagbrukere: Ytterligere digital støtte til arbeidsprosesser. Alle ansatte: Mer brukervennlige tjenester, innhente data en gang, også på mobile plattformer.

Mottaksprosjekt ved UiO Ved UiO etableres et eget program for administrativ forbedring og digitalisering. Det lokale mottaksprosjektet for BOTT HR og økonomi vil sortere inn under dette programmet, og starte opp i høst. Mandat(er) drøftes før sommeren Nye løsninger/tjenester er forventet klare for produksjon i 2021/ 2022.

IDF møte: drøfting Akademikerne: Tjenesteorganet har i sitt mandat å fatte beslutninger på vegne av sektoren og spurte om det er mulig for Tjenesteorganet å velge en annen løsning for sektoren? Parat og NTL etterspurte en garanti for at ingen vil bli sagt opp, da det i styresaken ser ut som arbeidsgiver vil tilrettelegge for at ansatte får andre arbeidsoppgaver. Parat: Hvordan i vareta historiske data NTL: tidligere inn, oppgavene burde forbli ved UiO, hva blir billigere og bedre kvalitet? Omstillingsavtale vurdert? NTL: Hvordan i vare ta ansatt?