Program for administrativ forbedring og digitalisering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)
Advertisements

Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak Fellesadministrasjon: status
Målinger. Hva kan vi gjøre annerledes? Veiledersamling, april 2014.
Nytt nytt skoleadministrativt system og utrulling av WebSak Medbestemmelsesmøte 8. april 2015 Ass utdanningssjef Øystein Johannessen Foto: Peter Hamlin.
FUGE-videreføring av UiBs satsing Hva gjorde vi i FUGE?
Nortura flytter skjæreaktiviteten fra Sarpsborg
Presentasjon av organiseringsprosjektet
LOSAM-RO Budsjett 2017.
IT-investeringer i et femårsperspektiv
Utdanningskomiteen 19. mai
veien til ledelse Ledermobilisering
Prosjektmodellen Planleggingsfasen Gjennomføringsfasen Kontroll
Samarbeidsgruppemøte 5. november 2015
Gang.
Integrering av Ambulanse Midt-Norge Forprosjektrapport
Utvikling av studieprogram i lys av kvalifikasjonsrammeverket
Tema 8 Strategier for hvordan kommunene bør gå fram når plan- og byggesaksprosessen skal digitaliseres (sjekkliste på noe av det som må vurderes nærmere.
Budsjett og handlingsplan
20 September, 2018 Sjekkliste for beslutningspunkter (BP) knyttet til HiOAs prosjektmodell For mellomstore og store prosjekter - verktøy for prosjekteier.
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Målbildet Stab/støtte
Internt handlingsrom (IHR)
Årets norske Leanvirksomhet
AMU juni 2018 Hvor vi er i prosessen
HMS Charteret – referat fra arbeidsmøte
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Satsinger budsjett 2019 SG BOTT:ERP Digitaliseringsprogrammet
Fellesmøte lokal IT og USIT 29. november 2018
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Oppfølging av kontrakt Det offentlige i Norge kjøper inn.
Årets norske Leanvirksomhet
Studie - BOTT 1. Formål 1.1 Studie-BOTT er et samarbeidsorgan som skal bidra til økt kvalitet, effektivitet og likebehandling mellom lærestedene innenfor.
Velkommen til workshop 1: Digital kompetanse i kommunene
27. mai 2016 Studielederne.
Deltakeravgift på distriktsarrangementer
Studieledernettverket 15. februar 2019
1. RKG sekr – innledning Reference site velferdsteknologi
Digitaliseringsarbeidet i Lillehammer-regionen
Forslag til endring i antall år med aktivitet i ABI
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
STATUSRAPPORT F N T Overordnet status Dato: Ressurser og økonomi:
Strategisk kompetanseledelse 2019 Programstyremøte 1 feb 2019
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
Program for administrativ forbedring og digitalisering
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT F N T Overordnet status Dato: Fremdrift: Status:
Gevinstrealiseringsstrategi
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Program for administrativ forbedring og digitalisering
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Programkontoret.
STATUSRAPPORT Programmet
Program for administrativ forbedring og digitalisering
BOTT Økonomi og HR.
Utskrift av presentasjonen:

Program for administrativ forbedring og digitalisering Budsjett 2019 - Prosess budsjett 2020 Det foregår et stort og komplekst arbeid med administrativ forbedring og digitalisering ved UiO. Bakgrunnen for dette arbeidet er både nye muligheter – blant annet gjennom teknologisk utvikling – og endrede krav til hvordan og hva vi skal levere. Dette arbeidet vil påvirke våre ansattes arbeidshverdag etter hvert som endringer innføres i organisasjonen, og derfor er dere – som ledere – vår viktigste samarbeidspartnere for å forankre dette arbeidet og sikre at vi oppnår de resultatene vi sikter mot. Derfor har vi invitert hos inn hos i alle ledergrupper på fakultetene, for å gi dere en innføring i programmet og i de underliggende prosjektene. Men først vil jeg snakke litt om bakgrunnen for de aktivitetene programmet har ansvar for.

Budsjett 2019 Intern prosjekt Bevilget 2019 Overført fra 2018 Sum 2019 Programmet 000317 2 800 000,- 3 600 000,- 6 400 000,- UiO:SA 000314 270 000,- 8 950 000,- 9 220 000,- UiO:ØK 000315 8 250 000,- 1 200 000,- 9 450 000,- IT-drift 000318 900 000,- 350 000,- 1 250 000,- Fellesløsninger 000316 450 000,- Sum 12 670 000,- 14 550 000,- 27 220 000,-

Budsjett 2020

Skisse til budsjettprosess frem mot sommeren Programstyremøtet 01.02.2019 Starte arbeidet Utarbeidelse av budsjettforslag Frist i løpet av mars Programstyremøtet 10.04.2019 Anbefale budsjettforslag Forankring Universitetsdirektør – mai 2019 Godkjenne budsjettforslag UiOs styrebehandling 18.06.2019 Tildeling 2020

Elementer i budsjett 2020 Investeringskostnader Til DFØ og til UiO: SA UiOs andel av BOTT-prosjektene nasjonalt UiOs mottaksprosjekter Vikarbehov Avviklingskostnader Konsekvenser av ny økonomimodell Hva gjør vi med det gamle arkivet? Avskrivning av gamle dokumenter/scanning osv Andre forhold Omstilling Kompetanseutvikling mm

BOTT: Økonomi og lønn - investeringer Fra styresaken 7. mai 2018 «Som nevnt tidligere i styresaken vil UiO måtte dekke investeringskostnader til DFØ for etablering av fremtidige løsninger/tjenester og innføringen av disse ved UiO. UiO sine andel av disse er estimert til 41 mill.kr.»

Back-up slides

Programmets budsjett 2019

UiO:SA – budsjett 2019

UiO: Økonomi og lønn – budsjett 2019

IT-drift – budsjett 2019

Fellesløsninger – budsjett 2019