Endelig kartlegging av nåsituasjon

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Uni Eiendom FDV Veien videre
Advertisements

Talentutvikling i klubbene Oppsummering fra gruppediskusjon med våre danske venner. De 3 viktigste områdene for ivaretakelse og utvikling av flere og bedre.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
«Forbedringsprosess(en)»
Prioriteringer i fakultetsadministrasjonen
Nasjonale kvalitetsregistre
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
TQM Center Norway AS 2010 EFD – Grå papir prosess.
Sjekklister Utvidelse av FDV/aktivitetssystemet Enkel visuell kontroll
Forebyggende arbeid satt i system. De fleste eldre er friske, men de fleste syke er eldre.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Lean ledelse Kundeverdi, verdistrøm og kontinuerlig forbedring.
Prosjektavslutning og sluttrapport
Veileder for risikovurdering
GAUS Planleggingsgruppemøte Agnethe Sidselrud.
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Verktøy for tjenestereise
5 Handlingsplan kort sikt 6 Måling, oppfølging, sikre effekt
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
Forberedelse IHR-studier: Oppstartsseminar. Forberedelse deltakere Studentmobilitet: innpassing og godkjenning Lederen for arbeidsgruppen er bedt om å.
IHR – Studier Gruppe 1 – Felles - workshop kartleggingsfase – Jenny Nornes.
Forberedelse IHR-studier: Oppstartsseminar. Forberedelse Be arbeidsgruppelederne samle sammen tall: –Overordnede volumtall for de ulike feltene –Identifisere.
Tranøy kai Foto: Bjørn-Are Melvik Livsmestring – arbeid med psykisk helse i videregående skole Merethe Schjem desember 2015.
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Mer vei for pengene?!... Peter Gjørup NCC Construction AS Policymøte SVV Onsdag 14. oktober 2009.
Forløpsprosjektet 1 Workshop 29. april 2016: Brunpapirøvelse Forløpsprosjektet - livmorhalskreft.
Prosjektplanlegging med prosjektgruppen Prosessveileder Prosjektlederkurs UiO
Nav Østfold Samling: evaluering og læring. Målgruppe: partene, øverste ledelse og tillitsvalgte. Opplæringsmaterialet.
Samarbeid og medbestemmelse Samling: Godt samarbeid. Målgruppe: partene, øverste ledelse og tillitsvalgte Opplæringsmateriale.
Fylkesmannen i Telemark Samling: Godt samarbeid med dilemma omstilling Målgruppe: øverste ledelse og tillitsvalgte.
Veileder for gevinstrapportering
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Prosjektpresentasjon for [Virksomhet]
Dialogverktøy Et praktisk verktøy som egnes seg både til å utforske problemstillinger og finne konkrete løsninger.
I den prosessorienterte organisasjon spør man
Prosjektpresentasjon – Innsikt og idé
RIS-metoden for prosessforbedring
Rapportering fra porteføljekontakter til nasjonalt porteføljekontor i 2017 Revidert januar 2017.
Prosesskartlegging - Tegne flytskjema
x x x La barna ta portrettbilder av hverandre.
Møtestruktur i Altinnsamarbeidet (Operativt)
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Veien videre Vi er ferdig med vår etappe – men ikke i mål
Samarbeid og medbestemmelse
Prosjektveileder Forklaringer og enkle hjelpemidler
Arbeidsmøte med foretakstillitsvalgte og foretakshovedverneombud møte 1 – 16.januar 2018 TA MED STORE POST-IT.
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Samtaletrekk B – Samarbeid
Matematikk på ungdomstrinnet
Velkommen til dugnad i kommunen
Den gylne regel Prioritering av psykisk helsevern og TSB
Norges Musikkhøgskole
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Klubbutvikling oppfølging
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Digitalt doktorgradsopptak – august 2018
Introduksjon til prosjektpresentasjon
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Prosessdokument Inneholder informasjon fra mandat, nåsituasjonsrapport, ønsket situasjonsrapport, testrapport og evaluering.
Rapportering fra porteføljekontakter til nasjonalt porteføljekontor i 2017 Revidert januar 2017.
- Første kartlegging av nåsituasjon
Delprosjekt arbeidsgiverpolitikk
- Første forslag til ønsket situasjon
Mottakskontroll av fiskeråstoff til klippfisk Ålesund 2019
- Endelig forslag til ønsketsituasjon
Utskrift av presentasjonen:

Endelig kartlegging av nåsituasjon Workshop 2 Endelig kartlegging av nåsituasjon

Agenda workshop 2 Rammer og formål Presentasjon av opptegnet prosess fra workshop 1 Identifisering av tidstyver, hindringer og forbedringsområder Gruppen blir enige om prosessoversikt nåsituasjon og mulige forbedringsområder som oversendes til prosesseier

Mål for dagen Bli enige om et felles oversikt over prosessen med prioriterte utfordringer Prosessleder tegner opp prosessen og legger frem gruppens forslag til prioriterte utfordringer for prosesseier Mål satt for prosessforbedringen: Eks Redusere tid Redusere kost Øke kvalitet (brukertilfredshet) [ALB] Skal ikke vi introdusere RPA/årsaksanalyse/gå over tidstyver igjen første? Prosessleder til forbedring (også i tråd med ev mål satt for prosessforbedringen i mandatet eksempelvis spare tid, redusere manuelt arbeid etc)

Ineffektiv bruk av kompetanse Tidstyver Overproduksjon Dobbeltarbeid Unødig overlevering Avbrytelser Overproduksjon: Vi produserer/leverer mer enn det mottakeren umiddelbart har behov for. Gjelder også arbeid som kunne vært unngått i utgangspunktet, eller hører hjemme hos andre funksjoner/enheter Dobbeltarbeid: Samme aktivitet utføres flere ganger, innad i samme enhet, og/eller på tvers av organisasjonen Unødvendige og/eller mange overleveringer av oppgaver. Unødig transport av dokumenter, informasjon, gjenstander, mennesker, osv Stadige avbrytelser, skifte mellom oppgaver og sette seg inn i en sak flere ganger Vente på dokumenter, informasjon, gjenstander, avklaringer, godkjenning, tilganger, systemer, etc. Oppgaver / saker venter på å bli behandlet Unødvendige køer av oppgaver. Skaper ekstra henvendelser, kompleksitet, arbeid med prioriteringer, sortere og holde orden på køene, rapportering, etc. Unødig lager mht. fysiske varer [synes flaskehals skal inn under køer også med tanke på enheter og individer som monopoliserer oppgaver/roller og dermed skaper køer hos dem når arbeid kunne vært distribuert for raskere behandling] Unødig arbeid og omarbeid som skapes som følge av feil i det vi mottar, i egen prosess eller i etterfølgende steg i prosessen Erfaring, kunnskap og kompetanse som ikke blir fanget, delt og utnyttet innad i enheten og/eller på tvers av organisasjonen og prosessene. Ikke «rett person på rett plass», eller manglende opplæring mht. rolle Venting Køer Feil og omarbeid Ineffektiv bruk av kompetanse

Kartlegging av prosessen - Gråpapir og lapper

Gjennomgang av prosessen Vi går gjennom prosessen på nytt Hva er hovedutfordringene slik den ser ut i dag? Beslutte forslag til prosesseier over hvilke utfordringer det er viktigst å gjøre noe med 80% riktig bilde holder... du får ikek 100%  Henge opp prosessstegene, sette opp aktiviteter og utfordringer, justere etter sist - gå prosessen Bli enige om utofrdringer som oversendes til prosesseier

Opptegnet prosess Lim inn tegning fra visio Denne tegningen er produsert etter arbeid fra WS1 og viser arbeidet før kvalitetssikring[ALB]

Kvalitetssikring av nåsituasjon Oppsummer med hvem og hvordan prosessleder har kvalitetssirket prosessen som ble beskrevet i forrige WS

Prosessen etter kvalitetssikring Lim inn oversikt over prosessen etter kvalitetssikring og kommenter eventuelle nye momenter eller innspill fra de personer/grupper prosessleder har snakket med.

Veien videre Prosesseier får våre forslag til godkjenning Workshop 3 – design ønsket situasjon xxx WS 1 dato WS 2 dato WS 3 dato WS 4 dato WS 5 dato