Byggebeskrivelse Seven Eleven

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
Advertisements

Montering av T-24 opphengsystem
6:0 FORSVAR MED FREMSKUTTE 3-ERE Laget av Kenneth Gabrielsen
Reparasjon.
det smarte ryggsystemet
4 Bruk øynene riktig.
Klargjøring og tilpassing av utstyret
Montering med Word Hallvard Slettebø.
Puls-jet Trike.
Laget av Embret Lund 1BAA. Hovedlærer når vi lærte det praktiske av ‘’gamle metoder’’ og var flink i det han viste oss. Det syntes også godt at han hadde.
Arbeidsoppgaver for baneansvarlige Ansvarlig årgang G/J 10 Sesong 2012: årgang 2002.
Kurskveld 4.
Monteringsveiledning
Viftemotor-Bytte (RAS)
Vedlikehold og reparasjon
Etter Eva C. Jørgensens presentasjon 2008
Potetkanon Prosjekt i TIP VG1 Potetkanon
SIF8076 Planl&drift av IT-systemer Anders Christensen, IDI
Hva heter delene og hva gjør de?
Veiledning: Nedpumping av kuldemedium til utedelen.
Tetting og varmeisolering av vegger
Hvordan spille Yukigassen snøballkamp
VEILDEDNING FOR BYTTE AV DYSE/ BRENNER TIL DOVRE 50X60 • Husk å koble fra gasstilførsel og strømmen før utbedring. • Vær oppmerksom på at kombinasjonen.
Montering med MS Publisher En kjapp innføring ved Johnny Thørnquist.
Vindmølle.
Pallegaffel.
Bildebehandling i Paint
Team Jæren Styrkeprøven Lag TEKNISK SKIKK OG BRUK
Stående skytestilling STÅENDE - UTTRØNDELAG
Kunst og håndverk, 4.trinn
Montering av veggabsorbenter Klikk deg steg for steg gjennom anvisningen.
My Samien Sijte Tore Sætre Arbeidskrav ved HiOA, ZARK 1, 2012 vår.
Mønsterkonstruksjon i GIMP.
Sommerbane 2013 – fast oppsett
Innstilling Kverneland Vendeplog.
SERVIETTBRETTING Visste du at serviettbretting har eksistert i over 500 år? Det finnes over 50 forskjellige bretteteknikker. Du må kunne minst.
Hengeskap Man må ikke ha ett fullt utstyrt snekkerverksted for å kunne lage noe fint.
Nyheter fra Akvapartner Utstyrskatalogen 2014
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Her viser jeg hvordan man kan overføre ideen sin til plexiglass
Hva er et kart? ”Et kart er en tegning av et stort eller lite område av jordoverflaten sett rett ovenfra!”
Befaring – Ytre Vikna Vindmøllepark 19. oktober
1 PAPIRLYKTER. 2 3 ` A4 papir Fargeprinter (for å printe ut malene som kommer i.pdf- versjon) Saks (eller papirkniv) Lim Blyant Papp Lange lys (eller.
RGBH - lykt - Byggebeskrivelse Av Nils Kr. Rossing Skolelaboratoriet ved NTNU.
NEDGRAVDE LØSNINGER er fremtiden - En effektiv, driftssikker og miljøvennlig renovasjonsløsning.
Landeveistrening Kjøring i feltformasjon © IF Frøy.
Lyd Luft som flytter seg. Læringsmål for emnet: Hva er lyd? Hvordan blir lyd til? Hva skjer når lydbølger når øret vårt? Hva er et stemmebånd? Hva er.
TermoRens Offshore Service as Rens av Kjølesystem for Båtmotorer 2015 Arild Kvalvik, Driftssjef Torgeir Herfindal, Salgssjef TermoRens Offshore Service.
Jenter - 92 Den lille håndballboka! Av Atle Oliver Johansen
Brukermanual foringsflottør
1. KRANBANE FOR KRANBRO Kranbanen må være dimensjonert for den belastningen som oppstår når traverskran med last kjører på kranbanen. Dette kan direkte.
Det er mange måter å gjøre det på
TEKNISK.
Velkommen til skyteskole - Kveld 4 -
Velkommen til skyteskole - Kveld 3 -
Dekktyper I dag skal vi gå gjennom fire dekktyper: de symmetriske, de asymmetriske, de retningsbestemte og de asymmetrisk retningsbestemte.
Brukermanual for sprederflåte fra Akvapartner AS
Monteringsanvisning.
Vannrakett med fallskjerm
Brotyper Bjelkebro Buebro Hengebro
Prosedyre for fremstilling av rørklemmen
Montering av T-24 opphengsystem
Bygg en bro.
Pendelforsøk Hvor høyt kommer kula når den slippes?
Eine og Andri på viktig oppdrag
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Lag en 3D-stjernemodell
Pendelforsøk Hvor høyt kommer kula når den slippes?
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Utskrift av presentasjonen:

Byggebeskrivelse Seven Eleven 1. Demontering Demonter alle originale Seven plast deler inklusive panser og skjermfester. Demonter bakplate, sideplater motorrom kan også hvis ønskelig demonteres.

Bygging av fremre hjelperamme. I front av nedre ramme sveises inn et firkantet utstikk på 24,5cm x 40cm. Rørene som stikker fram skal være 45 cm lange og festes i rammen på 2 steder. Skråskjær endene som skal sveises slik at man får godt anlegg mot den eksisterende rammen.

3. Bakre bunnplate Materialbehov: 1 stk 2mm aluplate 150cmx300cm. Plate 1. 165cmx 138cm Erstatter dagens bunnplate men lagt ut i en totalbredde på 165cm med likt utstikk på begge sider. Lengde 138cm (fram til torpedovegg) Viktig: Demonter gammel bunnplate slik at denne kan brukes som borremal for popnagler. Alternativt kan gammel bunnplate beholdes og det settes på en plate på hver side. Denne skal gå ca 20 cm inn under bilen og limes/poppes fast med to rekker pop nagler. Løsn gammel bunnplate langs kanten og stikk ny plate mellom rammen og gammel bunnplate. Borr i gamle hull, ta så ut ny plate og fest den under gammel.

Fremre bunnplate Plate 2. 150cm x 135cm. Festes med 2cm overlapp på plate 1 langs torpedovegg. Åpning under motor skal skjæres vekk. Skjær ut bunnplate for hjul. Bak skjæres det ut ca15 cm langs rammen og vinkelrett ut, med bue i hjørnet. Foran; sett 3 merker, start 42,5cm foran torpedovegg, sett et nytt merke 73,5 cm lengre fram. Midt i mellom disse settes et merke 18cm ut ifra karosseri. Skjær så ut som vist på bilde. Prøv hjulet, slik at det ikke tar bort i platen

Støtteramme for karosseri. Anbefalt firkantrør: 25x25x1,5 mm. Ca 12 m. Alternativt 20x20x1,25mm eller 25x25x2mm aluminium, Sidebøyle skjæres pent av, skal påmonteres senere. Fremre støtter, 2stk. 18,5cm (19cm hvis du bruker 20x20) sveises 31 cm fra fronten på ramma, vinkelrett opp. Midtre støtter, 2stk. 25cm (25,5cm hvis du bruker 20x20) sveises på hver side av cocpit ca 8cm bak knekken på rammen, vinkelrett opp. Øvre støttestag 2stk. 260cm(overmål,kappes senere) sveises fast i hovedbøylen på buret 6,5cm fra platen. Dette staget skal stikke 36 cm ut bak senter av hovedbøylen. (for å øke plassen i cocpit kan man på førersiden flytte dette staget ca 1,5-2cm ut fra hovedbøylen. Maks totalbredde bak 109cm)

Sveis så fast røret til midtre støtte Sveis så fast røret til midtre støtte. Varm opp et område av røret på ca 15cm, 10cm foran midtre støtte. Bend røret til det passer over fremre støtte, sveis fast. Kapp så røret rett foran fremre støtte. Gjentas på motsatt side. (På Stuart Taylor Rammer, kommer buret midt i røret og det må derfor deles ved burets frontbøyle. La røret følge profilen på den gamle rammen.)

Mellom rørene bak sveises det fast et tverrør på 103,5 cm (litt bredere om man har flyttet det ene støtestaget, det kan også variere på grunn av ulik bredde på hovedbøyle.) Sveis fast et tverrør mellom fremre støttestag på 61 cm. Hvis man har bilmotor vil det lønne seg å lage braketter slik at man kan skru av dette røret hvis motor skal ut.

Skråstivere til ytre bunnplate På hver side foran bakhjulene settes et skråstag for å stive av bunnplaten, det samme gjøres bak framhjulene. Støttene må festes i toppen på en slik måte at de vil bøye unna uten å skade rammen ved en krasj. Alternativt kan de lages i svakere materiale.

Montering av plast. Bakplate: Lag 2stk. aluvinkler av 5x5cm ca 40cm lang,1,25mm tykk, denne poppes sentrert fast til rør ved demper. Utstikk 3cm. Lag en aluplate på 40x6cm,1,25mm tykk, poppes fast på bakre nedre rammerør med et utstikk på 4cm. Det varierer fra bil til bil om den skal festes på topp eller bunn av eksisterende rør.

Bakplaten renskjæres etter støpekant i bunn, bakveggen skal ligge an mot ramme i underkant men ligge ca 2cm utenfor på toppen. Glassfiberen festes så i de 3 alu brakettene og renskjæres på toppen og sidene. Hold på plass sidepontongen og merk toppen av bakplatens side fra innsiden. Skjær hjørnet av i 45 graders vinkel og ned til merket.

Sidepontonger Renskjær langs nedre støpekant og støpekant i de bakre hjulbuene. Skjær I nedfelling for front 3cm fra kant. Skjær 45 grader I bakre hjørne tilpasset bakplate. Nedfelling mot front legges inntil frikantrør og sidepontong festes i topp med klemmer.

Sidepontong står nå på bunnplate og man kan tegne av omrisset på bunnplaten. Skjær til bunnplate nå. Fra bunnplate og til front av innsnevring monteres det en aluvinkel på 2x2cm

Foran innsnevringen monteres en plate med 2cm kanter i ene siden og bakkant som vist på bildet Denne poppes fast i bunnplaten mens sidepontongen ligger på plass.

VIKTIG: Nå skal sidebøylen tilpasses ny høyde i forhold til sidepontongen og sveises fast Sidepontongen kan nå festes i nedkant men festes fortsatt i toppen med klemmer.

Front Renskjær kant i hjulbue, la det være igjen så mye som mulig: Renskjær 4-5 cm fra tupp i underkant: Skjær ut i grill og åpninger ved siden av. Sett fronten på bilen og rett den inn sideveis, rettes ut i fra anleggsflatene til felgene. Tegn omrisset av fronten på bunnplaten og skjær denne til slik at fronten ikke butter i denne når den blir satt på.

Sett fronten på plass, den ligger nå over sidepontongene. Panseret renskjæres og legges på bilen: Fronten har en fordypning og panseret tilpasses denne, samtidig som hjulbuen foran samsvares på front og sidepontonger. Sørg for at alle delene nå er på plass og merk så langs fremre kant av sidepontongen på undersiden av fronten. Ta så av fronten og lag en ny strek 3 cm bak den som vi laget i sted (3cm overlapp) Skjær så til fronten. Fest denne på riktig plass med klemmer på det tverrgående firkant røret.

Viktig: Ta nå sidepontongene og forskyv de slik at de fyller ut fronten, trolig utover noen mm. Sidepontongene kan nå festes i toppen og renskjæres.

Fronten Fronten kan nå monteres og festes, på prototypen har vi brukt 4 Duz langs toppen av fronten. I bunn bør fronten festes i fremre støtteramme og langs aluplaten. Renskjæring av hjulbuer skjer med hjulene på og bilen på bakken. Skjær da ut etter formen på hjulet.

Panseret Panseret festes med fjær i dashbordet eller på siden, i forkant festes panseret med 2 clipsstenger.

Tetting av cokpit Mellomrommet mellom topp av gammel ramme og støtterammen skal tettes fra bakkant av cocpit til front av gammelt dashbord deksel. Der fronten på det gamle dashbord dekselet var skal det nå lages en plate tvers over bilen som treffer undersiden av panseret og forsegler motorrommet.

Regel referanser mellom gammel og nytt karosseri 4.0 Bunnplaten skal være åpen under bakrom og motor. Det er ikke tillatt å montere mer enn de 4 beskrevne støttestagene i topprammen. 11. Påbudt sidebøyle på førersiden må monteres fra bunnen av hovedbøylen til bunnen av frontbøylen. 14. Buret godkjennes som tauekrok både foran og bak. 16. Det kan monteres en plate foran under bilens front som stikker ut foran fronten med max 50mm, max størrelse på plata er 50cm dybde og bredden er lik bredden på bilens front. Denne platas hensikt er å beskytte fronten av bilen ved avkjøring av banen. Plata kan være av max 3 mm aluminium eller max 10mm tre eller plast plate. Platen starter ved senter av fremhjulene og følger bunnplatens form frem til fronten, med et utstikk på maks 50mm. Under plata kan det plasseres en avviser for å beskytte bunnpanna. I plata kan det lages huller for kjøling. Eventuelt kan det lages en skliplate mellom denne frontplate og bunnplaten på max bredde 20cm med den hensikt å beskytte bunnpanna/svinghjul/girkasse.. 18. Transponderen skal festes på sidepontongens øverste loddrette felt med senter 115cm foran senter hovedbøyle.