Laste ned presentasjonen
1
Viftemotor-Bytte (RAS)
Veiledning Viftemotor-Bytte (RAS) Versjon 1.2
2
Nødvendig verktøy: Slå av strømmen/ta sikringen.
Fjern frontdeksel, grovfilter og elektrostat-filter (hvis innedelen har det). Fjern deksel for 230v tilkobling. Nødvendig verktøy: 3mm T-unbraco uten kulehode Lykt Håndverktøy
3
Løsne skruer i front av chassiset.
Trykk på utløser/festepunkter (undersiden av innedelen). Løsne samtidig bunnen og etterpå toppen, deretter fjernes chassiset.
4
Husk hvordan ledningene ligger (ta evt. bilde med mobilkamera).
Sjekk at pinne 1-2 (driftspenning) er spenningsløs før viftemotorpluggen trekkes ut. Fjern skrue under kretskortet (metall-kapsling). Rydd/løsne: ledninger, plugger og ta kretskortet til siden for lett tilgang til motor.
5
Løsne settskruen for viftetrommel/motor. Sitter veldig hardt
Løsne settskruen for viftetrommel/motor. Sitter veldig hardt. Skru opp ca. 2 turn. (3mm T-unbraco uten kulehode må brukes!) Løsne skruer og hvit-krage som holder motorens bakside. Dra nå motoren rett ut. (Få med begge gummiopphengende for motoren).
6
Ta fram den nye motoren, drei på akslingen og kjenn at den går lett rundt (kretskortet vil ellers kunne gå i stykker). Sett inn motoren (sett gjerne inn det ene gummiopphenget først i innedelen), hold mothold på venstre side (glidelager), IKKE skru fast settskruen. OBS: Roter også motoren slik at ledning/plugg kommer ut nederst til venstre (ca. kl. 19:00). OBS: Påse at det flatfreste sporet på motorakslingen settes slik at settskruen vil treffe sporet. Fest hvit-krage nøyaktig inntil motoren og skru til (må ikke stå på skrå).
7
Glidelager (venstre side): vurder om det skal byttes (evt. smøres opp).
Senterer viftetrommel (høyre/venstre). Skru til settskruen for viftetrommel/motor. (HUSK skrue til den flate siden av akslingen!) Monter alt sammen igjen (motsatt rekkefølge av demonteringen). Testkjør anlegget og bekreft at alt fungerer ok. OBS: Er det for mye støy fra motor/trommel ved lav viftehastighet etter motorbytte? Motoren står muligens ikke helt i bunnen, motor/trommel ikke helt i vater eller hvit-krage som holder motoren står på skrå og ”gaper” litt. Juster inn motorens passering (helt i bunn, i vater med viftetrommel, gjøres før man drar til skruene på den hvite-kragen) og all uønsket lyd vil antagelig forsvinne. Fyll ut feilmeldingsskjema (komplett). Returmeldingsskjema «A» sendes ABK AS. Viftemotor leveres til godkjent returmottak. Faktura og feilmeldingsskjema sendes ABK (ref. betingelser garantikort).
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.