Inge Nordhaug RVTS Vest

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kristin Karlbom Sveaas Barnesykepleier/Helsesøster
Advertisements

Barn i sorg og krise Hva er Sorg?
Barn utsatt for seksuelle overgrep
Samfunnsdagen 2012 Forskerjam Barnehagen som forebyggende arena for barn som utsettes for omsorgssvikt Åse Bratterud og Kari Emilsen Barnevernets utviklingssenter.
Læringsmål Fortelje kva holdningar har å seie for bruk av tobakk og rusmiddel, og kjenne til sentrale lover som gjeld bruk av slike stoff Fortelje om kva.
DU SER DET IKKE PÅ MEG å leve med overgrepserfaring.
Utfordrende atferd og traume PUA-seminaret Psykologspesialist Arvid Nikolai Kildahl Regional seksjon psykiatri utviklingshemning/autisme.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
BTI- Stord kommune. FORELDREROLLA BTI BTI-modellen 22.9.sept.2015.
OLWEUS ARBEID Indre Hafslo oppvekstsenter. Kva er mobbing? Tenk/diskuter.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Ordenselevar: Ronja og Rebekka Veke 22Vekeplan Veke 22 Vekeplan FagLæringsmål. Du skal læra: Norsk Rettskriving. Multimodale tekstar. (Bilete og tekst)
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
Lærande nettverk i barnehagen Utvikla frå skulane Finne vår form Rammeplanen 7 regionale nettverk + Styrarnettverk Barnehagestemne/ fagdag Studietur Sogn.
Mål for undervisinga Norsk Eg kan fortelje om ørkenen. Eg veit at nokon ord skrivast med e for æ. Eg kan skrive desse orda rett: er, der, her. Matematikk.
Har barnevernet ei rolle i saker:
INFORMASJON OM BARNEVERN
Velkommen til foreldremøte 19. september 2017
Informasjonsmøte november 2016
Vikemarka skule i Ørsta.
Opplæringslova kapittel 9A
Barns psykiske helse og barnehagen
Identitet og livstolking
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
| Munnleg kommunikasjon
FORELDREMØTE I TU BARNEHAGE
Gang.
STORFORELDREMØTE
Foreldremøte i Eikehauge Side. Foreldremøte i Eikehauge Side.
NØDROP: FRA EN SKADET BARNDOM
KOMPETANSEHEVING MOLDE 31. OKTOBER 2017 OVERGREP OG VOLD
NOU 2017: 12 BARNEVOLDSUTVALGET
NØDROP: FRA EN SKADET BARNDOM
NOU 2017: 12 BARNEVOLDSUTVALGET
Kort om implementering
Målgruppa til tenesta. Mennesker med utviklingshemming over 18 år med alvorlege atferdsproblem og psykiske lidingar. Vaksne med diagnoser innafor autismespekterforstyrringar.
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Psykologspesialist Ingvild Stedje Sogndal BUP, Helse Førde
Stafettloggen - handlingsrettleiar
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
Målgruppa til tenesta. Mennesker med utviklingshemming over 18 år med alvorlege atferdsproblem og psykiske lidingar. Vaksne med diagnoser innafor autismespekterforstyrringar.
FORELDREMØTE 6. OG 7. TRINN 13. Mars 2018
Omgrepslæring B – Samarbeid
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Erfaringar frå og planar for Drømmeskuleåret ved Stryn vgs
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Voksne for barn- indre Nordfjord lokallag
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
alle barna sin rett til god omsorg
NØDROP: FRA EN SKADET BARNDOM
Munnleg kommunikasjon
Kapittel 5: Språket før og no Det fleirspråklege Noreg
Omsorgssvikt, vold og seksuelle overgrep mot barn
SMISO Hamar et selvhjelpssenter for:
Trude Senneseth, psykologspesialist / FJELL KOMMUNE
Kompetansedager om omsorgssvikt og overgrep Dag 3: Kunnskap gir mot til å se og trygghet til å handle.
Diskusjonsframlegg frå styret
® Utallege møter - tverrfaglige mange dyre timeverk
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Voldsforebyggende opplæring
Luftsportforbundet Oslo, torsdag 3. mai 2018
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
INKLUDERANDE BARNEHAGEMILJØ
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Voldsforebyggende opplæring
reddbarna.no/jegerher #JegErHer
Utskrift av presentasjonen:

Inge Nordhaug RVTS Vest Kva ser vi, kva gjer vi? Omsorgssvikt, vold og seksuelle overgrep mot barn Regional PALS-konferanse Bergen 14. november 2018 Inge Nordhaug RVTS Vest

Først litt reklame for mi eiga bok!

Skular og barnehagen og alle andre som treffer barn, si rolle i å sikre barn beskyttelse gjennom avdekking av vald, seksuelle overgrep og omsorgssvikt. Boka er delt i tre hovudelar Kva er det Kva skader og kostar det Kva skal ein gjere

Her treng eg ikkje seie kva omsorgsvikt vald og seksuelle overgrep er, men i boka legg eg vekt på det, men her; At omsorgssvikt er eit kontinuum frå godt nok til ikkje godt nok. At eigenskaper hjå ein valdsutøvar ikkje alltid er einaste faktor i utøving av vald At seksuelle tenningsmekanismar ikkje alltid er den viktigaste faktoren ved seksuelle overgrep

Sårbarhet x Krenkingar Det skader: ACE Poisioning stress Urban stress Genar Opne Lukker Endrast gjennom Traumer Sårbarhet x Krenkingar Beskyttelse Ofte kalla resiliens tilpasning Omsorg Trygghet Bli sett og høyrt sette ord og meining Integrering Antonovskij og Brunfenbrenner inge@nordhaug.no

www.acestudy.org 16.02.2019 inge@nordhaug.no

Det kostar Denne er knytt mest til 0 år og oppover, men om ein tenkjer ei mor som er i stor risiko, Og får rett type tiltak dei første tre månader er gevinsten 19,7 dollar i gevinst pr dollar investert

Her er nokre linker på James Hackmann sine studiar av tidleg innsats. http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Tidlig-innsats-er-lonnsomt-og-rettferdig-102405b.html https://mitpress.mit.edu/books/giving-kids-fair-chance https://childandfamilypolicy.duke.edu/pdfs/10yranniversary_Heckmanhandout.pdf

Medikalisering; diagnosar som kamuflasje Reaksjonar på hendingar i livet kan «likne» symptom Krenka barn vert sjuke vaksne “What causes most Illness in Adulthood is poisoning Stress in Childhood”/ http://developingchild.harvard.edu/key_concepts/toxic_stress_response/ Reigstad B, Jørgensen K, Wichstrøm L. Diagnosed and self-reported childhood abuse innatinal and regional samples of child and adolescent psychiatric patients: prevalences and correlates. Nordic J Psychiatry 2006;60:58-66

Kva skal vi gjere?

Uro, magefølelse,otte

Kven skal snakke med barn?

Åtferd er språk Når barn får barn kan dei på ein ny måte regulere åtferd Vi fortel alle om vår indre tilstand gjennom åtferd Viktig å forstå åtferd som språk for møte det med språk og haldningar Dei tabuiserte emna som vi ikkje har ord får viser vi ofte ved språket i åtferd

Trinn 1 Du ser så trist/sint/uroleg ut Kva har hendt Fortel meg

Trinn 2 Mange kan ikkje fortelje fordi dei er redd for kva som vil skje; gå rundt sikkerhetsopplegget Mange barn eg har snakka med er redd for å fortelje kva som har hendt, fordi dei er er redd for kva som vil skje om dei fortel

Trinn 3 Gode og vonde hemmelegheiter Bruk både i undervisning og i enkeltsamtale

Meldeplikt/avvergeplikt I rammeplan for barnehage og skule er kunnskap om desse tema teke inn. Studentar skal ha denne kunnskapen som står i boka.

Barnevern/ skular /barnehagar Barnehage og skular melder til barnevern Men dei høyrer lite tilbake Teieplikts- og meldpliktsreglar lager maktskilje Viktig med samarbeid Barnevernøvelse?

https://assistentproven https://assistentproven.no/courses/omsorgssvikt-vold-og-seksuelle-overgrep-for-deg-som-jobber-med-barn/ ‘ h

Nytt verktøy er lansert frå BUF dir. og RVTS-ane

Nettresursar og bøker om samtale med barn https://www.youtube.com/playlist?list=PLY_QJvti7Zlspui3s_Mt622QgLZPk90t_