Kapittel 1, oppgave a) Sett inn riktig form av substantivene

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”. ”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut” Galaterne 6.
Advertisements

22 tips for den faglitterære forfatteren
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Kapittel 5 oppgave g Sett inn å sette (seg,) å sitte, å legge (seg), å
Kapittel 21 Transportsystemet i Oslo
Kapittel 39 Samlivsformer.
Kapittel 1 oppgave b Sett inn adjektivene i riktig form
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Kapittel 15 På litteraturgruppe
Rusmissbruker? BiologiskBiologisk sett utgjør helheten av alle mennesker en art. Denne har av Linné fått det vitenskapelige navnet Homo sapiens (latin:
Bevegelse I samlingen snaket vi om bevegelse. Hva tenker barna når vi sier ordet bevegelse? De reiser seg og forklarer at når vi gjør sånn og sånn med.
De nye slaverutene jenter blir solgt hvert år, fra Nepal til andre land, som India.
DAGBOK FOR VAULEN LEGO TEAM OG VAULEN TEKNO TEAM !!!
Observasjonstema: Glede av hverandre. Denne gangen har vi valgt å lage en power point presentasjon, vi håper dette gir dere enda bedre mulighet til å se.
Den forundrede forvandlede Del 2 i serien «Fortellingen om Far»
KAPITTEL 50 Josephs julaften. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene som betyr omtrent det samme desember 2. å gå 3. trist 4. nettopp 5.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Idoler & idealer. Et trygt rom Her er du velkommen som den du er Du er en bra person akkurat slik du er Ikke si og gjør noe du ikke selv vil Ha respekt.
Fem viktigste tips Som hjelper deg med å vinne i online Bingo Innsendt av :
En faktor i utvikling av teori om sinnet og sosial kompetanse
Multiplikasjon - Leksjon 2: Hoderegningsstrategier store multiplikasjonsstykker Lekse til tirsdag.
Hvordan rekruttere nye frivillige? ...og beholde dem?
3 STRESSMESTRINGSTIPS FOR LEDERE
Forkurs Systemer.
RETORIKK KUNSTEN Å OVERBEVISE.
Sant Sann Guds Ord Teori Teori På kollisjonskurs?
Individuell Automagisk Tilbakemelding (av skriftlig eksamen)
Beregningsmodell for hverdagsrehabilitering
Fevik Bilder.
x x x La barna ta portrettbilder av hverandre.
Mulig.
Gang.
Julekalender 2014 En meningsfull julekalender
Oppgave 5, side 108: Min stol – stolen min
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Samarbeid Forslag til spørsmål -Hva er samarbeid, og hva er vitsen?
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Kapittel 25 Othilie i barnehagen
Kapittel 27 Kommunikasjon med hjemlandet og å sende pakker
Kapittel 46 Utviklingssamtale.
Anita forteller (FORSIDE) om søndagsskolen og de sinte mennene.
Disippel-overføring.
Sannsynlighetsregning 4
Misunnelse Har dere vært misunnelig på en ting noen andre hadde noen gang? Fortell om det Hvor i kroppen kjenner du misunnelse? Hvordan kjennes følelsen.
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
Kapittel 1 oppgave a) Sett inn substantivene i riktig form
Matematikk på ungdomstrinnet
LIONS CLUB KOLSÅS - RYKKINN
Sinne Kraivalee Arnesveen.
Fremtid Hva tror der jenta drømmer om? Hvis det er noe som kan skje snart, hva tror dere hun drømmer om da? Hvis det er noe som skal skje i fremtiden,
Evaluering eBorger Pilot
Selvtillit Hvordan kan dere se at denne gutten har selvtillit?
Kapittel 12 Melissa og Petter gifter seg
Kapittel 23 Årstidene.
Kapittel 5 oppgave d Sett inn riktig ord i riktig form:
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Kapittel 2 oppgave b Sett inn adjektivene i riktg form
Livsstilsendring Uke 6.
Kapittel 5 oppgave d Sett inn riktig ord i riktig form:
Kapittel 6 oppgave g g. Sett inn å sette (seg), å legge (seg), å ligge, å sitte, å stå.
Fysisk og psykisk helse
Eine og Andri på viktig oppdrag
Hva er TOLERANSE? A. Misforstått oppfatning av toleranse:
Kapittel 5 oppgave b Fra direkte til indirekte tale. Han sier at … 
Livsstilsendring Uke 6.
Utskrift av presentasjonen:

Kapittel 1, oppgave a) Sett inn riktig form av substantivene stol og møbel. Diskuter også gjerne hva disse ordene betyr: dermed basta krok (m) å hope seg opp stusselig (adj.)

stol (m) Du sitter i ___ min. Det er min ___ du sitter i. Tror du virkelig denne ___ er din? Hadde dette vært din ___, ville den ikke ha stått på mitt rom! Dette er faktisk ikke din ___; det er ___ hennes. Dette har aldri vært hennes ___. ___ er min, og dermed basta. Ja, når jeg tenker meg om, så er Evas ___ eldre og ikke så fin som din ___. 1. stolen 2. stol 3. stolen 4. stol 5. stol 5. stolen 6. stol 6. stolen 7. stol

stol (m) La oss ikke krangle mer om min og din og hennes ___! ___ hans er helt ny. Min ___ er svært gammel. Her står det mange ___. Hva skal vi gjøre med alle disse ___? Loppemarkedets fineste ___ ble solgt med en gang. ___ til tante Beate er helt utslitt nå. 8. stol 9. stolen – 9. stol 10. stoler – 10. stolene 11. stol/stoler 12. stolen

møbel (n) ___ våre begynner å bli litt utslitte nå, synes jeg. Dine ___ er ganske nye, ikke sant? Det er så tomt her. Vi kunne trenge å ha et ___ i den kroken. De gamle ___ hans er nå blitt verdifulle. Noen av ___ står fortsatt igjen i lastebilen. En del ___ kastes på søppelfyllinga. 1. møblene 2. møbler 3. møbel 4. møblene 5. møblene 6. møbler

møbel (n) ___ betyr ikke mye for meg generelt. Akkurat disse ___ er viktige for meg. Ett ___ her og to ___ her. Det hoper seg fort opp, gitt! ___ de har i stua, ser ikke ut i måneskinn! Våre vakre ___ er en fryd for øyet. For noen stusselige ___ vi har her, da! 7. møbler 8. møblene 9. møbel – møbler 10. Møblene 11. møbler 12. møbler