(Selskapsnavn) SWOT-analyse

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

”Laget med størst aktivitet på Nordmøre”. Strategi Styrker (Strength)Svakheter (Weakness) Muligheter (Opportunities)Trusler (Threats) 1.Engasjement.
HVOR/ HVEM ER VI ? HVOR SKAL VI ? HVORDAN KOMME DIT ?
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Forkurs - Gründerskolen Blindern, Januar 2007
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
Stjørdal Rotary-klubb
Tirettelegging for SWOT
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Lynkurs i SWOT-analyse Roald Bjørklund, Psykologisk Institutt
Dyktighet Ærlighet + + ÷ ÷ ÷ ÷÷÷ Andrews, Kenneth. The Concept of Corporate Strategy for practising managers.Homewood, Ill.: Dow Jones-Irwin, 1971.
 Strengths:  Intern faktorer ◦ Potensielle interne sterke sider. Sterke sider eller styrker er positive egenskaper, noe organisasjonen er god til og.
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
EKSTERN ANALYSE BRANSJEANALYSE.
Oppsummering Randi Lunnan Strategi
Agenda Ekstern Analyse.
Posisjonering Kapittel 10.
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
SWOT-analyse.
Mål og handlingsplan Presentasjon «Bedre korps» 15. februar 2014.
Stig skole som møteplass
Vis hvordan dere har tenkt. Dette er viktigere enn selve faktaene… Forside.
Gruppeundervisning /
En metode med to egenskaper og kontekster Dyktig Ærlig + + ÷ ÷ ? ? Vi trenger data, men hvordan samler vi dem? Unfreeze: Info Change: Aktivitet Refreeze:
Dyktighet Ærlighet + + ÷ ÷ ÷ ÷÷÷ Andrews, Kenneth. The Concept of Corporate Strategy for practising managers.Homewood, Ill.: Dow Jones-Irwin, 1971.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
1 Kap 17: (Finnes ikke) Kortfattet gjennomgang av konklusjoner i forelesningene Kommentarer til karakterskalaen AML og lovdata.no Kommentarer til eksamensoppgaver.
Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer.
”The Innovation Process” by Keith Pavitt -Innovasjon i store moderne bedrifter.
Global outsourcing av IT
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Mer om studentbedrift forretningsplan
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
Se mulighetene!. Bygdekompasset Basert på det svenske suksessprosjektet Bondeföretagaren. Kom til Norge som et pilotprosjekt i Trøndelag i Er tatt.
Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
o Regnskapet til bedriften forteller oss hvor mye penger bedriften har tjent i løpet av en periode, hvilke eiendeler bedriften har, og hvordan den har.
VELKOMMEN! Arbeidsmøte ”Pårørendetilfredshet i norske intensivavdelinger” 14. mars 2016 Park Inn, Gardermoen Britt Sjøbø.
Buskerudbyen Seminar 15. juni 2011 – Union Scene Nye trender og lokalisering for næringslivet i Buskerudbyen Daglig leder Fredrik A. Haaning Buskerud Næringsmegling.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Utvidet situasjonsanalyse Oslo, sept 2010.
Kommunikasjonsåret 2009 Hvilken betydning får finanskrisen
10 – Foiler Minutter Font PRESENTASJONER.
Dette er Altibox.
«Oppvekst og kunnskap» Que vadis?
Kapittel 18: Ansatte som merkevarebyggere
Tema: Bedriftsutvikling 1.3. Organisasjonsutvikling
Bærekraftig samfunnsutvikling
Fremgangsmåte for å gjennomfør SWOT
Kurs i entreprenørskap
SWOT-matrisen.
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Landsmøtesak 5/15 Lærerprofesjonens etiske råd
LANGESUND «The sea-port of Telemark»
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Vinmonopolet Case med vektlegging 01/01/2019 Fred Wenstøp.
Videreutvikle en forretningside
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
M =Makt, maktforestilling Hvorfor
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Tittel for bedriftsmøte
Posisjonering og differensiering
Årsakskart: Rømmingshendelse ved lokasjon …………………………., dato: ……………
Vedtatt av styret i Landbrustjenester Hedemarken
Kurs i entreprenørskap
Introduksjon til kurset. Hva er strategi?
Utskrift av presentasjonen:

(Selskapsnavn) SWOT-analyse

Strenghts/Styrker (interne) Weaknesses/Svakheter (interne) (Sett inn en oppsummering her) Identifiser dine styrker ved å spørre deg selv: Hvordan skiller bedriften seg ut? Hva gjør produktet/tjenesten/ideen min unik eller verdifull? Hvorfor vil bedriften min tiltrekke seg kunder og bli en suksess? Hva er konkurransefortrinnet mitt? (Sett inn en oppsummering her) Identifiser dine interne svakheter ved å spørre deg selv: Kan bedriften min håndtere konkurransen? Har jeg erfaring/arbeidskraft nok til å drive virksomheten? Vil bedriften min kunne levere som vi har lovet? Har jeg nok penger til å holde virksomheten min oppe? Opportunities/Muligheter (eksterne ) Threats/Trusler (eksterne) (Sett inn oppsummering her) Identifiser dine eksterne muligheter ved å spørre deg selv: Hvilke aktuelle trender kan matche min forretningsidé? Hva er potensialet for å utvide forretningsidéen min til utlandet? Hvordan kan jeg videreutvikle produktet/tjenesten/ideen min? Hvilke markedsutviklinger kan bedriften min dra nytte av? (Sett inn oppsummering her) Identifiser dine eksterne trusler ved å spørre deg selv: Hvilke politiske og økonomiske trender kan påvirke forretningsidéen min? Kan noen lovgivningsinitiativer påvirke forretningsidéen min? Hvilke hindringer har jeg ennå ikke vurdert? Er det noen konkurrenter jeg burde bekymre meg over? Threats (external)

Identifiser dine styrker ved å spørre deg selv: Strengths SWOT Identifiser dine styrker ved å spørre deg selv: Hvordan skiller bedriften seg ut? Hva gjør produktet/tjenesten/ideen min unik eller verdifull? Hvorfor vil bedriften min tiltrekke seg kunder og bli en suksess? Hva er konkurransefortrinnet mitt?

Identifiser dine interne svakheter ved å spørre deg selv: Weaknesses SWOT Identifiser dine interne svakheter ved å spørre deg selv: Kan bedriften min håndtere konkurransen? Har jeg erfaring/arbeidskraft nok til å drive virksomheten? Vil bedriften min kunne levere som vi har lovet? Har jeg nok penger til å holde virksomheten min oppe?

Identifiser dine eksterne muligheter ved å spørre deg selv: Opportunities SWOT Identifiser dine eksterne muligheter ved å spørre deg selv: Hvilke aktuelle trender kan matche min forretningsidé? Hva er potensialet for å utvide forretningsidéen min til utlandet? Hvordan kan jeg videreutvikle produktet/tjenesten/ideen min? Hvilke markedsutviklinger kan bedriften min dra nytte av?

Identifiser dine eksterne trusler ved å spørre deg selv: Threats SWOT Identifiser dine eksterne trusler ved å spørre deg selv: Hvilke politiske og økonomiske trender kan påvirke forretningsidéen min? Kan noen lovgivningsinitiativer påvirke forretningsidéen min? Hvilke hindringer har jeg ennå ikke vurdert? Er det noen konkurrenter jeg burde bekymre meg over?