UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

>> Finding the job - choosing the people
Folkefest! EM Derfor søker vi fotball-EM 2016  Fotball-EM er en folkefest som skaper varige og positive ringvirkninger for hele samfunnet  Fotball-EM.
Sammen med vålerenga.
Hvordan ser framtiden ut for de som har investert?
Årsmøte RBK 28.februar 2005 Hva har skjedd de siste årene ? Regnskap 2004 – konsern og datterselskaper Fremtidige utfordringer.
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
Presentasjon Kolstad Håndball
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Lambertseter Svømmeklubb og Svømmehall

Hvorfor mister vi gjester?
Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Furutangen Aktivitetssenter AS
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
Instruktørkurs for kommuner Gjennomføring av lokale kurs (30 min)
BIT-programmet, EFFEKTMÅLING Statens nærings- og distriktsutviklingsfond Effektmåling i utvalgte bransjer, november 2001.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Forretningskonsept og forretningsplaner
Arrangementsseminar for Tippeligaen 2011 Arrangementet sett fra en spillers ståsted Joachim Walltin, forbundsleder NISO.
Integrerende metode i nær- ingslivet versus opprusting i en attføringsbedrift Paal Haavorsen og Rune Kvarme Bransjeforeningen Attføringsbedriftene
Mål og forventninger for Ehandel i Universitets- og høgskolesektoren Leverandørsamling – Pulje Mars 2008.
KS Bedrift Energi Vi forvalter landets mest kritiske infrastruktur
Kjell Stamnes Konsernsjef Glamox ASA
”Vann på avveier – En bransjeutfordring” Status for prosjektet Hobøl-konferansen 8.oktober 2008 Adm.direktør Tor Backe - NRL.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Betydningen av entreprenørskap i skoleverket
Område C ved Hans Magnus Lie Fem klubber: Jeløy, Moss, Rygge, Råde, Våler Informasjonen vil bli presentert under tre overskrifter: –Rekruttering og medlemsutvikling.
Høgskolen i Bodø – nær, nord og nyttig Høgskolen i Bodø - nær, nord og nyttig.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Karriereområdet NJF 2014 Arbeidsdokument
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi +3,0 % Totalmarked første halvår.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Nettbutikk for proffer gir mer!. MAXBO PROFF har pr. i dag 43 utsalg. Sisteleddsomsetning på 1,6 mrd profesjonelle kunder. Nærhet og tilgjengelighet.
1 Bedriftssamarbeid som middel for økt rekruttering Et case fra Høgskolen i Vestfold 24. Okt 2008 v/Marius Imset.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Veiviseren HÅNDBOK FOR TILLITSVALGTE I KLUBBENE
DEL 2: Praktisk treningsøkt - 2 timer
Samarbeide for å overleve? Mulighetene er der…og MÅ tas 5 September 2014 Grafisk bransjeforenings landsmøte 2014.
vil deltagerne lære blant annet:
Dobbel kompetanse 4 årig løp
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
A Merkantildata Company empowering your business.
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
Stavanger Turnforening Hvorfor samarbeide med STF i merkevarebyggingen? Stavangers desidert største idrettslag –Pr. dato medlemmer. Disponerer.
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
og egne plasser på tribunen
Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
Samarbeid REN og Høyskolen i Bergen Prosjektnavn: Fra Montør til Ingeniør Bachelorgrad i elkraftteknikk for inntil 24 studenter. Studentene er ansatte.
Stjørdal Næringsforum Finansiering av næringsforeninger Dina Elverum Aune.
Notodden voksenopplæring og Migranorsk Hvem er vi? Vi er en kommunal virksomhet som driver med ulike former for voksenopplæring. Vi har lokaler i Nopro-bygget,
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
Oslo, 2016.
Kvalitets- og miljøpolitikk, Elcom Signatur daglig leder:
Bli samarbeidspartner med Charlottenlund sportsklubb Junior
Visjon, virksomhetside og verdier
Gruppe- og bedriftssalg
Offer Amesto Solutions Kundefokus 1.
Styrevedtak sak 2011/3533, 29/6-11.
>> Finding the job
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
Camilla Hall-Henriksen
Utskrift av presentasjonen:

UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010 GO2 ARENA UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010 Stiftet Lerkendal Med visjon om å profesjonalisere kioskdrift, herunder øke service, omsetning og fortjeneste på arenaer i Norge. Driftsavtale med Lerkendal ble skrevet i 2011, og gjennom tre år ble konseptet utviklet og skreddersydd for effektivt salg. Lorem Ipsum has been the industry's standard. 2010 2011

UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010 GO2 ARENA UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010 Ullevaal Gasellebedrift 2014 Driftsavtale med Ullevaal fra 2014. Siden oppstart er det oppnådd like stor salgsøkning som ved Lerkendal - på halvparten av tiden. “En Gaselle er en raskvoksende lønnsom bedrift med ryddig økonomi og jevn omsetningsøkning over flere år” Prisen deles ut av Dagens Næringsliv. 2014 2014

UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010 GO2 ARENA UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010 Brann Viking Driftsavtale med Brann fra 2016. Etter å ha signert avtale med Bergens stolthet ble det oppnådd 45% økning allerede det første driftsåret.. Driftsavtale med Viking fra 2017. Siddisene har vi blitt godt kjent med gjennom 2017 og ser veldig frem til videre samarbeid de neste årene. 2016 2017

MÅLSETNING Vi skal bli best i Norden på arenasalg! Dette skal vi oppnå ved å tilby en klar kioskprofil, enkle og effektive systemer, samt gode produkter og betingelser som gir høy fortjeneste for våre samarbeidspartnere.

LERKENDAL STADION 40% Økning i snittsalg over 4 år NOK 14,- per tilskuer. Go2Arena signerte en treårs avtale med Rosenborg om drift av kiosksalg på Lerkendal stadion i 2011, og er utvidet til 2025.

ØKNING LERKENDAL SALG PR TILSKUER 2010 - 2017

PROFESJONELL PROFILERING

PROFESJONELLE MEDARBEIDERE Egne faste ansatte med timelønn.

Nettbaserte og praktiske kurs Kursene øker kompetanse og gir effektivt salg Innføringskurs HAACP & Matsikkerhet Varetrykk Varetilvirkning & service Kassesystem og mersalg Kiosklederkurs

Alle ansatte må bestå obligatoriske kurs på nett! Kursene Alle ansatte må bestå obligatoriske kurs på nett!

Organisering kampdag Med 150 ansatte i sving er det viktig med god organisering for å gi rask kommunikasjon – bedre oppfølging – økt salg og god varelogistikk

MERSALG Kurs Eksponering Varetrykk Fokus på suksessvarer og mersalg: Med høyt varetrykk, samt opplæring av ansatte gjennom nettkurs og praktisk opplæring - setter vi fokus på våre suksessvarer og menyprodukter. Salg av popcorn og snacks har siden oppstart økt fra 5% av totalsalget til eventyrlige 35% prosent! Kurs Eksponering Varetrykk

KAMPANJER Økt eksponering for leverandører og samarbeidspartnere! Fokus på ulike kampanjer for å øke salget. Effekt popcornkampanje: 30% økning kampanjedag På stadion benyttes over 100stk, 70x100 plakater. Tv skjermer skal opp for ytterligere visualitet. Økt eksponering for leverandører og samarbeidspartnere! +30%

INFØRING AV EFFEKTIVE SYSTEMER FRONTLINE KASSESYSTEM Spesialtilpasset arenasalg. Utviklet for effektivitet.

MOBILBETALING Fra 2015 var det mulig å betale med Valyou på Ullevaal Stadion. I 2016 ble mCASH innført på Lerkendal Stadion, og fra 2017 er Vipps inne på samtlige stadioner. Go2Arena ønsker å være tidlig ut med mobile betalingsløsninger da vi har stor tro på at det vil bidra til mer effektivt arenasalg!

Korrekt og effektiv bemanning hvert eneste arrangement. BEMANNINGSSYSTEM Go2 Arena har utviklet et eget bemanning og lønnssystem som gir full oversikt over våre ansatte Korrekt og effektiv bemanning hvert eneste arrangement.

For effektiv logistikk og vareflyt kampdag. VARELAGERYSTEM Go2Arena utvikler nå et eget system for varelager og bestilling. For effektiv logistikk og vareflyt kampdag.

ULLEVAAL STADION 35% Økning i snittsalg over 2 år NOK 9,42,- per tilskuer. Avtale med Ullevaal stadion fra 2014. I tillegg til eliteseriekamper arrangeres det også her landskamper, cupfinale, showkamper og konserter.

ØKNING ULLEVAAL STADION Salg pr tilskuer 2012 - 2017

Foreløpig høydepunkt: Vålerenga – Real Madrid 09. 08. 15. 27 Foreløpig høydepunkt: Vålerenga – Real Madrid 09.08.15. 27.000 tilskuere. 48,16,- per tilskuer og slo alle mulige omsetningsrekorder av kioskdrift i løpet av Ullevaal stadion sin 89 år gamle historie og selskapets forøvrig.   

KONSERTGJENNOMFØRING Gjennomføring av store konserter med over 25 000 tilskuere, erfaring fra både Ullevaal og Lerkendal og Viking Stadion. Utover salg fra kiosker mobiliseres det for høyt salg på matta.

BRANN STADION 45% Økning i snittsalg 2016 NOK 9,7,- per tilskuer. Pr 2016 gjort en 5-års avtale med SK Brann som strekker seg ut 2020.

EFFEKTIV OG VELLYKKET OPPSTART Vi har opparbeidet god erfaring med å implementere konseptet på nye arenaer. Med økning i antall salgspukter, 130 medarbeidere og god innkjøring av rutiner er omsetningen økt 45% på kort tid i Bergen.

VIKING STADION Det er pr 2017 gjort en 5-års avtale med Viking FK som strekker seg ut 2021.

Brann stadion: 400.000 fra kioskomsetning HVORFOR VELGE OSS? KLUBBEN TJENER MER. 2016 Lerkendal stadion: 1,1 mill fra kioskomsetning Ullevaal stadion: 750.000 fra kioskomsetning. Brann stadion: 400.000 fra kioskomsetning

NULL ADMINISTRATIVT ARBEID. HVORFOR VELGE OSS? 100% NULL ADMINISTRATIVT ARBEID. Vi tilpasser oss ønsket fargeprofil hos kunde Samkjøp gir styrke Tett samarbeid med Samkjøpsgruppen gjør at vi er ledende på vareutvalg, systemer, kampanjer, betingelser og muligheter.