Lektorutdanningen – gleder og utfordringer

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Brukerveiledning i FS ved UiN
Advertisements

Oppgaver frem mot neste samling OppgaveKommentarFrist Gjennomføre møte med mentor Gjennomgå visjon, mål, prosjektplan og evt. oppdatert prosjektidè med.
VELKOMMEN TIL INSTITUTT FOR SPESIALPEDAGOGIKK
Foredrag på konferansen Blå bevegelser, Oslo 2004 Kulturell basiskompetanse - - og utdanningen Førsteamanuensis Aud Berggraf Sæbø.
Større fokus på ledelse i toårig teknisk fagskoleutdanning Ørsta 15. og 16. august 2013.
Nordisk fagdidaktikk – konferanse Trondheim –
Studiestart 2013 Lektorprogrammet Mandag 12. august :30 – 14:00.
Jonas Bakken EdTech, UiO,
30. juli 2013 Silje Winther Seksjon for studentinformasjon og opptak
Program Fakta om NTNU NTNUs utdanningsområder *Studieprogram* Student i Trondheim.
Hva er problemet? Hvor god/dårlig er gjennomstrømning nå? Hvordan ligger vi an sammenlignet med andre institutter? Hva betyr det for vår økonomi/forskning?
Internasjonalisering - et strategisk valg for å heve kvalitet Mette Halskov Hansen Pro-dekan for forskning HF, UiO.
Internasjonal dimensjon i programmene Bjarne Skov Seniorrådgiver, internasjonalisering Programrådsmøte
Lene Dolva Bratland, 5. semester.  Vær åpen for ny informasjon  Å bli en del av fellesskapet.
Oppfølging av studenter ved HF: Hvor står vi og hvor går vi? Gro Bjørnerud Mo, studiedekan Studiekomiteen
STUT møte 16. mai 2014 Mastersøkere med internasjonal utdanning.
Agenda Kort orientering om valgsituasjonen og de valgbare studieretningene Spørsmål og diskusjon.
Evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013 Status og utfordringer i kvalitetsarbeidet Studiekomiteen
Velkommen til Program for religionshistorie og kulturhistorie
Informasjonsmøte onsdag 24. november 04 Bachelorprogrammet i utviklingsstudier.
Hva lærer studentene? Velkommen til seminar! Faglig ansvarlige: Kirsten H. Lycke og Torill M. Sandberg.
Studiedirektør Monica Bakken Studiekvalitet – resultater i 2011 Studiekomitéen
2005 Informasjonsmøte torsdag Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier.
29. juli 2014 Silje Winther Seksjon for studentinformasjon og opptak
Studiebarometeret 2014 Resultater, metodikk og anvendelse Helge Sigurd Hansen 17.mars 2015.
Institutt for spesialpedagogikk VELKOMMEN TIL INSTITUTT FOR SPESIALPEDAGOGIKK INFORMASJONSMØTE FOR NYE MASTERSTUDENTER 12. AUGUST KL. 10:15 -12:00, AUD.
MN-fakultetets planer for internasjonalisering 2012 Seminar
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
IHR-studier Ressurskartlegging Analyse – figurer Årsverk og studiepoengsproduksjon Revidert
Fokus på utdanning UiO’s verdi og synlighet er i stor grad knyttet til kvaliteten på de kandidater vi utdanner. UiO må styrke evnen til å drive strategisk.
1 Kvalifikasjonsrammeverk og terminologi Universitetenes felles samrådsseminar om implementering av kvalifikasjonsrammeverket NTNU 16. juni 2009 Eirik.
Kirsti L. Engelien & Marie S. Thorstensen ProTed – Senter for fremragende lærerutdanning Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO Lektorprogrammet.
STUA seminar 11. februar 2016 Marianne Jacobsen Veiledning hos MN-studieinfo.
Informasjon om Bachelorprogrammet i kultur og kommunikasjon.
Anna K. Buverud og Anja Gil Spilling Avdeling for fagstøtte.
Sommerseminar 2015 IPEDs studieportefølje. IPEDs studier Bachelor i pedagogikk Master i pedagogikk med 4 studieretninger Internasjonalt masterprogram.
2. mai 2016 Lærings- og arbeidsmiljøåret ved UV. UV 20 år i år! Fakultetet er 20 år i år Sammensatt av –Et tradisjonelt universitetsinstitutt -> IPED.
STYLE seminar 4. mars Strategi 2020: UiO skal tilby landets beste lærerutdanning og øke rekrutteringen av gode studenter innenfor realfag (s.8).
Utdanningsledelse - En rapport fra felten…. Bjørn Stensaker.
IPED sommeravslutning vår 2015 Rikets tilstand og utfordringer.
Presentasjon for Læringsmiljøutvalget ved UiO, Studiedekan Ingjerd Hoëm.
Lisa Utnem, Lektorprogrammets administrasjon Praktisk informasjon om uken.
Publiseringsanalyse 2011 Erik Ruud. Hovedtrekk ,6 160,9 240,8 245,8 Opprettholder økningen fra 2010 Samlet tellende publisering øker med.
Opptakskrav til master i pedagogikk
Mars 2017 Oppsummering: Prosjekt for kvalitetsheving av emneinformasjon: emnekursing og emneryddding i 2016/2017.
Status HP Utdanning og læringskvalitet
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Elisabeth Lackner Avdeling for fagstøtte
Revidert tidsplan InterAct våren 2016
Mars 2017 Oppsummering: Prosjekt for kvalitetsheving av emneinformasjon: emnekursing og emneryddding i 2016/2017.
Lisa Utnem, Lektorprogrammets administrasjon
Bredden av studentene Knut Mørken Ingrid Sand
Studiebarometeret
Prof. Dag Wiese Schartum, AFIN (program- og emneansvarlig)
Åfjord videregående skole:
Hvordan jobber FBA med internasjonalisering?
Søkertall fra samordna opptak i 2015 – noen hovedtrekk
Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Brukerundersøkelse, vår 2017
VELKOMMEN TIL MASTERPROGRAMMET I MUSIKKVITENSKAP
elementer knyttet til internasjonalisering
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
SV-fakultetets arbeid med internasjonalisering
Studieprogramlederrapporten 2018
4. nettverksmøte – de siste brikkene
Studieseksjonen – hvem jobber der og hva gjør vi?
Ny episode av gjennomføring og frafall
Oppfølging STUA seminar i februar
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Oppbygging av masterdelen av Lektorprogrammet
Utskrift av presentasjonen:

Lektorutdanningen – gleder og utfordringer Style, 4.3.2016 Studiedekan Ingjerd Hoëm

Dagens studieløp med samfunnsfaglig fordypning: Rød farge indikerer emner som ILS ansvarer for. Blå farge indikerer 80-gruppen i samfunnsfag. Grønn farge indikerer 60-gruppen i samfunnsfag.

Gleder Søkning til LeP, studieretning Kultur og samfunnsfag: Kvote Primærsøkere Søkere pr. plass 2013 86 260 3,02 2014 295 3,43 2015 280 3,26 .

Gleder fortsetter Fakultetet har ansatt en førsteamanuensis til Lektorprogrammet for å styrke vårt engasjement i programmet. Tiltak i årsplanen for 2016-18: Vurdere å etablere et eget innføringsemne for LeP-studenter, evt andre kullfremmende tiltak. Integrere praksis i masterdelen av LeP. Godt administrativt samarbeid med ILS

Utfordringer UiOs mest tverrfakultære og tverrfaglige studieprogram: Informasjons- og kommunikasjonsflyt mellom ansatte og studenter Kullfølelse for LeP-studentene: Studentene på LeP hører til ved UV-fakultetet, men tar emner ved SV-fakultetet. LeP-studentene deltar i emner ved fakultetet sammen med fakultetets øvrige programstudenter, bortsett fra SVLEP3090. Foreleserne vet ikke hvem LeP-studentene er. .