Nord Troms – et bærekraftig reisemål

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Miljørådgiver i grønn hverdag
Agenda Velkommen Litt om prosjekt Arrangementsturisme
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
Lofoten, medlemsmøte John-Steve Linløkken Markedsstrategisk Leder 11. Oktober 2012.
Fylkeskommunens rolle Fylkeskommunen som regional utviklingsaktør skal se sammenhenger mellom ulike sektorer, skape samarbeid mellom ulike aktører og utvikle.
Georg Kamfjord Handelshøyskolen BI
Hva finnes av tobakksforebyggende arbeid i Troms? Handlingsplan for folkehelse i Troms Partnerskap for folkehelse i Troms På fylkesnivå: Fylkeskommunen,
MENON Business Economics Et kunnskapsbasert Norge: Tittel Navn Handelshøyskolen BI Møte for styringsgruppen NHD, Erik W. Jakobsen.
Turisme og luftfart som næringsutvikler - bo, arbeid og opplevelser Heidi Jeanette Nygård Kommersiell leder Region Stavanger Region Stavanger BA – Destinasjonsselskap.
FJELLREGIONEN SOM REISELIVSARENA
TPO Noen mulige modeller angående hjelpetjenestene i videregående opplæring.
Leverandørnett Ormen Lange - LOL
B ÆREKRAFTIG R EISELIVSUTVIKLING R EISEMÅLSUTVIKLING • R EISELIVSRÅDGIVNING • B ÆREKRAFTIG R EISELIVSUTVIKLING Fjellturismekonferansen 2012 R EISEMÅLSUTVIKLING.
Laks og næringsutvikling i Kragerøvassdraget Ole Erik Elsrud.
Instruktør I-kurs i Basisopplæring Renhold 2009
Valdres Destinasjon AS
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
Branding av Nord-Norge - synliggjøring av det unike nord.
Senja som sjømatregion - et hav av muligheter
REISELIVSNÆRINGEN; DETTE VI SKAL LEVE AV. Ingen spøk, men ramme alvor.
Nasjonal status med lokale muligheter
Utdanning og framtidsmuligheter innen havbruksnæringa Jørund S. Larsen Regionsjef, FHL Midtnorsk Havbrukslag.
Grønn innovasjon og grønne arbeidsplasser i Oslo
UB som pedagogisk metode -ideèr og planer. Ideèr og planer ”Se mulighetene og gjør noe med dem”
Hva er etisk ansvarlig turisme? Er etisk ansvarlig turisme salgbar?
Grenland Senter for bærekraftig industriell utvikling Hallgeir Kjeldal ViG.
Leverandørnett Ormen Lange
Særskilte inntekter Barnetrygd, bidragsforskudd og kontantstøtte Av Kristian Sæbø – SFN landsmøte 2010.
Svein Erik Setermo. Trender i reiselivet Vinter opplever økende etterspørsel –Ekte vinter –Samiske opplevelser –Nordlys –Vinteraktiviteter Muligheter.
UTDANNINGSVALG 10.KLASSE
Presentasjon av konsept
Nasjonal Booking Switch Torsdag 13. januar kl – Elisabeth Heyerdahl-Jensen, prosjektleder BIT Reiseliv Kjell Galstad, prosjektleder Nasjonal.
Tre satsningsområder – Næringslivets potensiale Bygge og selge flere hytter Å få hyttefolket til å bruke hyttene sine mer –
Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Halti Næringshage AS. Aksjonærer i Halti Næringshage er Søndre Eiendom AsStatskog SF Ymber ASNord Troms Regionråd DA Yttregaard Reklame ASNorveg As Reisafjord.
Konkret samarbeid mellom reiselivs og kulturaktører ifht. det å utvikle og tilby ”kortreist kultur” i en kulturmeny, til bruk i utviklingen av reisemålet.
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE «spin-offs» Lise Hetty Olsen Opplæringskontoret for mekaniske fag
Miljøfyrtårnsertifisering Å være et Miljøfyrtårn gir økonomisk gevinst og positiv markedseffekt.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Representantskapets møte 26. mai 2010 Praktisk arbeid med samfunnsansvar 1.Kontinuerlig forbedring 2.Forbedring skjer gjennom dialog KLP inviterer til.
Reisemål Stryn & Nordfjord AS Skal Nordfjord lukkast med reiselivssatsinga må alle gode krefter jobbe saman Marita Lindvik Reiselivssjef.
Fra reiseliv til opplevelser Utvikling av opplevelsesnæringen i Nordland Liv Rask Sørensen SMART Bodø Foto: Hans Erik Elmholdt.
/ Forum for kompetanse og arbeidsliv 23. Mai 2016.
Det grenseregionale samarbeidet mellom Nordkalotten og Russland INTERREG IIA Barents 2000 Interreg IIIA Nord; del- og "Naboskapsprogram.
Helseturisme – en vekstnæring for Vest-Norge? NHO Reiseliv Vest-Norge Else Marie Gulseth Regiondirektør.
Majavatn Camping & Opplevelser introduserer Fritidstunet! En helårs basert virksomhet, nytenkende og nyskapende, Som produkt og forretningsmodell. 1.
Nærings- og handelsdepartementet Regjeringens reiselivsstrategi, strukturprosjektet Røros Destinasjon Norge.
Bergensregionens innstilling til Hav 21, hotell Neptun 20/2.
Innovasjon Norges tjenestetilbud til reiselivet Prøysenhuset, Christian Hedløv Engh.
Ideer fra forstudiet «Regionalpark Norefjell» Felles formannskap
SERVICE OG SAMFERDSEL UTDANNINGSVALG 10. KLASSE. På Lier videregående skole gis det opplæring i ordinært løp: ›1 gruppe Vg1 Service og samferdsel ›1 gruppe.
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
”Veien videre for reiselivet i Verdensarvområdet”
Markedsføring.
Gruppe- og bedriftssalg
Norden som foregangsregion
Visste du at: Karrieresenteret i Nord-Trøndelags historie strekker seg 8 år tilbake i tid? Etableringen av senteret var del av et bredt forankret arbeid.
Roede-kurs på arbeidsplassen
Kurs for tillitsvalgte i Norges Husflidslag
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Nysatsinga «Mat og reiseliv i Møre og Romsdal – grøn og blå sektor».
Mulighetenes Oppland i en grønn framtid:
Torbjørn Evanger Daglig leder AJA
Arrangementsturisme Idrett & Kultur
STRATEGISK NÆRINGSPLAN FOR TROMSØ-REGIONEN - forprosjekt
Arrangementsstrategi Lillehammer-regionen
Utskrift av presentasjonen:

Nord Troms – et bærekraftig reisemål Storslett, 28.09.2017 Georg Sichelschmidt Reiselivssjef

Visit Lyngenfjord Destinasjonsselskap for Storfjord, Lyngen, Kåfjord, Skjervøy og Nordreisa 2 ansatte, 3 kontorer Medlemsbedrifter: 55 Finansiering: tjenesteavtaler med kommunene, medlemsavgifter, salgsinntekter Utvikling, markedsføring og salg av reiselivsbaserte tjenester og tilrettelegging for reiselivsaktører ved Lyngenfjorden og nærliggende områder Finansiering er en spleiselag mellom det offentlige og næring

markedsføring Være en digital turistinformasjon for regionen Informere verden om oss via SoMe, nyhetsbrev Produsere brosjyrer om regionen Gjennomføre visningsturer og presseturer Representere bedrifter og regionen på ulike konferanser, møter, reiselivsmesser NHO reiselivskonferanse, Camping konferanse, Norwegian travel workshop,

salg Salgsplattform for alle medlemsbedrifter Aktiviteter, Overnatting Pakketering Nordlyspakker med: Salg gjennom forskjellige kanaler Egen hjemmeside TO Presentasjoner av NNR/ALF på ulike messer i verden Forespørsel etter pakker som inneholde Senja, hele Nord Troms, Alta og Tromsø Self catering pakker med: Manndalen Sjøbuer og Nordmannvik

utvikling Digitale turistinformasjon Utdanning turistvert Ski-Skilt prosjekt Terrengsykling Utvikling av reiselivsnæring og reiselivsprodukter Være samarbeids- og kompetansepartner for kommunene i forhold til tilrettelegging for og utvikling av reiselivsnæringene. Gjennomføre reiselivsrelaterte prosjekter på vegne av kommunene – der kommunene ønsker det, og hvor det da utarbeides egne avtaler for hvert prosjekt. Foreslå prosjekter og tiltak for hvordan regionen kan utvikles til et bedre reisemål.

Bærekraftig reisemål Bevaring av natur, kultur, miljø Styrking av sosiale verdier Økonomisk levedyktige bedrifter 108 kriterier Bevaring av natur, kultur og miljø: bruk av natur, vise frem lokal kultur, ta vi vare på alt? styrking av sosiale verdier: samarbeid, helårsarbeidsplasser, HMS økonomisk levedyktige bedrifter: helårsbasert  Det gi en konkuransefortrin!

Bærekraftig reisemål Bevaring av natur, kultur, miljø Lokalmat Guide Sertifisering Lokal mat guide Miljøfyrtårn sertifisering Green Key sertifisering Tilrettelegging av stier/parkering osv.

Green Key

Bærekraftig reisemål Bevaring av natur, kultur, miljø Lokalmat Guide Sertifisering Tilrettelegging Lokal mat guide Miljøfyrtårn sertifisering Green Key sertifisering Tilrettelegging av stier/parkering osv.

Bærekraftig reisemål Styrking av sosiale verdier Helårs arbeidsplasser Ski Skilt prosjekt Helårs arbeidsplasser Flere bedrifter satser – Ski skilt eksempel

Bærekraftig reisemål Økonomisk levedyktige bedrifter Pakketering Jobber med lavsesong Jobbe med lavsesong Pakketering – ikke bare være leverandør for…

Bærekraftig reisemål Sertifiseringen gir oss et konkurransefortrinn Vi kan bestemme utviklingen av regionen på våre premisser Jobbe i lag i hele Nord Troms Jobbe for framtiden – langsiktig utvikling

Hvordan kommersialisere sertifisering? Bruke sertifiseringen aktivt i markedsføring Eksempel Kontiki Reisen Jobbe markedsorientert Gå ut i verden å fortelle om dine produkter Tilby dine produkter digitalt! Fortell hele tiden at dere tenker bærekraftig Eksempel Kontiki Jobbe markedsorientert: ikke flere 8 mans hus!

Takk for oppmerksomheten Georg Sichelschmidt Reiselivssjef Tlf. 45465898 georg@visit-lyngenfjord.com Marie Kr Angelsen Markedsmedarbeider Tlf. 977 40 586 marie@visit-lyngenfjord.com www.visit-lyngenfjord.com