Allmøtet 14. april 2016 Tjenestekvalitet og brukeropplevelse

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IT-Ledelse , 4.februar Dagens: forts. “Dagens Situasjon” i Y-modellen
Advertisements

Samorganisering av sjeldenfeltet- hvilke muligheter gir dette for FOU? FOU- dag Frambu 5.april 2013 Odd Bakken og Terje Rootwelt Kvinne- og barneklinikken.
Samhandlingsstrategi for Møre og Romsdal
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Know IT •Etablert i 1990 •1300 konsulenter •Ca. 1,1 mrd. i omsetning •Børsnotert (OMX, Small Cap ) •Ønsker å vokse på Sørlandet •(Estland, Kina og USA)
Prosjektstatus. Fremdrift til nå  Forrige brukerforum la vi frem følgende plan:  15 mars – Fase 1 – alle hovedmoduler  15 april- Fase 2 med Aktiviteter.
IT-konferansen 2013 Mobiltilpassing av UiOs nettsider Even Halvorsen Webseksjonen.
Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Oppfølgingsmøte Alnabru prosjekt Alnabru 8. november 2007.
Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert
Torhild Rio Finvik og Torstein Rønningen
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Strategi for universitetets IT-virksomhet. Kontekst Strategi 2020 Mer strategisk IT: –U3 – USIT for UiO og UH, Rambøllrapporten –UiO-IT – Strategi, styring,
IHR IT plangruppa USIT allmøte Medlemmer Ingar Pettersen, leder Kjetil Johnsen, sekretær Morten Dæhlen, instituttbestyrer, IfI Jan Gunnar Bjålie,
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
IHR – Studier EVU -ISP Bakgrunn for IHR Strategisk plan: “Universitetet i Oslo skal forvalte sine samlede ressurser offensivt, slik at de bidrar.
Internt handlingsrom (IHR) NTNU – februar 2012 Prosjektleder Jenny Nornes, IHR.
Direktørnettverket 2. desember 2015: Årsplan for USIT for – Strategisk retning og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Ledelse av pasientsikkerhet Styreinvolvering. Sett et mål Del fakta og pasienthistorier Sett i gang og følg opp tiltak på systemnivå Forbedre pasientsikkerhetskulturen.
1 Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Skøyen, “Livsviktig IKT”
IT-ledernettverket 28. september 2016
Asbjørn Følstad, SINTEF IKT Oslo, 10. juni, 2004
RIS-metoden for prosessforbedring
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Implementering av nytt ITSM-system
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 22. november 2016
IT-ledernettverket 28. september 2016
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 6. september 2016
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 20. september 2016
Top 10 IT Issues Årsplan USIT IT-direktør Lars Oftedal
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 13. desember 2017
Terje Dale Mandag 6. mai 2013, Oslo
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Prioriteringer 2016 – Webseksjonen Even Halvorsen
Tiltak rundt planer og organisering
Top 10 IT Issues Strategisk retning IT-direktør Lars Oftedal
Universitetsdirektørens ledergruppe 10. januar 2017
Oversikt over avtalene
Asker - mulighetenes kommune
Anskaffelser med fokus på Innovasjon Strategisk forankring
Administrativ organisasjonsstruktur
Innovasjon og nyskaping
USITs Målbilde og prioriteringer
Seksjon for integrasjon og elektroniske identiteter (INT)
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 6. april 2017
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Allmøte 3. mars 2016.
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 11. mai 2017
Årsplan for SST/BO 2016.
Utskrift av presentasjonen:

Allmøtet 14. april 2016 Tjenestekvalitet og brukeropplevelse Even Halvorsen Seksjonssjef Webseksjonen

Strategisk retning Tjenestekvalitet og brukeropplevelse skal være innbakt i alle leveransene av IT IT-løsningene skal ha tilstrekkelig kvalitet, kapasitet, stabilitet og tilgjengelighet IT-løsningene skal gi nytteverdi og en god brukeropplevelse

Målsetning Etablere et felles fundament som sikrer forutsigbarhet knyttet til nytteverdi, kvalitet og brukeropplevelse i våre leveranser  Prosessforbedring må pågå samtidig som det er fult kjør på leveranser – strukturerte endringer

Status på tiltak for tjenestekvalitet og brukeropplevelse Etablere oversikt over applikasjoner med kvalitetskriterier Oversikt over applikasjoner i UAV på plass Enhetlig prosess for utvikling- og forvaltning Sjekkliste Identifisere og utvikle støttetjenester for kontinuerlig forbedring Etablere ansvaret for forvalting og videreutvikling av støttetjenestene Tydeliggjøre roller og ansvar for å ivareta kvalitetskriterier Linjeledere Gruppe for brukeropplevelse Styrke kompetansen i arbeidet med tjenestekvalitet og brukeropplevelse Øke kompetanse og kapasitet i Gruppe for brukeropplevelse Tiltak besluttet på IT-direktørmøtet 4. mars 2016: https://www.usit.uio.no/om/ledelse/moter/2016/160301/index.html