Allmøtet 14. april 2016 Tjenestekvalitet og brukeropplevelse Even Halvorsen Seksjonssjef Webseksjonen
Strategisk retning Tjenestekvalitet og brukeropplevelse skal være innbakt i alle leveransene av IT IT-løsningene skal ha tilstrekkelig kvalitet, kapasitet, stabilitet og tilgjengelighet IT-løsningene skal gi nytteverdi og en god brukeropplevelse
Målsetning Etablere et felles fundament som sikrer forutsigbarhet knyttet til nytteverdi, kvalitet og brukeropplevelse i våre leveranser Prosessforbedring må pågå samtidig som det er fult kjør på leveranser – strukturerte endringer
Status på tiltak for tjenestekvalitet og brukeropplevelse Etablere oversikt over applikasjoner med kvalitetskriterier Oversikt over applikasjoner i UAV på plass Enhetlig prosess for utvikling- og forvaltning Sjekkliste Identifisere og utvikle støttetjenester for kontinuerlig forbedring Etablere ansvaret for forvalting og videreutvikling av støttetjenestene Tydeliggjøre roller og ansvar for å ivareta kvalitetskriterier Linjeledere Gruppe for brukeropplevelse Styrke kompetansen i arbeidet med tjenestekvalitet og brukeropplevelse Øke kompetanse og kapasitet i Gruppe for brukeropplevelse Tiltak besluttet på IT-direktørmøtet 4. mars 2016: https://www.usit.uio.no/om/ledelse/moter/2016/160301/index.html