AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse 04.02.16.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til Bevola Bevola har markedets bredeste produktplattform til oppbygging av lastebiler, hengere og trailere. Våre løsninger skapes gjennom egne.
Advertisements

FORSVARSBYGG Forsvarssektorens egen eiendomsekspert.
Gode velferdstjenester i fremtiden NHO, 28. november 2013 Kristin Vinje.
Finansbyråd Kristin Vinje, 4. juni 2013
Hvordan stå i lederrollen? Forventninger og refleksjon
Hvilke verdier ønsker vi faktisk skal prege organisasjonen vår?
Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Erfaringer fra Tromsø kommune
Innspill DFDS Seaways Dagens og fremtidens aktiviteter !
Bymiljøavtaler Bård Norheim.
Etiske regler for ansatte i Oslo kommune
Av Per T. Eikeland Fleksibilitet og handlingsrom – konflikten mellom ytre og indre effektivitet av Per T. Eikeland
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
Lærerprofesjonens etiske plattform
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Felles nordisk anleggsmarked (GNA) Sektoransvar Bransjenettverk Bjørn Erik Selnes Bransjekontaktmøte 2. mai 2007.
BEDRIFTSHELSETJENESTEN (1)
Begrensninger og muligheter
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
Kvalitetsarbeid i Brubakken
Transportvedtekt oppdateres:
KRAFTSENTERET ASKIM HVORDAN HAR VI FORANKRET OG IMPLEMENTERT KORRUPSJONSFOREBYGGENDE ARBEID I ASKIM? Nettverkssamling mars 2014.
Lederstil og Motivasjon.
Strategi for biltrafikkreduserende tiltak i Buskerudbyen
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Nasjonalt sykkelarbeid Foto: Knut Opeide.
Kampen skole Vår visjon:
Jo Viljam Drivdal Leder - bymiljøavtale
Horten vidergående skole
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Styrer og mangfold Styreakademiet 15. september 2005 Elisabeth Grieg.
Strategidokument UNIKOM!
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Skriving og lesing som grunnleggende ferdighet
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Et selskap innenfor den tilrettelagte trafikken Per Sundberg Daglig Leder Samres Norge
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
HELHET – ENKELHET – KOMMUNIKASJON ”Jernbanen som regionutvikler”. Vestfold v/Osmund Ueland.
Planstrategier og scenarier for Østfolds utvikling Elin Tangen Skeide fylkesplansjef 1.
Mulig modell for framtidig finansiering av kollektivtrafikken Dialogmøte 29. mars 2012 Harald Horne fylkesrådmann.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Mandal kommune Utkast til nye etiske regler For ansatte og folkevalgte i Mandal kommune Vilhelm Lunde Holme –økonomi.
Arbeidsgiverstrategi og ledelse i Elverum kommune v/Arbeidsgruppa for arbeidsgiverstrategi i Elverum kommune For KS-nettverkssamling
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Tilbudskonferanse Rv 23 Linnes - E18. Planområdet Rv. 23 binder sammen E6 i Akershus og E18 i Buskerud Hovedinnfartsåren mot Drammen fra Røyken og Hurum.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
Rekommunalisering eller en entreprise?
Kommunal planlegging.
Hvordan styrke bestillerkompetansen
Visjon, virksomhetside og verdier
Kapittel 18: Ansatte som merkevarebyggere
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
Revisjon av kommuneplan – parkeringsbestemmelser
Samarbeid og medbestemmelse
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Kommunikasjon ≠ garnityr
Brukeren skal være viktigste aktør
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Kollektivtrafikkforeningen
LMI-strategi
Arrangementsstrategi Lillehammer-regionen
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Utskrift av presentasjonen:

AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse 04.02.16

Verdigrunnlag AtB skal være en kundedrevet organisasjon som lytter til markedet, og vil jobbe for å utvikle et mest mulig attraktivt og miljøvennlig kollektivtilbud i fylket innenfor de rammene som AtB til enhver tid rår over. Det er en nasjonal målsetting om nullvekst i personbiltrafikken og at all vekst i persontrafikken i de største byene skal tas med kollektiv, sykkel og gange. Dette må også gjenspeiles i den måten kontroll utføres.

Helhetlig: Gjennom effektiv, punktlig, tilgjengelig og samordnet transport skal kunden oppleve at vi er helhetlig og inkluderende. Hele verdikjeden fra informasjon til selve reisen skal henge sammen. Gjennom åpen kommunikasjon og leveranser i forhold til forventninger, skal vi opparbeide oss tillit og respekt.

Innovativ: Gjennom gode og effektive løsninger skal kunden oppleve at vi er innovative og fremtidsrettet. De skal merke at AtB har fokus på moderne og miljøvennlige tjenester. Vi forplikter oss til å være offensive, endringsvillige, ha fokus på mål og å nå mål.

Forutsigbar: Kundene skal på en enkel måte komme seg fra A til B gjennom at vi er på rett sted til avtalt tid både når det gjelder informasjon og selve reisen. Vi skal være tydelig og synlig i vår kommunikasjon.

AtBs kundeløfte Vi skal gjøre ditt valg enkelt. Hele veien.

Det forventes at Leverandør gjennom egen opplæring og ved valg av kontrollører leverer tjenester som er i tråd med AtBs verdier og dermed bidrar til å gi kollektivtrafikken et godt omdømme.

For at verdigrunnlaget skal omsettes i møtet med våre passasjerer, er det i instrukser for billettkontroll lagt vekt på viktigheten av: likhetsprinsippet uskyldspresumpsjon Det forventes at leverandøren også er i stand til å videreføre AtBs verdigrunnlag i eget instruksverk og egen opplæring av kontrollører.

Referanse: Vedlegg 2 Oppdragsbeskrivelsen Punkt 2.3 AtBs verdigrunnlag AtBs visjon. Vi er førstevalget fra A til B.