Grunnleggende salgsteknikk Utesalg
Tema: Grunnleggende salgsteknikker Målgruppe: Selgere i alle brand Tidsramme: 2 dager Leverandør: Institutt for salg og markedsføring Ansvarlig i Choice Hotels: Kari-Anne Røisland Påmelding: http://choiceacademy.choice.no for support kontakt helen.sturesson@choice.no Deltakeravgift: Kr. 3000,- pr. deltaker (reise/opphold i tillegg)
Målsetning Bli gode på oppsøkende salg Bli gode på salgsteknikker for å komme i kontakt med nye kunder Øke antall møter med kundene
Innhold (1) Faktorer som påvirker salget Møtebooking Gjennomføring av kundemøtet Avdekke og utvikle behov Argumenter og håndtere kundens innvendinger Oppfølging pr. telefon Konkurrenter Closing og beslutningsprosessen
Innhold (2) Ettersalg Ordre Tilbud Behov Åpning Relasjoner Lojalitet Closing Beslutningsprosessen Bekymring for beslutning Konkurrenter Ordre Tilbud Bruk av maler i Super Office Skrive selgende tilbud Følge det opp, systematikk (Behov for å sende tilbud?) Avdekke og utvikle kundens behov Åpne, lukkede, ledende og nøytrale spørsmål Ferdigheter i lytting Argumentere egne USP Håndtere innvendinger, herunder pris Fra kalde fakta til nytteverdi for kunden Invitere på visning Behov Møtebooking Gjennomføre salgsmøtet Åpningsfasen Bygge tillit Åpning