Grunnleggende salgsteknikk

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Anbudskonkurranse asfalt
Advertisements

Praktisk info til prosjektkunder
Hvordan bestille fast telefoni. 1. Logg inn på og velg ”Legg til bedriftsordre”
Generell kundebehandling på telefon INTERAKTIVT LÆREVERK
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no.
Kapittel 7 Delkompetansemålet: vurdere betydningen av ekstern, intern og interaktiv markedsføring for å fremme salg.
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)
REKRUTTERING TIL SMIL GRUPPER
HANDLINGSMETODEN Handlingsmetoden er utarbeidet av Gunvor Slaatto, og er en drøftingsmåte som sikrer bred medvirkning og løsninger som utvikles i fellesskap.
E-handel.
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre
Prosesslederstudiet VELKOMMEN!
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Barnelederkonferanse på Bibelskolen i Grimstad februar 2007 ”Kirken i møte med det lekende, ropende og estetiske barnet” Flere spennende foredrag.
Flekkefjord Produkter AS. ETABLERINGEN Etablert våren Kun NKI Få tilbud lokalt. Styrke tilbudet ved bedriften Styrke statusen til bedriften.
Praktisk gjennomføring av et transaksjonsoppdrag
Malverk intern produktopplæring
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Opplæring av nyansatte hos Blend.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Tema: Kommunikasjon i team
Vis hvordan dere har tenkt. Dette er viktigere enn selve faktaene… Forside.
Per Schjølberg-Henriksen Oslo 27. oktober 2004 Forskningsbasert kompetansemegling Erfaringer fra TEFT og IRC Forskningsbasert kompetansemegling Metoder.
Attachè – rollen i TEFT John Arne Bjørgen Seminar
Sikrer kommunene barneverntjenestens arbeid med undersøkelser?
© Olav Torvund - INSTITUTT FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Rettigheter til programmer Informasjonsrett.
JUBILEUMSSEMINAR BOTRENINGSSENTERET 10 ÅR Terminus Hall.
Kjente brukersteder med høye rabatter Fordelsguide i høy kvalitet, med kort og lommeguide Lang gyldighet på alle fordelene (1. november 2010)
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Til foreldre/foresatte for jenter/gutter i alderen 6-12 år Konsum Gruppen Norge AS og Gresvik IF arrangerer for tredje år fotballskole for barn i alderen.
Fremtiden er elektrisk INVITASJON Regionsentral Sør inviterer driftssentralpersonell og driftsledere m.fl. til Driftsteknisk møte på Thon Hotel Opera –
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
Kapittel 7: Salg Læreplanmål: – Gjennomføre en salgssamtale for et produkt Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Friele + Farmen = sant! Av Anita, Valeria, Line & Bendik.
BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGEN INFORMASJON TIL STYRERE DATAINNSAMLING I denne presentasjonen finner du viktig informasjon om hvordan du kan bidra til.
Kapittel 2 – Tilbud og etterspørsel. I kapittel 2 skal du lære: Hvilke forhold som bestemmer etterspørselen etter en vare Hvilke forhold som bestemmer.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
Moementum Norge AS | Pilestredet 73 | 0354 Oslo. Salg- og markedsføring Hvordan skaffe seg nye kunder gjennom allerede eksisterende kontakter? Ole-Bengt.
Tema: Coaching – ”Fra sjef til leder” Modul
Utfordringsrett Konsekvenser for økonomistyring
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
Markedsføring.
Visjon, virksomhetside og verdier
Salg 2 for elektrikere - et forslag
Målsetning Gi innkjøpere bedre kunnskap i bruk av innkjøpsportalen by.choice som gir Choice økt lojalitet til leverandører, bedre statistikkgrunnlag for.
Choice Sales Introduction
Fra sjef til leder Modul 2: Gruppecoaching.
Konferansesalg Vedisalg Call-team Innhold.
Fra sjef til leder Modul III
Fasilitering av kurs.
ONSDAG 25. OKTOBER 2017 PÅ SCANDIC RINGSAKER HOTEL, OLRUD
Salgsamtalen Innesalg.
Salgsledelse.
Tema: Grunnleggende ledelse
Rekruttering.
Tema:. Super Office og Ratemaster Målgruppe:
Presentationsteknikk
Planleggingsfasen av arrangement
Målgruppe: Resepsjon, nattevakter, restaurant, bar
Kapittel 3 Inntektsdannelsen
Gjør om fra presens til s-passiv. 
Foreldrenettverk i skolen Kristine Hasund
Foreldrenettverk i skolen Kristine Hasund
Prosjektmodellen Otto Husby Cimple AS.
Utskrift av presentasjonen:

Grunnleggende salgsteknikk Utesalg

Tema: Grunnleggende salgsteknikker Målgruppe: Selgere i alle brand Tidsramme: 2 dager Leverandør: Institutt for salg og markedsføring Ansvarlig i Choice Hotels: Kari-Anne Røisland Påmelding: http://choiceacademy.choice.no for support kontakt helen.sturesson@choice.no Deltakeravgift: Kr. 3000,- pr. deltaker (reise/opphold i tillegg)

Målsetning Bli gode på oppsøkende salg Bli gode på salgsteknikker for å komme i kontakt med nye kunder Øke antall møter med kundene

Innhold (1) Faktorer som påvirker salget Møtebooking Gjennomføring av kundemøtet Avdekke og utvikle behov Argumenter og håndtere kundens innvendinger Oppfølging pr. telefon Konkurrenter Closing og beslutningsprosessen

Innhold (2) Ettersalg Ordre Tilbud Behov Åpning Relasjoner Lojalitet Closing Beslutningsprosessen Bekymring for beslutning Konkurrenter Ordre Tilbud Bruk av maler i Super Office Skrive selgende tilbud Følge det opp, systematikk (Behov for å sende tilbud?) Avdekke og utvikle kundens behov Åpne, lukkede, ledende og nøytrale spørsmål Ferdigheter i lytting Argumentere egne USP Håndtere innvendinger, herunder pris Fra kalde fakta til nytteverdi for kunden Invitere på visning Behov Møtebooking Gjennomføre salgsmøtet Åpningsfasen Bygge tillit Åpning