Frokostmøte 5. mai 2017 Lansering Frilux.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Individuelle planer Foreldrekurs 2005.
Advertisements

Biblioteket som støtte for forskning og utdanning Randi E. Taxt Bibliotekmøtet på Hamar
Forutsetninger – barrierer - strategier VIRKNINGSFULLE TJENESTER - om å bygge opp og utvikle en virkningsfull tjeneste.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Bibliotekreform 2014 INNHOLD OG TJENESTER.
ved Wenche Natland Dahlen Karl-Johan Johansen
Bruk av IKT i skolen - påstand • Bruk av IKT I skolen har generelt sett ikke endret karakter på denne siden av årtusenskiftet. Oppgaver som løses med teknologi.
Levanger kommune - Levanger bibliotek – Driftskomiteen Folkebiblioteket anno 2008 Hva er det?
Fasilitetsundersøkelse Orientering til LMU Oslo 26. august.
Sats på nettet Av Lars Egeland. Hvorfor satse på nettet ? zRask informasjon og kommunikasjon zMiljøvennlig zStor uavhengighet av tid og sted zFramtidas.
Une Hallem Utviklingssenter for sykehjem i Nord-Trøndelag Rolle og funksjon i helsetjenesten 1.
Human Factors (HF) i kontrollrom - En revisjonsmetode 2003
Presentasjon av NTL NAV
Demokratisk fornyelse Lokale praktiske erfaringer og mulig implementering i nasjonal politikk. Tone Tellevik Dahl-bydelsutvalgsleder Morten Nordlie-kultur-
© Eurokompetanse a.sISO 9000:2000 august 2001 nr. 1.
Nasjonalt pilotsykehus v/prosjektleder Tone Reneflot Thoresen
Arbeidssted.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Erfaringer fra IA arbeidet
Suksesskriterier.
Noen nyttige råd og tips – IK - Akvakultur
Brukervennlighet er død– leve brukeropplevelsen. Trend 1: Produkter er blitt for komplekse. 2Agile UX.
Fagbibliotekarer og kunnskapskultur. Bygge en kultur for kunnskap? En litt vågal påstand: Vi fokuserer mer på kunnskap om kultur enn å støtte en kultur.
Det umulige ble mulig Felles IT-løsning for HiST og NTNU i Bibliotek for medisin og helse (BMH) Karen J. Buset, BMH NTNU Astrid Kilvik, BMH HiST Brynjulf.
Lederens rolle i systematisk etikkarbeid og noen erfaringer…. Sandefjord, Stokke, Larvik Kommune Larvik, Leni Klakegg, KS.
Norgesuniversitetets prosjektmidler Vigdis, Janne og Eva
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Koordinatorforum 5 juni 2012 NYTT fra : Helsetilsynet i fylket OPPHØRER EN klageinstans : Fylkesmannen –For kommunale helse- og oms.tjenester.
OrensteinR.Vaagan JBI/HiO1 Orenstein, D. I. "Being in the Library Business. An Entrepreneurship Primer for Library Administrators", Library Administration.
Fylkesmannen i Møre og Romsdal Statlig tilsyn med kommunesektoren Samordning Bakgrunn: NOU 2004 nr 17 – Aaslandutvalget Ot.prp nr. 97 (2005 – 2006) Kapittel.
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
Hva er LEAN, og hvordan vil UiO bruke metodikken
OMSORG 2020 Omsorg 2020 er regjeringens plan for omsorgsfeltet – Prioritere områder i omsorgsfeltet – Styrke kvaliteten og kompetansen.
Oslo kommune Byrådsavdeling for byutvikling Plankontoret for Groruddalen Metodeutvikling i Groruddalssatsingen Nasjonal konferanse om områdeløft Hotell.
Møte m/SAB arbeidsgruppe september 2015 IT for et fremragende universitet Lars Oftedal.
Lederdialog 8. – 10. juni. Samlingens innhold Status: Hvor er vi? Hvor langt er vi kommet? Hva er særlig viktige utfordringer fremover? Refleksjon: Hvordan.
Kaite Stover Leder Lesersørvisavdelingen Kansas City Offentlige Bibliotek.
Oppfølging av kompetansestrategi… Bruk av resultatledelse i arbeidet med Kompetanse for Mangfold Tiller 9. og 10. februar 2016.
Strategiplan
Årets norske Leanvirksomhet
Internasjonalisering
HiSF og pedagogisk entreprenørskap
Utviklingskontrakt for Fremtidens hurtigbåt
Virksomheten din skal effektivisere
KULTURTANKEN Økonomi og forvaltning
Statlig styring av kommunesektoren via rettigheter/minstestandarder/pålegg er for omfattende, (%) (n=88)
Årets norske Leanvirksomhet
Frilux Flo: Dele for å lære
Digitalisering og digital kompetanse
REalfagskommune!.
Digikort Gyldendal Akademisk
Innovasjon og nyskaping
Brukerdrevet innovasjon med biblioteket som plattform
Hva er kommunenes utfordringsbilde ? Perspektiver fra Lindås kommune
Metodeutvikling i Groruddalssatsingen
Årets norske Leanvirksomhet
Innovasjon i lokalarbeidet
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Frokostmøte om kunstig intelligens
Årets norske Leanvirksomhet
Valgfaget design og redesign
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanvirksomhet
Verdier og visjon i nye Stavanger
SØLVBERGET MAKERSPACE
Årets norske Leanvirksomhet
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Frokostmøte 5. mai 2017 Lansering Frilux

Bakgrunn Flere års erfaring med UX via Brukerdrevet innovasjon Faglig interesse og engasjement Besøk hos NC State University Egen «User Experience»-avdeling Kunnskap hos noen få -> Interesse fra mange Ledergruppen ønsker å satse på UX Et godt utgangspunkt!

NC State University Egen «User Experience» avdeling Ansvar for hele brukeropplevelsen Nettsider, søk, chat, digitale tjenester Bemanning og drift av det fysiske biblioteket Design av nye tjenester Bruk av ny teknologi Omfattende «User Research»

Hva er målet med UX? Bedre bibliotekopplevelse Bedre bibliotektjenester Både fysiske og digitale Utforske nye roller for UB Motiverte, engasjerte og kompetente ansatte

Hva vil vi oppnå med UX? Kultur for innovasjon og kontinuerlig forbedring av tjenestene Systematisk innhenting av brukerinformasjon/testing/user research Ha et design- og brukerperspektiv på vår virksomhet og våre tjenester UX som en del av den daglige driften Tar kunnskapsbaserte beslutninger om våre tjenester

Hvordan skal vi oppnå våre mål? Hvordan skal UB organisere seg for å lykkes med UX? Hva skal til for at UB skal lykkes med dette? Ressurser og kompetanse. Hvordan skal vi samarbeide på UB slik at dette blir et felles UB-prosjekt?

Veldig bra at det at ledelse har tatt initiativet til UX lab + endringer. Opplevelsen av våre tjenester.

Library UX I & II Prosjekter støttet av utviklingsmidler fra NB Det overordnede målet for prosjektet er å gi noen svar på hvordan man skal drive tjenesteutvikling med fokus på brukeropplevelse (UX) i biblioteket. For å svare på dette, vil prosjektet utvikle UX-metodikk og UX-verktøy for tjenesteutvikling i bibliotek, som kan benyttes av hele biblioteksektoren. Videre vil prosjektet teste metodikk og verktøy på komplekse case/problemstillinger knyttet til tjenesteutvikling i bibliotek. Etablere en (online)plattform for et skandinavisk UX-fellesskap