Vedlegg 4 – bussanlegg og ladeinfrastruktur

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Innkjøpstjenesten Affærsmöligheter med Norge Seminarium 21 oktober 2009 Östersund Innkjøpssjef Jan Ivar Bjørnli.
Advertisements

Øyfergesambandet i Oslo Dialogkonferanse 7. januar 2013 Rolf Michael Odland Leder for Innovasjon & HMSK Boreal Transport Norge 1.
SB konsernet: Det naturlige førstevalg i Nord-Norge på buss, gods og miljø.
Anleggsinnehavers sjekkpunkt Ark 1 av 4 JANEIMå utføres innen Merknader Lokalitetsklassifisering 1. Er det utført en lokalitetsklassifisering (ihht til.
7 og 8 september 2010 Bård Skage, Helse Midt-Norge RHF
ER VI I TIDE? 1. Dialogkonferanse om Bussanbud Møte med Ruter 25. november 2013.
Kvalifikasjonsordning
Dialogkonferanse – bussmateriellstrategi UnibussSide 1.
Offentlige anskaffelser og interkommunalt samarbeid
<PROSJEKT NAVN OG NR.> <DATO>
Innkjøpsseksjonen Marianne B. Svendsen Åse Barsnes Skattum
Nyhet – Statsbudsjettet 2005: Ny terminologi: Godtgjørelse ! Ikke: Tilskudd.. Subsidier..
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Policydokument.
Utfordringen: Hvordan kan Asker Skiklubb best utnytte Føyka til å sikre klubben ”bærekraftige” løsninger; til glede for dagens og fremtidens idrettsutøvere?
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Royal Ministry of Culture and Church Affairs 1 Universell utforming, hvordan sikre tilgjengelighet for alle. 10 oktober 2006 Rådgiver Frode Langø.
StartsideFaktaOmråderHva gjør viHistorieMiljøEtikkOrganisasjonSamarbeidUtstillingerDagens tema MTFs symposium 11. og 12. mars 2008 Losby gods Sentralisering.
Markedssituasjonen for drift og vedlikehold, funksjonskontrakter
Statens Vegvesen som byggherre
Innspill vedrørende Helse Vest IKTs prismodell Per Nordenson fredag Sak 060/06 Vedlegg 1.
Grensesnittet infrastruktur/ombordutrustning. Systemeieransvaret. Morgenmøte Statens jernbanetilsyn 11. september 2014 Prosjektsjef Eivind Skorstad ERTMS.
Dialogkonferanse bussanbud 2015
| 1 Instruktørkurs for kommuner Veiledere; tilknytning til helsenett og fjernaksess (30 minutter)
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2015
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
Kommentarer på dialogmøte i Ruter 26.September 2014.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Vedlegg 2 - Materiellbeskrivelse Nittedalsanbudet 1.
Vedlegg 4 - Anleggsbeskrivelse 1. Om bussanlegget i Nittedal Eier: Kjulsveien 15 AS (tidl. Schøyen Gruppen A/S) Adresse: Kjulsveien 15, 1480 Slattum (del.
Vedlegg 6 - Incitamentbeskrivelse Nittedalsanbudet 1.
Utvikling av forretningsmodeller Dialogkonferanse torsdag 7.april 1.
Nye nettsider Elvur Thorsteinsdottir Dialogmøte.
Dialogkonferanse Datalagring og backup/recovery tjenester Agenda Presentasjon av Bergen kommune/ IKT Drift Dagens avtale:  Datalagring – SAN  Backup.
1 Innovative offentlige anskaffelser og leverandørdialog Dialogkonferanse AtB, 30. nov 2015.
Anskaffelse synstekniske hjelpemidler Leverandørmøte
Forutsigbarhet, ledig kapasitet – erfaringer med forvaltningsreformen Jon Sellæg, daglig leder Røstad Anlegg Stein Gunnes, sjeføkonom MEF.
Agdersamling 13 sept kommunal responssentertjeneste og felles anskaffelse av trygghets- og varslingsteknologi Agdersamling 13. september 2016 Prosjektleder.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Dialogmøte om ladeinfrastruktur Oslo Lufthavn Konrad Pütz, Enova.
Offentlige anskaffelser og kampen mot sosial dumping Nei til EUs faglige konferanse Oslo, Roar Eilertsen De Facto.
Innkjøp Nytt regelverk og revidering av TFK s anskaffelsesreglement.
Dialogkonferanse del 2 Scandic Hotell Alta 12. oktober 2016 Alta 12. oktober 2016 Johan Fredrik Nilsen Alta omsorgssenter.
Et mer ambisiøst næringsliv Nina Broch Mathisen Direktør Innovasjon Norge Hordaland.
Markedsleder i Norge på elektriske busser
Dialogkonferense Ruter
Aksess Innkjøp as Digitalisering av samspillet mellom
OMFANG OG UTFORDRINGER VED MARKEDSEKSPONERING AV KOMMUNALE TJENESTER.
Drift og vedlikehold i støpeskjeen
BOREAL Dialogkonferanse Kolumbus 8. September 2016 Ivan Fossan.
Dialogkonferanse El-buss Bussanlegg AS
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
[Firmanavn] Forretningsplan.
Dialogkonferanse Nittedalsanbudet.
Dialogkonfernse Ruter
Fast, reliable and proven eBus charging technology Ruters dialogseminar, 13th February 2017 © Siemens AG 2017.
Offentlige anskaffelser
Dialogkonferanse om elbusser xx. februar 2017
Systemtest av elektriske busser i Oslo sentrum Presentasjon på dialogkonferanse Unibuss.
[Firmanavn] Forretningsplan.
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
IT-arkitektur – leveransemodell
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Offentlig Privat Samarbeid (OPS)
PLAN FOR ANLEGGET I LEIRAVEIEN
Konkurransen om Buss-tjenester i Ruters vestregion 2020
Utskrift av presentasjonen:

Vedlegg 4 – bussanlegg og ladeinfrastruktur Systemtest elbuss Vedlegg 4 – bussanlegg og ladeinfrastruktur Kristin Mathisen, fagansvarlig bussanlegg

Skal Ruter stille med anlegg når det kun er snakk om ca 10 leddbusser? Er antallet busser så lavt at tilbydere kan skaffe til veie anlegg selv uten at det vil være konkurransevridende?

Del av Brubakkveien - mulig bussanlegg 15,5 mål tomt Ikke bussdrift i Ruterregi der i dag Inneholder alle fasiliteter; møterom, kantine, kontorer, garderober, verksted og vaskehall Mulighet for trafikkledersentral Godt plassert like ved Grorud stasjon Årlige driftskostnader for hele anlegget i 2014 var på ca 2 800 000 kr

Er det Ruter eller tilbyder som skal anskaffe ladeinfrastruktur? For å sikre den beste driften og de likeste vilkårene i konkurransen, er det mer hensiktsmessig at Oppdragsgiver stiller med ladeinfrastruktur eller er det noe markedet vil håndtere selv? Er det forskjell på ladeinfrastruktur på anlegg og på vei?

Alternativ ansvarsfordeling ladeinfrastruktur Modell 1: Operatør anskaffer, drifter og vedlikeholder. Ruter overtar infrastrukturen etter at anbudet har utløpt Modell 2: Strømleverandør er ansvarlig for etablering og drift. Modell 3: Ruter anskaffer og har drifts- og vedlikeholdsavtale med leverandør. Modell 4: Oslo kommune anskaffer og har drifts- og vedlikeholdsavtale med leverandør. Modell 5: Innspill?

Bør det være forskjellig forretningsmodell på ladeinfrastruktur i testperioden og i et ordinært anbud?