DRI3001 V-16 Bacheloroppgave

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Muntlig eksamen realfag: Retningslinjene for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune: Realfag 7.april 2008.
Advertisements

PROSJEKT VÅREN 2015 I løpet av våren 2015 skal samtlige studenter i 3DT, 3ELE, 3DTD, 3. master ikt og 3 master indøk, 3DTM, Programmering og Multimedia.
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
Oppstart av arbeidet med bacheloroppgave Dag Wiese Schartum.
PROSJEKT VÅREN 2014 I løpet av våren 2014 skal samtlige studenter i 3DT, 3ELE, 3DTD, 3. master ikt og 3 master indøk, 3DTM, Programmering og Multimedia.
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001) Frist for levering av skriftlig rapport fastsettes av hver enkelt gruppelærer med seneste.
STUA seminar 11. februar 2016 Marianne Jacobsen Veiledning hos MN-studieinfo.
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
Sett inn Prosjektnavn Prosjektleder: … Statnett:... Prosjektbeskrivelse OBS! Se notater under foilen for veiledning!
Bacheloroppgave Bygge videre på det som fungerer godt – forandre på det som ikke fungerer optimalt.
SFS 2201 – kjennelsen Slutningen – partsforholdene I.SFS 2201 prolongeres med følgende endringer: Pkt. 1 gis slik ordlyd: Denne særavtale er.
Informasjonsmøte november 2016
Systemavgrensing og aktøranalyse
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
Individuell Automagisk Tilbakemelding (av skriftlig eksamen)
Ad. oppsummering av FINF4001
Struktur i høyere utdanning – SamarbeidArbeidsdelingKonsentrasjonSammenslåing Allmøte SVT 5 desember.
Utdanningskomiteen 19. mai
Om arbeidet med bacheloroppgave, DRI3001
Institutt for kjemisk prosessteknologi
Masteroppgaven: Valg av tema, problemstilling og søknad om veileder
Lovstrukturen er basert på prosessen i en byggesak– dvs
INFORMASJONSPROGRAM Oppholdstillatelse.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Prosjektmodellen Planleggingsfasen Gjennomføringsfasen Kontroll
Dag Wiese Schartum, AFIN
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Krav til rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
Gruppearbeid til bolk D for emnet Digital forvaltning (DRI)
Dokumentasjon og systemutvikling som regelverksutvikling
Utlysning av studentoppgave
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
FINF4012 Digital forvaltning: Regulering, utvikling og bruk av IKT Oppsummering Dag Wiese Schartum.
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
Oppsummering – FINF1001 Departementer Direktorater / tilsyn Kommuner
DRI2020 Rettskilder og informasjonssøking -oppsummering
I: Jus som ramme for beslutningssystemer i
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Valgfag innsats for andre
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Den matematiske samtalen
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Studiebarometeret 2017 Den nasjonale undersøkelsen av studentenes oppfatning om kvalitet i utdanningen.
Om arbeidet med bacheloroppgave, DRI3001
Resultater av kartlegging mai 2015
StiNe – Studieinformasjon på nett
Klubbutvikling oppfølging
Om det rettskildemessige grunnlaget for transformering
Margaret Louise Fotland, AF Elin Stangeland, Universitetsbiblioteket
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Dag Wiese Schartum, AFIN
Rettskildestudier («annen rettskildeforskning»)
Organisering og arbeidsdeling i den digitale forvaltning
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Dag Wiese Schartum, AFIN
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
4. nettverksmøte – de siste brikkene
Skrive 30 poengs masteroppgave i forvaltningsinformatikk
Rettskildestudier («annen rettskildeforskning»)
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Dag Wiese Schartum, AFIN
Organisering og arbeidsdeling i den digitale forvaltning
Sensorveiledninger – anbefalinger og eksempler
Organisering og arbeidsdeling i den digitale forvaltning
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Informasjonsmøte om «Felles læringsplattform for statlige virksomheter» (Virksomhetsplattformen) Tone Kastnes Difi
Utskrift av presentasjonen:

DRI3001 V-16 Bacheloroppgave Dag Wiese Schartum

Opplegg for emnet (fortsettes) 20 sp gruppearbeid Dvs. stor arbeidsinnsats og mye hardt arbeid! Grupper på 4 personer (3 og 5 er også mulig, hvis nødvendig) I utgangspunktet, fritt sammensatte grupper; men mulig at Arild/Dag må overstyre for at kabalen skal gå opp  Start: så tidlig som mulig etter nyttår, slutt: 1. juni 2016 Individuell muntlig eksamen på basis av rapporten fra gruppene (første halvdel av juni) Arbeidet skal utføres som oppdrag Mest mulig reell bestilling fra en ekstern oppdragstaker Studentenes egne forslag er ofte best (men justering kan bli nødvending) I siste instans tar Arild/Dag ansvar for at alle har et emne Arild/Dag etablerer kontakt med oppdragsgiver, blir med på første møtet og sørger for at det inngås i) avtale med prosjektbeskrivelse Gruppen velger en kontaktperson som oppdragsgiver kan forholde seg til, og skaffer en felles epostadresse som veileder benytter i kommunikasjon med gruppen Tar sikte på at alle har klart et oppdrag innen utløpet av januar, helst før

Opplegg for emnet (fortsatt) Om innholdet Er ikke et akademisk arbeid i vanlig forstand Stor vekt på å utføre et oppdrag etter oppdragsgivers ønske Krever ikke mer utredning og litteraturstudier enn det et vel utført oppdrag gjør nødvendig Krever imidlertid stor grad av faglig bevissthet og modenhet, og begrunnelse for valg, utdypende kunnskaper mv vil uansett bli testet i muntlig eksamen Resultatet er alltid en skriftlig rapport, men denne kan gjerne suppleres med prototyper e.l., og rapporten kan i stor grad inneholde grafiske løsningsforslag mv (ikke bare tekst) Undervisning og veiledning Litt undervisning, helt i begynnelsen av arbeidet, relatert til temaer som oppdraget aktualiserer Veiledning; stort sett styrt av gruppen, men med «passe påtrengende» veileder som heier for å få tilstrekkelig rask og god fremdrift Veiledningen mest intensivt i starten og mot slutten av arbeidet

Mulige oppdrag Det aller beste er å foreslå tema selv Noen muligheter; til å velge eller til inspirasjon for egne ideer Vurder en personvernerklæring og foreslå forbedringer Vurder organisering av behandlingsansvar i en virksomhet Vurder rettsinformasjonen på en nettside, knyttet til en type forvaltningsvedtak og foreslå forbedringer Vurder brukerstøtte i en selvbetjent rutine og foreslå forbedringer Vurder hvordan et forvaltningsorgan kan bedre etterlevelsen av IT- arkitekturprinsippene i en rutine og foreslå forbedringer Lag forslag til samtykkeerklæring Lag forslag til innsynsrutine Foreslå eget tema eller velg de to alternativene ovenfor som du foretrekker og send Dag d.w.schartum@jus.uio.no innen 1. desember Angi eventuelt om det noen du ønsker å være på gruppe med Arild/Dag fordeler på grupper og begynner arbeidet med å finne oppdragsgivere, så snart som mulig etter at svarene er mottatt