Massemedia.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Datakurs i heimesida Skei hotell 15.mai  Søk opp på internett  Last ned Google Chrome – gratis  Gå inn via Google Chrome når du skal inn på pensjonistforbundet.
Advertisements

Lesing – lesetrategi Aviser i undervisninga
Rett på sak.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Hvordan skrive en god utredning?
Hvordan leser ungdom nettaviser?
Journalistisk arbeidsmetode og Kunnskapsløftet. Det tabloide klasserom? Stord 7. mars 2008 ”Når nettene blir lange”
10 regler for å skrive for web
Tekst i nettavis MEVIT1510 Høst 2008 Ragnhild Fjellro.
Nynorsk fagskriving Orden i teksta.
Vanlege nynorskfeil.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
ARGUMENTERENDE TEKSTER SAKTEKST I PRAKSIS. Å LØSE VERDENS PROBLEMER Hva mener du om: Rasisme? Miljøvern? Arbeidsledighet? Kriminalitet og straff? Krig.
MIN BÆREKRAFTIGE KOMMUNE En nettavis for klassen.
Teksttyper vs. sjangre Hvordan oppleves endringen til teksttyper i klasserommet? Konsekvenser for lærere, elever og vurderings- og sensurarbeid Hvordan.
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Erfaringsdeling i høve lekse om samarbeid To og to: Kva var oppgåva til elevane? Kva la elevane vekt på.
Mål og problemstillingar Digitale ferdigheiter Den digitale utviklinga har endra måten vi les, skriv, reknar og uttrykkjer oss på munnleg.
LNU: Teksttyper versus sjangere Bente Heian Utdanningsdirektoratet.
Forteljing. Samlenemning Munnleg - skriftleg Sanne - oppdikta Korte - lange oppdikta = fiksjon.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Kapittel 5 Munnleg kommunikasjon Adam Ciereszko/EPA/NTB scanpix.
Meir enn religion – jødane reknar seg også som eit folk Jødane trekk røta sine tilbake til Abraham Mange jøder er sekulære (verdsleg, mindre religiøse)
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
| Formelle tekstar. Formelt språk ver sakleg og presis du skal ikkje bruke ein personleg tone kutt ut uformelle ord som slang, banning, forkortingar og.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Kapittel 2 Tekstane rundt oss Birgid Allig/Stone/Getty Images.
Brøkrekning Korleis rekne med brøk.?. Eit undervisningsopplegg. Laga av elevar ved Laga av elevar ved Ytre Solund skule Ytre Solund skule.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
LÆR LETTARE Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Digitale medium. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengeleg gjennom datateknologi Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
Sakprosa A1, Marit Skarbø Solem. Oversikt over forelesningen Hva er sakprosa Å skrive sakprosa Læreboka som sjanger.
| Å argumentere kjeldekritikk og nettvett. Bruk av kjelder i skriftlig arbeid.
Kap. 6 Tankar, tru og tvil i Bibelen
Opplæringsplan i basiskunnskap lesing og skriving
Leseprosjekt VG1.
Presentasjon v/Vegard Tjørhom – journalist og kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp: Dette er mine foreldre, som bur høgt oppi fjellet på sørvestlandet,
| Samansette tekstar.
Vel digital postkasse på Noreg.no
KORLEIS KOMME I PRESSA, LAGE BRÅK OG SETTE DAGSORDEN
LESEKURS.
Kapittel 7: Ord og bilete
| Samansette tekstar.
Munnleg kommunikasjon
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Digitale medium.
Å skrive novelle.
Studieteknikk for meir effektiv læring
Intervju.
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Vel digital postkasse på Noreg.no
Retorikk og munnleg kommunikasjon
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Munnleg kommunikasjon
Intervju Vi skal se på tre varianter av intervju…
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
| Å argumentere Kjeldekritikk og nettvett.
Tittel Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete Budskap i feit skrift
Vel digital postkasse på Noreg.no
Tittel Budskap i feit skrift Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete
Forfattere (liten skrift) Introduksjon
Setje tekstar i kulturhistorisk samanheng Langsvarsoppgåve 1 Sidemål, hausten 2018 Lenkje til oppgåva:
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Gjer greie for nasjonalromantiske trekk
Basis Lesing Panorama Vg1 Læreplanmål:
Utskrift av presentasjonen:

Massemedia

Kva er media/massemedia? Pressa=trykte medium, i dag nytta også om andre messemedium

Aviser ULIKE TYPAR AVISER: Laussalsaviser og abonnementsaviser Lokalaviser- Møre Regionsaviser- Sunnmørsposten Riksaviser – VG Nettaviser FORMÅLET MED AVISER: Informere om det som skjer i samfunnet på ulike område: -Nyheiter -Politikk -Annonsar Den 4. statsmakta- «vaktbikkje» for dei som sit med makta

Trykkjefridom og presseetikk Vi har trykkje- og ytringsfridom: Rett til å seie, meine og skrive det ein vil Ver varsam-plakaten er reglar pressa sjølv har laga og fortel kva som er god presseetikk. Skal hindre krenking av enkeltpersonar eller grupper i pressa Pressens faglige utvalg dømmer etter desse regalne PFU

Du skal kunne forklare dette Massemedia/ media/ pressa Abonnementsavis Nemne ulike typar aviser(4) Formål med aviser(2) Trykkje og ytringsfridom Ver varsam plakaten Pressens faglige utvalg

Layout Korleis titlar, bilde, tekst og annonsar er plassert Må vere ryddig og oversiktleg To formål: Fange merksemda til lesarar og skaffe nye lesarar Vise det typiske for avisa, profilen til avisa

Nyheitsartikkel Viktig sjanger i avisene, presenterer nyheiter Skriven litt annleis enn fagartiklar og debattartiklar: - Hovudnyheita må kome tidleg, gjerne i overskrifta - Ein ingress, ofte med utheva skrift, skildrar nyheita litt meir utfyllande - Så kjem sjølve artikkelen(brødteksta) med endå fleire detaljar. Hovudnyheita blir gjerne gjenteken fleire gongar

Oppgåver til modelltekst Skriv som stikkord kva for opplysningar vi får i ingressen. Kva for opplysningar får vi under mellomoverskrifta «Fleire skader»? Skriv stikkord. Kva for opplysningar får vi under mellomoverskrifta «Store privatskader»? Kva for kjelder har journalisten brukt?

Bilete Bilete og illustrasjonar skal dokumentere det som har skjedd, utfylle og understreke det som står i teksta Bilete kan og stå på eigne bein Kina-panikk ryster WallStreet: - Vi er på randen av finanskrise, sier investorguru.

Format og det spesielle med norske aviser I dag er aviser i tabloidformat(28x40cm) Nordmenn les mykje aviser, men har dårleg tid Vil ha raske svar på kva, kven, kor, når, korleis og kvifor Difor står det viktigaste først i overskrifter, bilettekstar og ingressar

Innhald i aviser Politiske nyheiter frå inn- og utland Nyheiter og feature(forteljande journalistikk) Sport Næringsliv Kultur Underhaldning Kommentarar og innlegg Forbrukarorientering Reklame, annonsar, kunngjeringar og meldingar Wikipedia: Fridommen til å kunne kritisera styresmaktene fritt, utan førehandsgodkjenning eller redsel for straff, skal hindra at denne makta blir korrupt. Det å faktisk kunne uttrykkje seg kan òg hindra at ein tyr til vald for å få fram bodskapen sin. Avgrensing av ytringsfridom

Reportasje- informere, referere, beskrive, gi bakgrunnsinformasjon, underhalde Meir gjennomarbeidd enn nyheitsartikkelen Journalisten har vore til stades og opplevd noko sjølv- skildrar Har samla inn bakgrunnsstoff, sett seg inn i saka/emnet Inneheld fleire skrivehandlingar og sjangrar: forteljing, statistikk, fakta, intervju, dikt osv. Kan publiserast lenge etter hendinga

Oppgåver til modelltekst reportasje Finn og skriv døme på direkte tale i teksta Skriv ned to døme på svar Stian har gitt. Eit i direkte tale og eit som er referert indirekte Skriv ned eit eksempel på skildring, forteljing og referat Set opp ein tokolonnar. Skriv ned det reportasjen hevdar er negativt til venstre og det som er positivt til høgre Kva konklusjon om dataspeling vil du trekkje etter å ha lese denne reportasjen?

Intervju- informere om ein person/sak, underhalde Metode for å skaffe informasjon og ein sjanger Sjanger: Blanding av samtale og utspørjing for å få fram opplysningar Intervjuar stiller spørsmål, intervjuobjektet svarer Skil mellom saksintervju og portrettintervju

Oppgåver til modelltekst intervju Skriv ned det vi får vite om intervjuobjekt i overskrift og ingress Kvifor vert rundormen C.elegans nemnd i intervjuet? Kva har intervjuobjektet funne ut som viser at mark har «fri vilje?» Trur du intervjuobjektet trur at mennesket har fri vilje? Grunngje svaret ditt. Finn du situasjonsskildringar i teksten? Kvifor/kvifor ikkje?

Gruppearbeid avissjangrar: Para på vindaugsrekka skal finne døme på alle avissjangrane minus nyheitsartiklar, reportasjar og intervju Para på midtrekka skal finn døme på alle avissjangrane minus leiar, reportasjar og kronikkar Para på veggrekka skal finne døme på alle avissjangrane minus leiar, nyheitsartiklar og diskusjonsinnlegg Les teksten, klipp ut og lim på rett plass på veggavisa