Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule
Mål At alle lærarane ved Vus skal sjå på sin eigen undervisningspraksis; reflektere over den, betre den ved å gjere den meir motiverande, praktisk og variert, og dermed auke elevane sitt læringsutbytte. Utvikle og betre skulen sin praksis innan satsingsområda klasseleiing, lesing, skriving og rekning i alle fag (revidert læreplan). Utvikle oss som lærande organisasjon, få betre kultur for deling og høve til å lære av kvarandre.
Kva skal ressurslærar gjere? Kurs «Profet i eige land» Forme eiga rolle…. Primæroppgåve: Støtte lærarane i utviklingsarbeidet, gjere det relevant, leggje til rette for erfaringsdeling, inspirere, observere, retteleie, leie møte osv. Rektor er leiar for arbeidet og har ansvaret for å få med alle…. Samarbeide/ planleggje ilag med administrasjonen ved skulen og eventuelt årstegsleiarar Samarbeide med ressurslærarar ved andre skular i lærande nettverk
Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse
God klasseleiing: At lærar er medviten om og skjøner sitt leiaransvar At lærar har innsikt i klassa som sosialt system At lærar har ein positiv støttande relasjon til kvar enkelt elev At lærar er medviten om å etablere ein god læringskultur At lærar er medviten om å etablere god struktur og rutinar At lærar har tydlege forventningar og motiverer alle elevane http://laringsmiljosenteret.uis.no/klasseledelse Vi må ha høge forventningar til oss sjølv!
1. bein: Relasjonar Lærar sitt ansvar å opprette ein positiv og støttande relasjon til alle elevar, men elevar er ulike: Den positive eleven- lett å skape positive spiralar/relasjonar Den utfordrande eleven Den stille, psykisk sjuke eleven Mobbing http://laringsmiljosenteret.relasjoner
Kjenneteikn på god relasjon sett frå eleven si side: Denne læraren likar meg Denne læraren får meg til å tru at eg kan meistre utfordrande oppgåver Denne læraren trur eg alltid omtaler meg positivt Denne læraren vil aldri seie noko sånn at eg føler meg dum Denne læraren likar og kan faget sitt Denne læraren er interessert i meg og ønsker at eg skal ha det bra Denne læraren fortel meg kva eg er flink til i faget Med denne læraren kan eg snakke om vanskelege ting. Ho/han snakkar om ting som ikkje er så lett på ein ufarleg måte Erik Nordgreen
Tenkjeskriving Utforske og prøve ut tankar Alt er lov Få fram idear SKRIVE FOR Å LÆRE PRESENTASJONSSKRIVING- FAGSKRIVING/ LÆRE Å SKRIVE Utforske og prøve ut tankar Alt er lov Få fram idear For meg sjølv Uorden Dele det eg vil For ein mottakar Formidle tankar Form og rettskriving viktig Orden
Tenkjeskrivingsoppgåve Du skal skrive i 4 minutt Blyanten/ penn skal berre gå ukritisk, skriv det som fell deg inn Kva gjer du for å byggje positive og støttande relasjonar til elevane? Kva gjer du for å nå dei utfordrande og dei stille, psykisk sjuke elevane? Deling i par Deling i plenum
Lekse til neste gong Prøv ut tenkjeskriving i eitt av dine fag Vi deler erfaringar neste gong
Nokre viktige nettsider https://www.facebook.com/ungdomstrinnet?fref=ts https://www.facebook.com/pages/Skrivesenteret/ http://www.udir.no/Utvikling/Ungdomstrinnet/ http://laringsmiljosenteret.uis.no/klasseledelse/