AKVARELL MALING Fargeperspektiv. diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har framstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Et lite barnemøte. Barna har vist interesse for maling
Advertisements

FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Studie forberedende formgivingsfag
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Medier og informasjonskunnskap
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Skulptur Skulpturer er tredimensjonale kunstgjenstander. Den formen en skulptur får, er mer avhengig av det materialet den er laget av enn tilfellet er.
Tema 7 FAG- OG SVENNEPRØVER
Veiledning av elever / lærlinger
Spikerpistol Spikerpistoler får du i forskjellige størrelser som skyter forskjellige spiker. De 3 mest brukte typene pistoler er: 4tomspistol, krampepistol.
Prosjektoppgave Grafikk og Digitale foto
Inn i naturen Kandidat nummer 110.
Geometrioppgave for 4.klasse
VANN LOKALT OG GLOBALT.
STUDIESPESIALISERENDE UTDANNINGSPROGRAM
KARRIEREPLAN SVOLVÆR BARNE- OG UNGDOMSSKOLE 2006/07
-0 VISUELL KUNST Føtter. FØTTER MÅL: Legge tilrette for at barna får arbeide med visuell kunst. Delmål:legge tilrette for: -kulturelle møter med skulpturer.
Faginformasjon om programfagene for
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
ILS, Oslo  Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen?  Grammatikkinnsikt knyttes mer til skriftlig.
ILS, Nesodden, 8.sep Er det slik? Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen? Grammatikkinnsikt knyttes.
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Kunst i grunnskolens barnetrinn
UkeSatsningsområdeArenaAktivitetMål 31Trivsel og tradisjonerFast oppstartsdag 1.august. - Bli kjent med Aktivitetsskolens område og regler. - Elevene får.
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Geometriske figurer… Beregnet på småskoletrinnet, 1. eller 2. klasse
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
GRANSKOGEN SKOLE CLAVARIA KUNST-SØM-KOSTYME HALVÅRSPLAN FOR HØSTSEMESTERET 2007 Alternativ opplæring (forberedelse til videregående skole) Antall:2 10.
Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Bygg en by. Tverrfaglig 4 ukers oppgave i matematikk og kunst og håndverk beregnet for 8. Klasse.
Film i Den kulturelle skolesekken. Om Norsk filminstitutt * Statlig institusjon under KKD * Forvalter den norske filmarven * Profilerer, restaurerer.
Zippys venner og Kunnskapsløftet (06), sammenfallende mål
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Studiespesialisering med formgivingsfag
ENDRINGER I NASJONALE PRØVER ― Ny skala og måling av utvikling over tid Per Kristian Larsen Vurdering 2.
Engler i Det gamle testamentet
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
ENDRINGER I NASJONALE PRØVER ― Ny skala og måling av utvikling over tid Per Kristian Larsen, Vurdering 2.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
VFL Lindesnesregionen - høsten 2014
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Kunst og håndverk Maleri.
Felles Blåbukk Da er den første måneden i 2015 ferdig alt. Vi har opplevd mye moro med barna deres, kong vinter kom på besøk, hvilket gjorde at vi fikk.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Etikk og nettvett Eva Marie, Heidi og Mona.
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
Sammensatte tekster PPU
1 Livstolkning Litt om begrep og sak Se: Selander 2000.
Sammensatte tekster ALU
IOP Kilder: Nordahl T., Overland T.,(2001): ”Individuelle Opplæringsplaner”. Liv S. Thesen og Elisabet Brettås , Horten PPT. Thommesen H., Normann T.,
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Kort om meg  Har jobbet fast i barnehage siden 2006  Begynte på førskolelærerutdanningen i 2011, og fullførte i 2014  Begynte da å jobbe som daglig.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Hvordan lage passepartout
Skål i leire Kunst og håndverk 6.trinn uke Kompetansemål: Eleven skal kunne bruke ulike sammenføyningsteknikker i harde og myke materialer.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
X x x «Monotypi». Finn frem glass eller pleksiglass plater i størrelse litt under A4 eller A5. Du må ha tykt papir som er litt større en glassplatene.
DIGITALE MÅLEVERKTØY I BYGGE OG ANLEGGS BRANSJEN
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Sett inn video fra Vimeo:
Kunst og håndverk 10.trinn
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Sosial kompetanse og psykisk helse.
Valgfaget design og redesign
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Faser i faglige samtaler B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

AKVARELL MALING Fargeperspektiv

diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har framstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt for eget skapende arbeid med portrett og skulptur samtale om opplevelse av hvordan kunstnere til forskjellige tider og i ulike kulturer har uttrykt seg gjennom foto, film og video, og bruke dette som utgangspunkt for eget arbeid sammenligne og vurdere ulike retninger og tradisjoner innenfor to- og tredimensjonal kunst KOMPETANSEMÅL 06

HVA SKAL ELEVEN LÆRE?  Skape perspektiv ved hjelp av fargenyanser.  Lære teknikkene som er i å male med akvarell.  Lære om utstyr som tilhører denne teknikken.  Bli kjent med ulike kunstnere, eks. Harriet Backer og da Lorentzen.

LÆRE OM VERKTØY  Fargenes egenskaper.  Hvilke pensler skal brukes?  Ulike verktøy som kan være hjelpemidler.  Bruk av akvarell blyanter.

HVORDAN?  Montere arket på plate med tape.  Starte med å male hele arket med svak farge.  Neste strøk, tar en litt mer farge i.  Dette gjentar de til de får 5-7 lag.  Bildet tørker på platen før det klargjøres til passepartout.

Ferdig bilde med ramme.

KILDER  Tell forlag.2D,3D,sedet!av øyvind berg,per Farstad, Kari Bjørka hodneland, Kirsten Røvig Håberg, Liv Merte Nielsen og Kristian Aasgaard. LK06 