Shortsea Promotion i Norge Ved Hans Kristian Haram Ålesund 2010
Nærsjøfrakt og -logistikk er nyttig!
Nyttig... Prisgunstig! Enkelt! Miljøvennlig! God service! God logistikk! OK transporttid!
Hva er nyttig? Pris Frekvens Transporttid Notiser Fortolling Statusrapportering Dokumentasjon Punktlighet Kjøring Samlasting Lagring Ukedag Samlasting Omlasting Forsikring Lastebærere Miljø Responstid
Ulemper Fordel PrisUkedagerMellomlagerMiljøFrekvensTransporttid
Prisgunstig! 10-30% besparelse Konkurransedyktig ved km+ Rammebetingelser på korte avstander Lastebil Skip Distanse kr/trailer
Kostnadstruktur Skip utgjør liten del Samarbeid i kjeden Potensial for effektivisering Potensial for dynamisk prising
Plan- legging PrisBooking Doku- menta- sjon StatusBetaling Enkelt!
Miljøvennlig!
Veiutbygging og drift KøerEksosStøy Støy, havne- utbygging
250 X Utslipp
God service! EnkeltBesparendeØyeblikkeligRelevantPåliteligKontroll
ScheduleBooking Manifest StatusPayment Shortsea = Service
God logistikk! Mellomlagring Distribusjon Stuing Omlasting Fortolling Multimodalt Samlasting Kapitalbinding Kontroll Optimal lasteenhet
OK transportid! Noen ganger raskere Planlegging gir resultat Tenk mer direkteskipning Bruk havnene som mellomlager Raskere omlastning
Fra - Til
Shortsea Promotion tjenester Profilering Informasjon Støtte
Profiler Aktører Ruter Fraktefart Tjenester eFrakt-profil Miljø-profil Suksesshistorier
Informasjon Internett –Egen web, Andres webEgen webAndres web Nyhetsformidling –Nyheter, nyhetsbrevNyheternyhetsbrev Møter og konferanser –Nordvest, Nord, Stavanger, Oslofjorden Medieomtale Meninger
Støtte Marco Polo ShortseaXML Shortsea = Service FINT Forskning og Utvikling –Skattefunn –Innovasjon Norge –Marut –Smartrans
Marco Polo EU støtte Etablering av nye tjenester Overføring av last 15-20% tilskudd i 3-5 år
Samarbeidsparter Maritimt Forum LTL Norges Skips- meglerforbund Fraktefartøyenes Rederiforening Norsk Havneforening Norges Rederiforbund
Bli med oss!
Oppfordring Sjekk sjø....