Opplæringspresentasjoner Arbeide effektivt og nøyaktig.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Teknologi i klasserommet
Advertisements

Presentasjonsteknikk Av Øystein L. Pedersen. Forberedelser  Hvor lang tid har du til rådighet?  Definer hensikten med presentasjonen  Overbevise eller.
Arbeidsgruppe for bekjempelse av fallende gjenstander
Ola Grøvdal 2010 Media 1 & Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010.
B IBLIOTEKSKURS 2 INFORMASJONSSØK KILDEKRITIKK. ATEKST Du finner ATEKST i Fronter eller på bibliotekets forside. Kun datamaskiner på skolen har tilgang.
Velkommen til bibliotekkurs - Hjelp til effektiv læring.
8 Skumlesing.
Forskningsrapporten: Sjekkliste før innlevering (empirisk rapport)
Microsoft ® Lync ™ 2010 Delegate-opplæring. Mål I denne opplæringen lærer du hvordan du kan: •Konfigurere representanttilgang med Outlook •Konfigurere.
En artikkel er en saktekst.
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Søking og referansehåndtering Rurik Greenall universitetsbibliotekar Universitetsbiblioteket i Trondheim.
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
Anette Kure Bibliotekar  Det dere gjør her ved Høgskolen er en forberedelse til og en øvelse i forskningsarbeid.  All forskning og alt akademisk.
ELEVMEDVIRKNING.
Hvordan skrive en god utredning?
En god presentasjon Et Kaffekurs fra Seksjon Kontor og administrasjon.
ERFARINGER MUNTLIG TENTAMEN I MARS: ØVING. INSTRUKSJONER TIL ELEVENE: KLARE OG PRESISE (UNNGÅ TELEFONER). BARE PRESENTERE RELEVANT STOFF.
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
En artikkel er en saktekst.
Velkommen til bibliotekkurs - Hjelp til effektiv læring.
Hvordan finne litteratur til bacheloroppgaven?
Workshop for masterstudenter Torsdag. 5.februar 2009.
Evaluering av informasjon på Internett Kildebruk og kritikk Universitetsbibliotekar Hilde Westbye Det juridiske fakultetsbibliotek Universitetet i Oslo.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Vurdering av pedagogisk programvare i matematikk
| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring.
Erfaringsutveksling i plenum: Del erfaringer fra «skriving på fagets premisser»
Å bruke og vurdere kilder  T: hvor troverdig er kilden?  O: Hvor objektiv er kilden?  N: Hvor nøyaktig er kilden?  E: Hvordan egner kilden seg til.
Å skrive sin mening Fempunktsmetoden.
INSTRUKSJON Du lærer: Hvordan du bruker fagkunnskap fra ditt eget utdanningsprogram i norskfaget Hvordan du kan forberede og gjennomføre en god instruksjon.
LÆR LETTARE Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Opplæring Lære å jobbe effektivt og nøyaktig. Introduksjon Definer emnet Opplys om hva deltakerne vil lære Finn frem til alle typer bakgrunnsmateriale.
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
Artikkel.
Prosjektoppgaven.
Lære å jobbe effektivt og nøyaktig
Anbefale en strategi Ideer for morgendagen.
* 07/16/96 Personalopplæring Skriv inn emnet her. *
Digital startpakke kurs 3
Sett inn bilde av produktet her
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Presentere en teknisk rapport
Kommunalt foreldreutvalg
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Sett inn bilde av produktet her
Forskningsprosjekt, tittel
Studieteknikk for meir effektiv læring
Velkommen! Firmanavn.
Tittel på opplæringspresentasjon
Tittel på kurspresentasjon
Generell presentasjon
Produktnavn.
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Kapittel 14: Tale og lytte
Anvendelse av realfag i ulike yrker B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Panorama Vg3 Kapittel 9 Før eksamen © James Oliver/Getty Images.
Konferansestyrerens navn
Ideer for i dag og i morgen
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Sett inn bilde av produkt her
Opplæringspresentasjoner
Utskrift av presentasjonen:

Opplæringspresentasjoner Arbeide effektivt og nøyaktig

Innledning  Definer emnet  Si hva deltakerne skal lære  Finn ut om deltakerne har relevant bakgrunn eller relevante interesser

Saksliste  Før opp emnene som skal gås gjennom  Før opp tiden som skal brukes på hvert emne

Oversikt  Gi et overblikk over emnet  Forklar hvordan de enkelte bitene passer sammen

Ordliste  Begrepsordliste  Definer begrepene som er brukt i denne opplæringen

Emne én  Forklar detaljer  Oppgi et eksempel  Bruk en øvelse til å understøtte læringsprosessen

Emne to  Forklar detaljer  Oppgi et eksempel  Bruk en øvelse til å understøtte læringsprosessen

Sammendrag  Gå kort gjennom det som ble presentert  Identifiser måter å bruke opplæringen  Be om tilbakemelding på opplæringsøkten

Mer informasjon  Før opp andre opplæringsøkter  Før opp bøker, artikler og elektroniske kilder  Før opp konsulenttjenester og andre kilder