Matematikk - utvidet form. Mål for timen Du skal kunne kjenne igjen plassverdien til et siffer og skrive et tall på utvidet form.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Regning i alle fag Ungdomstrinnsatsningen
Advertisements

”BRØK-, DESIMAL- OG PROSENTPLATER”
”BRØK-, PROSENT- OG DESIMALPLATER”
Om veiledning II.
Matematikk muntlig på studieforberedende program
Forside Introduksjon Fibonacci-tall Memoisering DP Neste uke Spørsmål Introduksjon til memoisering og dynamisk programmering Åsmund Eldhuset asmunde *at*
Rakkestad ungdomsskole Entreprenørskap Hva er så bra med faget? Entreprenørskap skaper en praktisk hverdag for elevene som de kan styre og legge.
Dynamiske nettsider PHP Del 2 – Kontrollstrukturer.
i:SEE Conceptual Learning DA
NÅ SKAL VI LÆRE OM LIKNINGER.
VURDERING Matematikk 7. trinn.
Mappe 1 Gruppe 2. ”Barn kan tidlig vise at de bryr seg om hverandre, løser konflikter og tar andres perspektiv. ”(R06, s.28) Å ta barns perspektiv vil.
22. Mars  Hva er formålet med lesingen?  Lesing i alle fag.
Matematikk 1. trinn Læreverk: Multi, Gyldendal forlag
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Brøk, desimaltall og prosent
Læring og undervisning i matematikk
Matematikk LUB Elise Klaveness
NORSKKURS GRUPPE A.
Enkelte momenter i forbindelse med å søke jobb - Bedriftskontakt.
Matematikk Uke 34. Generelt  Føring av oppgaver  Overskrifter – oversiktelig  Tenk eksamensforberedelser  Spar på bøkene!  Arbeid i timene  Regler:
Prosent Brøk Desimaltall Sannsynlighet. Prosent= del av hundre(hundredeler)  Skriv på brøkform, desimalform og prosentform  8 hundredeler  56 hundredeler.
Møte for foresatte 1.trinn IBN vår Klassemiljø – sosial kompetanse MÅL: trivsel og faglig utvikling PERSPEKTIV: nå og i framtiden (skolens visjon)
Uke – Norsk: Jeg kan bøye substantiv i entall og flertall, ubestemt og bestemt. Matte: Jeg kan finne tideler og hundredeler og sammenligne.
Foreldremøte 2. trinn Velkommen. Agenda  Presentasjon  Praktisk informasjon  Fagene: norsk – matematikk - engelsk  Trafikk  Samling klassevis.
LIM – Læringsstøttende prøver i matematikk Misoppfatning, en diagnose eller et stykke på veien? Veilederkonferanse Sorø 31. november 2015.
C. Celle (i et regneark) Forklaring og synonymer Ruta i et regneark. A3 forteller hvor cella er plassert. A er kolonnen, 3 er raden Setninger med ordet.
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
En modell for å undersøke spørsmål som stilles i klassesamtalen i matematikk Ida Heiberg Solem Inger Ulleberg Hva spør lærere om?
Desimaltall.
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
Hva spør lærere om? En modell for å undersøke spørsmål som stilles i klassesamtalen i matematikk Ida Heiberg Solem Inger Ulleberg.
Funksjoner Kapittel 2.
Kultur, kjønnsroller og samliv
Hva er nytt? De fire regneartene..
Tall og algebra Matematikk 1T
Sett inn bilde av produktet her
TALSYSTEM Kunne skrive tal på standardform og utvida form
Regnearter og negative tall
Matematikk - partall og oddetall Opplegget er hentet fra Maximum 8.
Penge og finansielle markeder
Brøk – prosent – desimaltall
Sett inn bilde av produktet her
God undervisning og dybdelæring i matematikk
Navn Tittel Responsverksted Navn Tittel
Oppgave om gruppedynamikk
Samarbeid Forslag til spørsmål -Hva er samarbeid, og hva er vitsen?
Elevintervju B – Samarbeid
Elevintervju B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Oppgaver som fremmer kommunikasjon B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Hva er realfag? B – Samarbeid
Kjennetegn på dybdelæring B-Samarbeid
- Likninger/ulikheter og konstruksjon
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Brøk/prosent/desimaltall
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
Problemløsingsstrategier B – Samarbeid
Regning.
Formidle dårlige nyheter
Renomineringssøknad <GEMINIsenter>
Norsk institutt for kognitiv terapi Ferdighetstrening
Velkommen til Newtonrommet
Begynnerkurs i Python Realfagskonferansen 2019 Henrik H. Løvold
Den tredelte hjernen Læring for livet 9.trinn.
- hensikt, sjanger og sammenheng i tekst
Svømming på Rjukanbadet resten av dagen
Utskrift av presentasjonen:

Matematikk - utvidet form

Mål for timen Du skal kunne kjenne igjen plassverdien til et siffer og skrive et tall på utvidet form

En liten intro Bruk pengene til å beskrive tallet 321 Skriv tallet på utvidet form. Bruk pengene til å beskrive tallet 214 Skriv tallet på utvidet form. Forklar hvorfor vi kan regne slik: = = 535

Løs oppgavene på samme måte a) = b) = c) Sjekk ut Grunntall oppgave Diskuter på hvilke oppgaver denne strategien fungerer og hvor den funker dårligere. Kan dere finne en annen måte å gjøre det på? d) Prøv å se på oppgave Utforsk om det funker med tideler og hundredeler også.. 3,4 + 1,5 = 4 + 0,9= ?