Evaluering av ”videreutdanning i sykepleie til barn med smerte” Kull vår 2009 og høst 2009.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forkurs for minoritetsspråklige
Advertisements

Utdanningsleder Svenning Bjørke • Med utdanning forstår vi virksomheter som har studentenes danning og kvalifisering som sikte. • De nasjonale.
Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Audun Pedersen Spesialrådgiver for psykisk helse, Bergen kommune
KOLLEGASTØTTEORDNING VED SYKEHUSET I VESTFOLD
Sommerkurs i italiensk språk og kultur i Roma Sommeren 2013 Presentasjon for søkere.
NRØA møte Oslo november 2008 Mona Majgaard / Theo Schewe Kandidatundersøkelser NRØA.
Songdalen kommune Gjennomgang av kompetansesentre
Prosjekt ”Mestring av hverdagen” Utvikling av aktivitetstilbud tilpasset personer med nevrologiske skader eller sykdommer.
Seksjonsleder/hygienesykepleier
Velkommen! Norsk 101 (5-10 trinn).
Erfaringer med bestått/ikke bestått •Eksempel 1 –Individuell oppgave tidlig i studiet •Eksempel 2 –Gruppeoppgave sent i studiet.
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Videreutdanning i Juss for vernepleiere IKT-støttet undervisning Praktisk gjennomføring 1.
Ergoterapeutstudenter har et fagforbund OG en INTERESSEORGANISASJON  Presentasjon laget av: Ann-Heidi Adriansen, kull 07. Ergoterapeututdanningen ved.
Høgskolen i Oslo Studiet i bibliotek- og informasjonsvitenskap – i lys av bolognaprosessen og kvalitetsreformen Liv Gjestrum Høgskolen i Oslo Avdeling.
Forelesning Kurs 1.1 Litteratur, se undervisningsplanen
Veiledning av studenter
Pedagogisk utviklingsarbeid Oversikt studiet. Plan - oversikt Uke 10: Prosjekt og prosjektorganisering i yrkessammenheng. Kvalitet i pedagogisk arbeid,
Systemforvaltning Faglærere: Bjørn Klefstad og Knut Arne Strand
Videreutdanning i spesialrenhold Erfaringer fra UNN
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Regional kompetanseutvikling i tilknytning til DMS – erfaringer fra Midt-Troms og planer for videreutvikling.
Etter- og videreutdanning i kommunehelsetjenesten
Student i ”moden” alder
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
St. Olavs Hospital Avdeling for blodsykdommer
Skolelederemøte ©Byrådsavdeling for oppvekst 1 Kunnskapsløftet – litt info Fag- og timefordelingen Forslag 5 uketimer Årstrinn. Tas opp.
Videreutdanning i prehospitalt arbeid for anestesisykepleiere
Hovedprosjekt Sikkerhetsrutiner for sykepleiere som dokumenterer i den elektroniske journal (EPJ). Et prosjekt i studiet Videreutdanning i Data Av student.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
ITA1110R - Sommerkurs i italiensk språk og kultur i Roma Sommeren 2015
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig.
Informasjon om Bacheloroppgave
Nettbasert Matematikk 2 for Fagseminar i regi av UDIR 13. april 2015 Marianne Maugesten, Vegard Meland og Johan Lie Marianne Maugesten1.
Utvikling av deltidsstudium for landbruk Studiet er støttet av Matmerk, KIL midler, Fylkesmannen i Troms Nordland og Troms fylkeskommune.
Kurs høsten 2015 Praktiske opplysninger om kurset: Kurset blir ledet av godkjente kursledere. Kurset går over ganger og varer i 2 ½ time. Det er.
Ressurser og læringsmiljø i HiST sitt kvalitetssystem Fellesmøte ledelsen, SKU og LMU Kjerstin Tobiassen.
Oppfølging av NOKUTs evaluering Kvalitetssikring av praksisstudiene – ASP Prodekan Ingeborg Olaug Kamsvåg.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2003 Hovedresultater.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2002 Hovedresultater.
Examen philosophicum. Ordning -Organisert under IFIKK (Institutt for filosofi, idé- og kunsthistorie og klassiske fag), -Rektor som formelt bestemmer.
Bachelor i kriminologi 3-årig bachelorstudie. Hva er kriminologi? Kanskje greit å begynne med hva det ikke er: Ikke CSI, ikke «profiling». Kriminologi.
ALS pasienten - en utfordrende pasient? En alvorlig sykdom med symptomer som arter seg forskjellig etter hvilket område som er affisert Ulike aldersgrupper,
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
May Janne Botha Pedersen Avdelingssjef kirurgiske avdelinger Ringerike sykehus.
Universellforum 2016.
Masterprogram i sykepleie
Vurderingspraksis i lærerutdanningen ved UiO
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Emneplanseminar
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Fagseminar for sykepleiere 11.feb. 2015
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Erfaringer fra Norge Uddannelse af dommeravhørere sekvensielle avhør
Oversikt over IKT - prosjekter
Bruk av digitale verktøy ved vurdering av praktisk veiledning
Universellforum 2016.
Vurdering Praksislærer gir veiledning og vurderer
Lik kvalitet i studieprogram som gjennomføres på flere studiesteder
Hvorfor Mastergrad i operasjonssykepleie?
ITA1110R - Sommerkurs i italiensk språk og kultur i Roma Sommeren 2019
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Utskrift av presentasjonen:

Evaluering av ”videreutdanning i sykepleie til barn med smerte” Kull vår 2009 og høst 2009

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI2 Kjennetegn ved studentene Kull ”vår 2009” - 41 søkere. 12 studenter fullførte -10 studenter bestod eksamen Trondheim, Gravdal, Lillehammer, Elverum og Hareid.

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI3 FAGINNHOLD, OMFANG OG ORGANISERING Kull ”vår 2009” (kombinasjonsløsning) kontakt via internett en samling ved HiST, Øya Helsehus ved oppstart: gjennomgang av e-læringsverktøyet Its learning veiledning i søk på litteratur ved bibliotektjensten på datasal.

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI4 Kjennetegn ved studentene ”Høst 2009” - 25 deltakere. 20 studenter fullførte studiet og bestod eksamen Ålesund, Bodø, Oslo, Gjettum, Rognan, Sandnessjøen, Snillfjord Stavanger, Stjørdal og Trondheim Singapore

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI5 FAGINNHOLD, OMFANG OG ORGANISERING Kull ”høst 2009” kontakt via internett og evt. telefon med faglærer.

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI6 Studie- og vurderingsformer kull høst 2009 leksjoner oppgaver + MCQ veiledning (diskusjonsforum) hjemmeeksamen med innlevering via its learning.

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI7 Studentenes evaluering av studiet ”Høst 2009” evaluering via its learning (e- læringsverktøyet) av leksjoner, ressurser, læreroppfølging, e- læringsverktøyet og det faglige utbytte 15 studenter svarte

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI8 Studentenes evaluering av studiet ca.90 % -bra/meget bra læringsutbytte leksjoner 50-60% - et meget stort faglig utbytte av oppgavene. 80 % - lett å bruke its learning i studien over 80 % - god kontakt med faglærer over 80 % - nyttige tilbakemeldinger på oppgaver. Kun 13 % hadde hatt god kontakt med medstudenter på diskusjonsforum

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI9 Videreutdanningen i Barnesykepleie ved Hist Studiet er delt opp i 3 hovedemner (i alt 90 studiepoeng).

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI10 Hovedemne 1 og 2 Tema 1: Opplevelser og reaksjoner på akutt og/eller kritisk sykdom(5 stp) Tema 2: Kompetanse og fagutvikling(5 stp) Tema 3: Etikk og juridiske rammer(5 stp) Tema 4: Kunnskapsbase i fysiologi, patofysiologi og generell farmakologi(11 stp)

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI11 Hovedemne 3 Tema 5: Barnesykepleierens funksjons- og ansvarsområde, medisinsk teknikk (8 stp) Tema 6: Barns vekst og utvikling(12 stp) Tema 7: Neonatologi (15 stp) Tema 8: Pediatri og fysiske, psykiske og sosiale utviklingsforstyrrelse, mikrobiologi (20 stp) Tema 9: Barnet som intensivpasient og barnekirurgi (9 stp)

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI12 Praksisstudier Antall uker teori: 28 uker Antall uker praksis: 30 uker Nyfødt- intensivavdeling Barneintensiv avdeling Barne- kirurgisk avdeling Barne- medisinsk avdeling Barne- mottaks avdeling

Iben Akselbo, HiST, ASP, PVI13 Emner innen smertebehandling Stress, mestring og bearbeiding av traumatiske opplevelser hos barn og ungdom Postoperativ smerte- og kvalmebehandling Barns smerteopplevelse og uttrykk Bruk av smertevurderingsverktøy Symptomlindring Aktuelle medikamenter Sedering/ abstinens