Leverandørmøte
Rammeavtaler på kjøp av Gå- og ståtreningshjelpemidler og ståstativ Eva K. Søndergaard anskaffelsesansvarlig Rolf Lie anskaffelsesstøtte Lene Stiberg juridisk rådgiving
NAV, Side 3 Agenda for leverandørmøtet Informere om overordnet om ny rammeavtale – Anskaffelsesteamet – Status – Omfang – Fremdriftsplan Gi mulighet for tilbakemeldinger
NAV, Side 4 Anskaffelsens formål Å etablere et sortiment av Gå- og ståtreningshjelpemidler og ståstativ med en sortimentsbredde som dekker majoriteten av behovene til de aktuelle brukerne
NAV, Side 5 Anskaffelsesteamet Foruten representanter fra SAB, består teamet av følgende representanter fra HMS – Åshild S. Engen – Bjørn Haggren – Trond Bodal – Fredrik Mohn – Erik Johansen (fraværende)
NAV, Side 6 Status per dags dato Anbudet er helt i oppstartsfasen Første samling med teamet februar – Strategi – Standarder – Postinndeling – Fremdriftsplan – Omfang – Tjenester Neste samling i slutten av mars – Kravspesifikasjon
NAV, Side 7 Aktuelle produktgrupper Konkurransen vil omfatte følgende produktgrupper i henhold til NS-EN ISO 9999: 2007 – Arm-, kropps- og bentreningsutstyr – Ståstativ – Tilbehør til hjelpemidler for å trene bevegelse, styrke og balanse – Reservedeler til hjelpemidler for å trene bevegelse, styrke og balanse
NAV, Side 8 Nye produktområder sentral avtale Vi gjør oppmerksom på at det i denne avtalen inngår produktområder som det tidligere ikke har vært sentral avtale på. Ståstativ for barn og voksne vil nå bli inkludert, postinndeling er ikke ferdigstilt på nåværende tidspunkt
NAV, Side 9 Krav til produktene Se veiledende kunngjøring (foreløpig!!) – Samsvarserklæring – Risikoanalyse – Generell standard for tekniske hjelpemidler – Elektrisk sikkerhet – Elektromagnetisk kompatibilitet
NAV, Side 10 Fremdriftsplan Veiledende kunngjøring Kunngjøring av konkurransen på Doffin Mai 2012: Tilbudskonferanse : Tilbudsfrist Kvalifisering av leverandører og produkt Starten av august: Produktevaluering August/september: Sende ut tildelingsbrev Ny kontrakt
NAV, Side 11 Innspill fra leverandørene Erfaringer fra forrige avtale Innspill til ny avtale – Postinndeling