Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

IKT 2012 Tilbyderkonferanse 6. juni 2012. Deltakere fra Skatteetaten Atle Johnsen – Kategoriansvarlig IKT og prosjektleder for anskaffelsen Olav B Myhre.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "IKT 2012 Tilbyderkonferanse 6. juni 2012. Deltakere fra Skatteetaten Atle Johnsen – Kategoriansvarlig IKT og prosjektleder for anskaffelsen Olav B Myhre."— Utskrift av presentasjonen:

1 IKT 2012 Tilbyderkonferanse 6. juni 2012

2 Deltakere fra Skatteetaten Atle Johnsen – Kategoriansvarlig IKT og prosjektleder for anskaffelsen Olav B Myhre – Avtaleforvalter IKT Tore Morten Sand – Teknisk koordinator

3 Praktisk informasjon Skatteetatens kontaktpunkt IKT2012: Atle Johnsen, prosjektleder All kontakt skal skje gjennom epost: RammeavtaleIKT2012.Sits@skatteetaten.no med kopigjenpart OlavB.myhre@skatteetaten.no Har tilbydere spørsmål etter at konferansen er ferdig, fremsendes disse på oppgitt epost-adresse (RammeavtaleIKT2012.Sits@skatteetaten.no med kopigjenpart OlavB.myhre@skatteetaten.no). Spørsmålene anonymiseres av Skatteetaten og distribueres sammen med svar til alle tilbydere. Det lages et kort referat fra dagens samling som lanseres på DOFFIN

4 Agenda Dagens avtalestruktur Fremtidig struktur Tidsplan Ellers: Vi ønsker åpenhet og dialog 1. Forutberegnelighet og gjennomsiktighet 2. Ønsker samtidig best mulig konkurranse 3. Gi tilbyderne best mulig anledning og tid til å levere tilbud til Skatteetaten Skatteetaten har tre mål med anskaffelsen: 1. Best mulig pris 2. Best mulig kvalitet 3. Fokus på miljø- og samfunnsansvar All informasjon om Anskaffelsen legges ut på Doffin. Dette for å sørge for likebehandling og forutsigbarhet Informasjon gitt er ikke bindende for Skatteetaten

5 Dagens avtalestruktur Avtaleportefølje Komm2008: 1. 20080011 – Komm2008 Avtaleportefølje Plattform: 1. 20090012 – Arbeidsplassutstyr 2. 20090029 – Servere 3. 20090031 - Lagring og Backup 4. 20090030 – Programvareavtalene Annet: 1. 20100043 – AV-avtalen Komm2008: Splittet i 28 ulike områder Servere: Splittet i to ulike områder Lagring: Splittet i to ulike områder Programvareavtalene: Splittet i syv ulike områder

6 Ny avtalestruktur Ny avtaleportefølje IKT2012: 1. Arbeidsplassutstyr 2. Nettverksutstyr 3. Telefonitjenester 4. Kontaktsenterløsninger 5. WAN/Datalinjetjenester Fra før/videreføres: 1. Server – Andre servere 2. Server – AIX/Power 3. Lagring – Backup 4. Lagring – Lagring 5. Programvareavtalene Generelt: Fokus på komponentkjøp – mindre fokus på løsningskjøp. Enkle og rimelige løsningskjøp kan kjøpes over komponentavtalene. (så lenge løsningen holder seg innenfor produktspekteret til avtalen.) Vedlikehold og tjenester kjøpes over samme avtale. Kurs og opplæring kjøpes over samme avtale.

7 Forventet cash-flow Ny avtaleportefølje IKT2012: 1. ArbeidsplassutstyrNOK 15-25 mill 2. NettverksutstyrNOK 15-25 mill 3. TelefonitjenesterNOK 6-10 mill 4. KontaktsenterløsningerNOK 6-10 mill 5. WAN/DatalinjetjenesterNOK 15-25 mill

8 Omfang - generelt Nye rammeavtaler: 1. Arbeidsplassutstyr – Varighet: 2 år + 1 +1 år opsjon 2. Nettverksutstyr – Varighet: 2 år + 1 +1 år opsjon 3. Telefoni/IP og mobil – Varighet: 2 år + 1 +1 år opsjon 4. Kontaktsenterløsninger– Varighet: 2 år + 1 +1 år opsjon 5. WAN/Datalinjer– Varighet: 2 år + 1 +1 år opsjon

9 Arbeidsplassutstyr Printere Kopimaskin (vi er i ferd med å gå over til MFP) Skjermer Tykke og tynne klienter I dag har vi valgt 3 tykke og en tynn – sannsynligvis holder vi på dette. Stor sannsynlighet for at også nettbrett fases inn. Bortsatt tjeneste: Operasjon av servicestasjon Mobiltelefoner Defineres som arbeidsplassutstyr AV-utstyr Defineres som arbeidsplassutstyr + service og vedlikehold inngår VTC-utstyr Endebrukerutstyr - defineres som arbeidsplassutstyr

10 Nettverk LAN utstyr Datarom-utstyr Overvåking/Administrasjon Lastbalansering Aksess løsninger Sikkerhet Sentral Video Telefonutstyr

11 Telefonitjenester Mobiltelefoni Mobil Data Opplysningstjeneste Fast IP-telefoni SMS tjenester mot skatteyter (og internt) Relevante driftsløsninger for mobile enheter (AFARIA)

12 Kontaktsenterløsninger Nettsentriske tjenester Sentralbord Bemanningsløsninger SOL (Skatteopplysningen)

13 WAN/datalinjetjenester Linjeleie Sentral og regional internettaksess.

14 Tentativ tidsplan (gjelder ikke området nettverk) Prekvalifisering:Over sommeren Tilbudsfrist:1 november (avvik kan forekomme ved forhandlingskjøp) Tildeling:1. januar Signering: 15.januar

15 Tips i forhold til konkurransen Grunnleggende forståelse for offentlige anskaffelser. Struktur: Lite ønskelig med mange henvisninger. Begrepet ”forutsetninger” brukes i kravspesifikasjonen – dette er å anse som må-krav. Avvik fra dette er forbehold i besvarelsen. Forbehold vil ofte medføre avvisning.


Laste ned ppt "IKT 2012 Tilbyderkonferanse 6. juni 2012. Deltakere fra Skatteetaten Atle Johnsen – Kategoriansvarlig IKT og prosjektleder for anskaffelsen Olav B Myhre."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google