Starten på eventyret Inger Johanne Warholm & Runa Møller Tangstad.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kristin Andresen Soldal
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Frafall og rekruttering av kvinnelige trenere, ledere og dommere Hege Leirfall Forbundsstyret NFF.
Seniorgamer – spill for eldre Aktivitet, kommunikasjon og glede Drammen, Beate Magerholm og Lena Hillestad.
Vennskap Ikke gå foran meg, kanskje følger jeg deg ikke.
Turdag Mandag 26.August gikk til Askedalen/ Idrettsplasssen Vi hadde en helt topp tur til Askedalen/ Idrettsplassen Vi hadde med fotballer på banen, men.
MUV i Asker menighet Årsmøtet 28. april MUV I Asker menighet • 4. september 2012 besluttet Asker menighetsråd at vi skulle delta i prosjektet Menighetsutvikling.
Et utvidet hjelpetrenertiltak for barn og unge med særlige behov.
1. divisjonsseminar kvinner – januar 09 Hva kan fotballkretsen bidra med?
Ungdomsrepresentanter. Hva skal vi med det?
Pause INFORMASJON FRA ADMINISTRASJONEN Rica Hotel Hamar 17. sept 2011.
”Vi vil bli flere". Vil vi bli flere?.....Hvorfor? …Hva vil vi ha de nye til?
Hvorfor FRIBU FRIBUs visjon: ”Vi bygger åpne fellesskap der barn og unge blir sett, møter Jesus og utrustes til å leve som hans etterfølgere” FRIBU = FRIkirkens.
Meld. St. 18 (2010–2011) Læring og fellesskap Tidlig innsats og gode læringsmiljøer for barn, unge og voksne med særlige behov.
Vellykket, veldrevet ungdomsarbeid Utopisk mål eller morsom utfordring?
Kommentarer til rapportene «En av flokken?» og «Langt igjen?» v. Pia Paulsrud, Utdanningsdirektoratet.
Idrettsarrangement som næringsutvikling
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Den norske idrettsmodellen
Hjelp, jeg har blitt / er klubbleder !
Hvordan skape idrettsglede for ungdom?
Ved et veiskille? Landskonferansen 2003 Studieforbundet natur og miljø.
BEVEGELSESGLEDE.
Strategiplan
Idrettsglede for alle – en åpen og inkluderende idrett
Ungdomspolitiske møter skal Legge til rette for debatt rundt temaer og prioriteringer som er angitt av: EUs strukturerte dialog med ungdom EUs politiske.
Nytt fra NAV på boligfeltet Hege Løchen, KS storbyforum
Skap et godt idrettsmiljø. Innhold i modulen Innledning – Hensikt og mål med modulen – Miljø- og personfaktorer For utøverne – Metoder for et utøvermøte.
Skap et godt idrettsmiljø i klubben din - Gjennomføres av trener eller leder For styret.
Start lysbildefremvisning for å se veilederen
Et samarbeidsprosjekt mellom: Norges Basketballforbund Norges Svømmeforbund Norges Rugbyforbund.
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Anita R Kivijervi, Barn og ungetjenesten/ Habilitering
Anne Ottestad Inkluderingsansvarlig Friskis&Svettis
Skap et godt idrettsmiljø i klubben din - Gjennomføres av trener eller leder For foreldre.
Utfordringer Foreldre som ressurs Tanker rundt: Engasjement Rekruttering Deltagelse.
Skap et godt idrettsmiljø i klubben din - Gjennomføres av trener eller leder Innledning.
Strategi og plan Kopervik Menighet.
#Lillehammer2016 Tomas Holmestad.
FRILUFTSLIV FRA Naturopplevelser for livet.
FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss.
NORSK FOLKEHJELP OSLO OASEN Kvinner Krysser Grenser ”Motivasjon og realitetsorientering”
Erasmus + - Mobilitetsprosjekter for barnehager og skoler Gaëlle Bozec Oslo
Geiranger. Go Campus Hjelpe unge med psykiske helseplager i overgangen mellom videregående og høyskole/ universitet.
Tidlig innsats Hva er det og hvilke utfordringer innebærer det? TI-konferansen
INKLUDERING RÆLINGEN KOMMUNE. Alle innbyggere i Rælingen er hele mennesker. Alle innbyggere i Rælingen er en ressurs, ikke en belastning. Alle innbyggere.
ALLE MED Nasjonal dugnad mot fattigdom og utenforskap blant barn og unge (NDFU)
Realfagskommune Orientering Mari Ugland Andresen Realfagskoordinator.
Å stimulere til læring. Læring Læring er en aktiv prosess der mennesker gjennom trening og erfaring lærer seg nye ferdigheter i samspill med andre.
Trygghet Aktivitetene skal foregå innenfor rammer der alle opplever trygghet. Det innebærer klare holdninger og retningslinjer relatert til trafikksikkerhet,
Generasjon Utøya? Politisk deltakelse og engasjement blant ungdom Johannes Bergh Utskifting av blå figur: Høyreklikk på figuren, og velg Endre bilde...
Konnerudmodellen «Av ungdom for ungdom» Et samarbeidsprosjekt om å skape en inkluderende og aktiv bydel for barn og unge Joakim Dokka Nordstad Konnerud.
Frivilligliv og samfunnsroller Ivar Eimhjellen Forskar II ved Uni Research Rokkansenteret og Senter for forskning på sivilsamfunn og frivillig sektor Ungdom,
Velkommen til nytt barnehageår!. Velkommen til nytt barnehageår Lille Roligheden bygg og organisering Innhold felles – hva er viktig for 1 og 2 åringen.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Aktivitetsleder barneidrettskurs
Felles europapolitisk arbeid gjennom
ETIOPIA.
v/Kristina Ness og Selma Pedersen NBF Kick Off 2017
ENGLAND.
Idrett er vinnere – og mye mer Deltakelse og samarbeid Bringer mennesker sammen, uavhengig av bakgrunn Å vinne, og å delta. Best i toppen, flest i.
PTØ Kari Hapnes, Fagsjef PTØ
Idrettspolitisk manifest for Trøndelag
Et dypdykk i arbeidsgiverperspektivet
Psykisk helse.
Velkommen til dugnad i kommunen
ENGLAND.
ENGLAND.
Tilhørighet, kunnskap og glede!
Inkludering og mangfald
Utskrift av presentasjonen:

Starten på eventyret Inger Johanne Warholm & Runa Møller Tangstad

Young Active – hva er det?  Et alternativ for ungdom  Ferdigheter – ikke konkurranse  For, av og med ungdom  Glede – fellesskap – helse – ærlighet  Ulike aktiviteter

Lederkurs og aktivitetslederkurs  Utdanning  Diverse bolker  Stor deltakermedvirkning  Inkludering & oppfølging

You Act i Brønnøy  Sosial og aktiv hverdag  Variasjon i deltakelsen  Variasjon i øktene  Alder; 15-19

Tips til dere som idrettsledere!  Vis interesse for ungdom i ditt nærmiljø  Få 1-2 kontaktpersoner som støtter opp  Oppfølging

Suksess  Aktivitet, utdanning, engasjement og frivillighet  Nasjonalt konsept?

Unge ledere  Erobre verden  Nytt & skummelt  normalt  Flere valgmuligheter  Videreføre kunnskapen  Hvem vet best?

Effekter av å satse på ungdom  Neste generasjon  Flere inkluderte i lengre tid  Frivillig  Ringvirkninger