Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester 11.12.2012 kl. 12.00-14.00 Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene
Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene Anskaffelsesregelverket og kjøp av pensjonstjenester.
Valgsystem 2007 Anbudskonkurransen Innspill fra Trondheim kommune
Fagforum for infrastruktur i Grenland
Hva skal til for å vinne en offentlig anbudsrunde? Honne,
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Veileder for energisparingskontrakter Marianne H. Dragsten Mobil
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Mulighetenes Oppland ÅPNING AV TILBUD Tilbud som mottas for etter tilbudsfristen er gått ut skal avvises Åpning skal skje på oppgitt tidspunkt av min.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Kontor- og konferansemøbler Institusjons- og venteromsmøbler kl – Fylkeshuset, Erling Skakkes.
Tilbudskonferanse Tilbud Malervarer, golv- og veggbelegg kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kobberkis.
Tilbudskonferanse Helsetekstiler Radisson Blu Airport Hotell, Gardermoen, 12. juni 2014.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Skole- og barnehagemøbler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 FT-sal A.
Orientering konkurranse Fisk og fiskemat 2 årig rammeavtale +1+1 års opsjon.
Tilbyder konferanse Rehabilitering Stord sjukehus – trinn 1 – nye tekniske anlegg og infrastruktur §
Tilbyder konferanse Konvertering til vannbåren varme M-blokk Haugesund sjukehus §
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Rammeavtale for kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester i Oslo og Akershus Tilbudskonferanse
Velkommen til tilbudskonferanse Digitale læremidler.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Rammeavtaler teknisk rådgivningstjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Anbudskonferanse Rammeavtale på kjøp av Næringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kvarts, 5. etg.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av IT-utstyr kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
TILBUDSKONFERANSE 146-BYM-2015 ANSKAFFELSE P-AUTOMATER ​
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Offentlige anskaffelser
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Tilbudskonferanse Anbud 2014/1030 Diatermiapparater
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Lovens formål Utlagt på Fobe`s nettsider: Forfatter: Knut A. Olsen
Utskrift av presentasjonen:

Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg

Agenda 1.Innledning 2.Gjennomgang av konkurransegrunnlaget 3.Spørsmål

Innledning Jus- og innkjøpstjenesten gjennomfører denne konkurransen på vegne av Sør-Trøndelag fylkeskommune. Post- og kopitjenestene er i utgangspunktet adskilte tjenesteområder og det er åpnet for deltilbud. Men vi har valgt å gjøre anskaffelsen samlet da vi for begge tjenestene vil trenge noen leveringsvirksomhet til bl.a. Fylkeshuset. Det vil bli utarbeidet referat fra anbudskonferansen som sammen med denne presentasjonen legges ut på

Konkurransegrunnlaget Avtalens varighet – med mulighet for 1+1 års forlengelse Tidsfrister Spørsmålsfrist: kl Tilbudsfrist: kl Vedståelsesfrist: kl Tilbudet leveres i ett eksemplar Samt ett eksemplar på minnepenn eller CD

Avtalens omfang Posttjeneste: -totalt i inneværende fireårsperiode er verdien ca. 1,4 millioner kroner. -anslått verdi for postombæringen i ny avtale antas å kunne ligge lavere da oppdragsgiver nå etterspør en mindre omfattende tjeneste og bruken av papirpost stadig minker. Kopitjeneste: - Volum for trykk- og kopitjenester ventes å ha et årlig omfang på ca sider. Anslagene er veiledende og ikke bindende

Minstekrav Konkurransegrunnlagets punkt 3 inneholder kvalifikasjonskrav til tilbyderne, dette er såkalte «må-krav» som er nødt til å være oppfylt. Kravspesifikasjonen inneholder obligatoriske krav til tjenesten. Disse kravene må bekreftes i tilbudet, og det kan medføre avvisning dersom minstekravene ikke er oppfylt. Viktig å bekrefte i tilbudet alle de punktene i konkurransegrunnlaget der det er bedt om det.

Miljø Miljøkriterier er overordnet i.h.t. LOA og vektlegges ved offentlige anskaffelser. Oppdragsgiver stiller krav om at leverandører som er merverdiavgiftsregistrert i Norge er medlem av materialselskapenes ordninger eller er tilknyttet eller selv driver annen tilsvarende godkjent ordning for innsamling og gjenvinning av emballasjeavfall. Dokumentasjon på slik medlemskap eller annen fyllestgjørende dokumentasjon for tilknytning til annen ordning skal leveres senest ved avtalens inngåelse.

Offentlighet Offentleglova av 2006 (pkt. 2.2) Tilbyder skal anmerke i tilbudet hva de mener er forretningshemmeligheter (pkt 2.2)

Kvalifikasjonskrav (pkt. 3) Grunnleggende krav Skatter og avgifter –Gyldig attest for betalt mva og skatt –Ikke eldre enn 6 mnd HMS –Skjema vedlegg 1

Kvalifikasjonskrav (pkt. 3) Konkurransens kvalifikasjonskrav Organisatorisk og juridisk stilling –Firmaattest Økonomisk og finansiell kapsitet – god soliditet tilsv. A/AN –Siste årsberetning –Siste årsregnskap –Foretaksrapport fra D&B

Kvalifikasjonskrav (pkt. 3) Tekniske og faglige kvalifikasjoner Erfaring fra tilsvarende oppdrag og god gjennomføringsevne –Bemanning for dette oppdraget –Foretakets viktigste leveranser i siste 3 årene Godt og velfungerende kvalitetssikringssystem –Redegjørelse eller kopi av sertifikat dersom tilbyder er sertifisert

Forbehold og avvik (pkt. 2.4) Forbehold skal klart framgå i tilbudet Forbehold skal være presise og entydige Tilbyder skal beskrive hvilke konsekvenser forbeholdene får samt prissette konsekvensene Forbehold om ikke lar seg kostnadsberegne, kan føre til avvisning

Deltilbud (pkt. 1.4) Anledning til å gi tilbud på hele eller deler av oppdraget 1. Posttjenesten 2. Kopitjenesten 3. Begge deler Tilbyder skal opplyse om tilbudet gjelder under forutsetning av hele leveransen eller om det også gjelder som deltilbud

Tildelingskriterier - post (pkt. 5) Oppdragsgiver vil velge den leverandøren som har det økonomisk mest fordelaktige tilbudet Tildelingskriterier - posttjeneste Kriteriene vil bli vurdert etter en skala fra 1-10, hvor 10 er best Kriterium:Vekt:Dokumentasjon: Pris60 %Prisskjema Oppdr.forst, løsn.40 %Egen beskrivelse

Tildelingskriterier - kopi (pkt. 5) Oppdragsgiver vil velge den leverandøren som har det økonomisk mest fordelaktige tilbudet Tildelingskriterier - kopitjeneste Kriteriene vil bli vurdert etter en skala fra 1-10, hvor 10 er best Kriterium:Vekt:Dokumentasjon: Pris60 %Prisskjema Kvalitet innbind.15 %Trykksak eks. Miljø10 %Erklæring Leveringstid15 %Erklæring

Tildelingskriterier (pkt. 5) Pris Laveste pris vil få 10 poeng, poenggivningen for øvrige vil bli vurdert i forhold til laveste pris Prisskjemaet inneholder et utvalg av de antatt meste brukte produktene Prisskjemaet skal være komplett utfylt og underskrevet

Tildelingskriterier (pkt. 5) Øvrige tildelingskriterier Kvalitet på innbinding Miljø – resirkulert papir Leveringstid

ILO-konvensjonene (vedlegg 2) Erklæring – skal underskrives og legges ved tilbudet Retten til å være organisert i en fagforening Retten til kollektive forhandlinger Forbud mot tvangsarbeid Forbud mot forskjellsbehandling i arbeid og belønning Fastsette en minimums aldersgrense for å forhindre barnearbeid Forbud mot de grusomste formene for barnearbeid

Standard avtalevilkår (vedlegg 4) Omfatter bl.a. bestemmelser om Sosial dumping Etisk handel Betaling og fakturering (Ehandel) Leveringsbetingelser og leveringstider Forsinkelser, feil og mangler Reklamasjoner Oppsigelse og mislighold