Det manglet en nettside med oversikt over alle snøscooterløyper i landet. Nesten alle kommuner har ulikt oppsett / plassering av hvor man finner info.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

Demo av portalen LOG - Leverandørnett Olje og Gass.
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
“UNDER THE KNIFE” Et planleggingssystem for operasjonsavdelingen Fylkessykehuset i Molde Prototype for planlegging, logistikk, og kostnads estimering.
Trondheim Linda Stewart, Hedmark fylkeskommune Digitaliserte museumssamlinger Hva så?
Hvordan lager du en konto?
Praktisk info til prosjektkunder
Tips til profilbilder Bruk et unikt bilde til å representere bedriften. Eksperimenter med forskjellige bilder for å se på responsen Endre toppbildet/bannerbildet.
PLANLEGGING SOM STYRINGSVERKTØY
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Brukergrensesnitt Navigering Samuel og Martin. Menyer  Unngå store menyer  Oppta mindre enn 20% av siden  De skal være brukervennlige  Menyen er på.
Barentshavklassen Miljøvennlige - Spesialtilpassede - KV Barentshav
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Nyttig presentasjonsverktøy Basert på lysark / plansjer
1 (Helst) alle, men minst 1 i gruppa oppretter følgende: Personlig hjemmeside (indexside) Lenkeside / Generell faglig ressurside (Side med generelle allmennlærerfaglig.
Vi håper og tror det kommer 4-5
Webside for Blikkenslager Harald Bårdseng AS Prosjekt 39E av Stian Ølstørn.
Opplæring: Hvite Sider Søk i og bruk av Hvite Sider DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
Dette er en automatisk presentasjon
Nytt fra Vortex versjon 3.2, 3.3 og 3.4 Presentasjon for USIT og Lokal-IT 23.feb 2012 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Menyer Hovedmeny Sidemeny Finne frem gamle Klubblenker.
- Og annet politisk påvirkning.
Hva bør brukerne få på nett – Ole P. Pedersen 26. mai 2004 Kommunale nettsider – hva bør brukerne få på nettet?...og hvorfor har utviklingen av kommunale.
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
For at denne skal virke må den brukes som fremvisning Klikk her.
Studenthjemmeside- etikk Noen tanker og ideer om studenthjemmeside-produksjon.
Registrere bruker på MinIdrett
1 Klikk for fasit! Klikk for fasit!
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK. Prosjektleder ”Nye nettsider for Veiledningssentrene i Akershus”. Kontaktinfo:
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK – prosjektleder for ”Nye nettsider for videregående skoleri Akershus fylkeskommune”.
Øk sannsynligheten for at flere FINN-brukere ser din annonse på FINN.no Øverst i resultatlisten – 7 dager.
Tilganger i DIPS May Evensen leder Arb.gruppe Tilganger/DP Løsning IKT Rådgiver Avdeling for kliniske systemer.
Frisørsalong Gruppa driver en frisørsalong i byen Dere skal bestemme prisene, og lage et budsjett for en måned.
Å bruke VOFO Oslo-bloggen Ingvar B.. Hvorfor blogg? En blogg er først og fremst et sosialt medium. Innleggene er gjerne lengre og mer forseggjorte.
PLASSER FRIMERKE HER Obs! Denne brosjyren er utformet for utskrift. Du bør prøve utskriften på vanlig papir for å sikre riktig plassering før utskrift.
TIPPELIGAEN #kvalitetstid Kampanje #kvalitetstid Vi ferd i gstiller i disse dager en kampanje vi håper skal få enda flere til å gå på kamp. Innfallsvinkelen.
Bestilling av inngangsnøkler (legge på nettside)
«Let`s dream together»
FRiidrett 01/ Tamil sangam i Norge.
Markedsføring.
Driftsbudsjett og regnskap
Northwind traders Hvem vi er
DET ER BEDRE Å TENNE ET LYS ENN Å FORBANNE MØRKET
Velg digital postkasse på Norge.no
Økt synlighet blant anbefalte annonser – 7 dager
Fredager kl Jærhallen/Aarbakkebanen
Dette er forsiden som kommer frem når dere har logget dere på
Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss.
Billån Uten Sikkerhet
Hva har vi gjort i oktober?
Roede-kurslederen på Facebook
Organisering av tjenestene
Facebook: Søke videregående opplæring i Sør-Trøndelag?
Derfor er det viktig å ha oppdaterte nettsider og Facebook
Nye trender Vi skal se på Virtualisering ”Cloud computing”
Abildsø skole Abildsø skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Høyenhall skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Enkel brukerveiledning
BLI OLJEFRI Fossil oljefyring blir forbudt Hva gjør du når
Psykevettreglene Bær ikke på tunge tanker alene. Søk hjelp i tide, det er ingen skam å be om hjelp. Verdensdagene.no.
Rekruttere elever til å lage innhold
Norsk Fosterhjemsforening <fylke>
EpN – pilot på MN Marte Øvstetun Seksjon for digitale tjenester
Hovedside Om fotballen.eu Statistikk for siden annonsetyper/størrelser
Enkel brukerveiledning
Utskrift av presentasjonen:

Det manglet en nettside med oversikt over alle snøscooterløyper i landet. Nesten alle kommuner har ulikt oppsett / plassering av hvor man finner info om løypene. Ett ”mareritt” å skulle lete opp når man trenger det.... Nå er jobben gjort.... Forsøker å skape ett mest mulig enkelt nettsted – hvor man med færrest mulig klikk – finner den infoen man trenger.

Det koster å drive nettsiden – eie domene og betale for profesjonelle tjenester slik at man slipper f.eks pop-up reklame fra nettcasino o.l. Har derfor åpnet for ”informativ reklame” – reklame som snøscooterførere kan ha nytte av. Håper å kunne presentere slik reklame på hver enkelt kommunes side – slik at man ser hvor det er mulighet for å få seg en matbit, hvor man kan tanke drivstoff etc.

Har IKKE som mål å bli rik av nettsiden. Startet opp nettsiden av ren idealisme – og med ett ønske om å lage noe som andre har bruk for og kan ha glede av.

Eksempel; Storfjord kommune – Troms. (KUN ”informativ” reklame)

Tips om aktuelle firma som ønsker sin bedrift profilert på de ulike kommuners side - mottas med takk. Kun 500,- pr kalenderår. Firma som annonserer ”i større omfang” har andre priser.

Egen side på Facebook – hvor løypestatus o.l fortløpende legges ut.

Veien videre Gi klubber ”redaktør-rettigheter” til å kunne publisere løypestatus på facebook-siden? Det er vanskelig som enkeltperson å få med seg alt, og legge inn alt. - Avhengig av input/feedback for å kunne lage ett best mulig nettsted for brukerne.