Erfaringer fra Ranheim Skole Sketchup og 3d-printing hos 6. og 7. trinn.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Informasjonsmøte om ungdomsskolen
Advertisements

Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Teknologi i skolen-prosjekt
Lek og læring.
Janita Flem Spesialrådgiver, Forvaltningsenheten Bærum kommune janita
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Veiledet lesing Mørkved skole
Refleksjon Snakk sammen om hvordan dere gjør på din skole for å finne rett nivå på lesetekster/leselekser. Systematisk observasjon av lesing.
Faget Utdanningsvalg Jobbskyggedag
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Hva kan man forvente av ingeniørverktøy
Litteraturuke i et tverrfaglig perspektiv.
Erfaringer fra pre-pilot på Haumyrheia skole, 8.trinn Jobbet med tema Kristiansand (hadde samtidig et iPad-prosjekt)
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
Vurderingsarbeidet: viktige momenter
JORDE SKOLE -Pilotskole, barneskole og IKT.
Hvordan hjelper vi barna våre med matematikk?
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
Borre ungdomsskole
Gutter som lekeressurser HOSLE BARNEHAGE
K ASTELL - ERFARINGER H ØR HVA JEG KAN ! 2- ÅRIG F O U- PROSJEKT STØTTET AV F REMMEDSPRÅKSENTERET Anita Nyberg, Kastellet skole.
Hvilke leger trenger samfunnet i fremtiden, og hva kan det bety for utdanningen av dem?
Hva gjorde du… …i går? For eksempel: I går fikk jeg besøk.
Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger.
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
Læring og vurdering. Problemstilling ● Hva sier kunnskapsløftet om vurdering? ● Hvordan praktiseres vurdering I matematikk ved 5blå på Charlottenlund.
Kort om meg  Har jobbet fast i barnehage siden 2006  Begynte på førskolelærerutdanningen i 2011, og fullførte i 2014  Begynte da å jobbe som daglig.
Førskrivingsfasen – enkelt refleksjonsnotat Arbeid først alene: Hva leser du ut av bildet? Se på skrifttype, grafikk, språk, ordenes betydning og fargebruk.
Omvendt undervisning Foredrag på Impulskonferansen i Molde, 21. oktober Roar Edland-Hansen, NDLA.
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
Foto: Helén Eliassen Arbeidsuke på 9.trinn Elevene skal ut i arbeidspraksis i løpet av 9.skoleår. PRYO Sverresborg skole.
Generell info Opprop Oppdatering av klasseliste Bursdagsfeiringer- leie av SFO (minus august,september, juni og fredager og helger) Abonner på nyheter.
GeoGebra “En gratis dynamisk matematisk programvare til bruk i skoler”
Klikk for å legge inn navn / epost / telefon Skjemaer og veiledning GSI-samling 21. september 2016 Ingrid Damlien Haraldsen Stian Gunstensen Roald Fremstad.
Informasjon fra rådgiver 9. trinn
Informasjon fra rådgiver 8. trinn
Scratch på SFO Erfaringer fra Skranevatnet skole
Norsk skole.
Realfagskommunen Asker
Minikurs: Introduksjon av algebra
Kva no. Læringsmål og kriterium er på plass
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 10. trinn:
Faget Utdanningsvalg Jobbskyggedag
Spill bridge 3 Kapittel 5 Svarers andre melding.
Etterarbeid Balkongen
Utdanningsvalg – 9. trinn 15-16
Utkast til produksjonsplan/releaseplan
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Avdeling for teknologi
Utdanningsvalg – 9. trinn 16-17
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
UTDANNINGSVALG (UTV) Totalt: 110 timer 9. trinn: 70 timer
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Vinter 2016 Scratchkurs 4 Introduksjon til Scratch-programmering.
Tittel/problemstilling Eventuell undertittel
Gode alene – enda bedre sammen?
Vinter 2016 Scratchkurs 2 Introduksjon til Scratch-programmering.
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik Siri Myhren Petersen
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
WeDo Milo utforsker vekt og friksjon
جامعة الفيوم كلية التربية النوعية
Tittel med bildeoppsett
Som ble fylt med programmering
Nettskolen Vestfold
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
3 Tegn her: 2 Skriv her: B r e t t e k a n t
Tips og triks Slide slettes!
Følelser Læring for livet 9.trinn.
Tips og triks Slide slettes!
Utskrift av presentasjonen:

Erfaringer fra Ranheim Skole Sketchup og 3d-printing hos 6. og 7. trinn.

Laget en symbolsk nøkkel for fremtiden. Startet på scratch og hoppet i det.

Neste bilde er laget av en elev som fulgte en youtube tutorial og gjorde tilpasninger etter egne preferanser.

Og følgende bilde er laget av en elev som ville tilegne seg erfaring og kunnskap gjennom å utforske selv.

I løpet av en time, fikk 30 elever anledning til å designe en nøkkelring. De måtte ta hensyn til størrelse, design og komfort.

Deretter ble den eksportert til printerprogrammet.

Så sto de frie til å designe etter egen fantasi. Som for eksempel dette huset.

3dprinter og modellering gir god motivasjon og god læring. Fenger interessen, møter elevene i den teknologiske hverdagen de lever i. Det tar gjerne et par timer å printe ut en gjenstand.