Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
3 Tegn her: 2 Skriv her: B r e t t e k a n t
På dette stedet er det en ganske stor maurtue. Alle elevene finner hver sin maur som de skal følge i tre minutter, uten å snakke. Læreren tar tiden. Fortell etterpå hva mauren gjorde i løpet av disse tre minuttene. Møtte den andre maur? Hva skjedde da? Bar den på noe? Fant den noe? Klatret den over eller under noe? Hvor var den på vei? B r e t t e k a n t Tegn er maur. Legg merke til hvor mange ledd/(rundinger) mauren har, hvor mange bein den har og hvor beinene er festet. Tegn her: 3 2 Skriv her:
2
Maur 4 Er det mulig å skremme maur? Ta på
B r e t t e k a n t 4 Er det mulig å skremme maur? Ta på deg solbriller, hold ansiktet ca. 5 cm over maurtua og blås ned i tua. Blir maurene skremt? Maur er god mat. Ta en maur og putt den i munnen. Svelg! Se, beskriv og tegn Lærerens kommentar Finn en maursti og merk av et punkt på stien, eller legg en hyssing over. (a) Tell antall maur som går over hyssingen i løpet av 1 minutt. (b) Hvor mange maur ville det blitt om du observerte en hel time? Skriv her: Skriv her: 1 Lenker: Hvordan tegne en maur. Youtube.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.